Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، آیت‎ الله سید ابراهیم رئیسی در نشستی ویژه با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی، معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور، رئیس سازمان زندان ها و تعدادی از مقامات قضائیی و انتظامی مسائل مربوط به زندان‎ها را مورد بررسی قرار داد.

رئیس قوه قضائیه در این نشست، با تبریک میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار به حافظان امنیت و پاسداران انقلاب اسلامی بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی با قوه قضائیه در اجرای عدالت و صیانت از حقوق ملت تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، جهانگیر رئیس سازمان زندان‎ ها گزارشی از وضعیت زندان‎ ها و اعطای مرخصی نوروزی به قریب 100 هزار زندانی و پایش روزانه سلامت زندانیان به عنوان راهکار های موثر برای کنترل و تضمین سلامت زندان‎ها ارائه کردند.

حجت ‎الاسلام منتظری دادستان کل کشور نیز با ارائه گزارشی از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از تامین اعتبار مناسب برای کنترل بیماری و درمان مبتلایان به ویروس کرونا در دولت خبر داد که بر این اساس مقرر شد دادستانی کل کشور و سازمان زندان ‎ها پیگیری‎ های لازم را برای تخصیص بخشی از این اعتبار جهت کنترل و تضمین سلامت زندانیان انجام دهند.

در ادامه این نشست حادثه زندان سقز مورد بررسی قرار گرفته و اعلام شد تاکنون تعدادی از زندانیان متواری دستگیر شده و تدابیر امنیتی و قضائی لازم برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان فراری اتخاذ و با اشراف اطلاعاتی به دست آمده، در اسرع وقت نسبت به دستگیری آنها اقدام خواهد شد.

متعاقب این گزارش با تاکید بر لزوم تعامل حداکثری نیروی انتظامی و شورای تامین استان ‎ها و شهرستان‎ ها با سازمان زندان ها، تشکیل کمیته اطلاعاتی و انتظامی برای پایش وضعیت امنیتی زندان‎ ها و تدوین برنامه عملیاتی ویژه جهت «حفظ امنیت زندان ها در شرایط خاص» در دستور کار قرار گرفت.

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم تقویت یگان حفاظت زندان‎ ها و برگزاری رزمایش‎ های مشترک، ارتباط مستمر بین حوزه زندان بانی و یگان های انتظامی را مورد تاکید قرار داده و از آمادگی نیروی انتظامی در جهت همکاری هر چه بیشتر خبر داد.

در پایان این نشست رئیس قوه قضائیه به دادستان‎ کل کشور مأموریت داد تا ضمن پیگیری وقایع اخیر، با تشکیل کمیته های قضائی، اطلاعاتی و انتظامی در مرکز و همه استان ‎ها نسبت به تشدید مراقبت های امنیتی از زندان ها و دستگیری متهمان متواری اقدام کرده و سریعا موضوع زندان سقز را بررسی کند و همچنین ضمن شناسایی مقصرین و برخورد قضائی قاطع با قاصرین و مقصرین این ماجرا، نتیجه را گزارش کند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد همچنان مسأله بهداشت و سلامت زندانیان نیز با اولویت دنبال شود و اجرای بخشنامه اخیر اعطای مرخصی و عفو تداوم یابد تا بواسطه اقدامات معدودی از مجرمان قانون ‎شکن و سهل‎ انگاری یا ضعف در تدابیر مراقبتی، سایر زندانیان که با رعایت مقررات در حال تحمل مجازات هستند، از تسهیلات و رأفت اسلامی محروم نشوند.

کد خبر 496105 برچسب‌ها زندان سید ابراهیم رئیسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زندان سید ابراهیم رئیسی نیروی انتظامی سازمان زندان سلامت زندان قوه قضائیه زندان ها کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت

حجت الاسلام علی فرجی برحق روز چهارشنبه در جلسه ستاد دیه استان، از مردم و خیرین استان زنجان در راستای مشارکت در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی قدردانی کرد.

وی اضافه کرد: مجموع ۱۱۷ زندانی مشمول برای کمک، ۳۳۰ میلیارد ریال بدهی داشتند، در این بازده زمانی بیشترین کمک ها در ماه رمضان انجام شد و تاکنون ۵۴ نفر آزاد شدند.

این مسوول ادامه داد: کمک های خیرین ادامه دارد و امیدواریم تا ۱۵ اردیبهشت که این پویش برگزار می شود، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان مشمول باشیم.

وی با بیان اینکه در برگزاری این پویش تلاش های زیادی انجام شد و نقش رسانه های جمعی نمود داشت، گفت: مردم خیر و نوع دوستان استان با این مقدار کمک های مالی یک کار خداپسندانه و بزرگی انجام دادند که شایسته تجلیل و احترام هستند.

حجت الاسلام فرجی برحق با اشاره به اینکه بررسی وضعیت پرونده های محکومان مالی که در زندان هستند مورد توجه مسئولین امور زندان و قاضی ناظر زندان قرار گیرد خاطرنشان کرد: باید برای کمک به زندانیان مشمول ابتدا آماری از تعداد مشمولین برای کمک مالی داشته باشیم تا بعد برنامه ریزی برای کمک انجام شود که این امر هم مورد عنایت دست اندرکاران قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در میاندوآب
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند