Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@19:14:42 GMT

آب منطقه ای هرمزگان درحالت آماده باش کامل است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۷۸۰۰

آب منطقه ای هرمزگان درحالت آماده باش کامل است

هوشنگ ملایی عصر شنبه درحاشیه نشست اضطراری کمیته مدیریت بحران شرکت آب منطقه ای هرمزگان افزود: به سبب آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها، همه شهروندان از استقرار، توقف و عبور از حاشیه دریاچه سدها، کانال‌های آبیاری، حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی بیان داشت: در راستای مدیریت صحیح سیلاب در منطقه، مسوول هر حوزه برای مدیریت سیل مشخص شده تا اطلاعات و داده‌ها به صورت دقیق و منظم به مرکز ارسال شود و مستند سازی‌های لازم صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان بر اینکه کمیته مدیریت بحران در شهرستان‌ها برای مدیریت سیلاب تشکیل شد، به آماده باش تمامی عوامل و نیروهای مورد نیاز شامل امورها و ادارات منابع آب شهرستان‌ها، تاسیسات آبی و گروه های گشت و بازرسی شهرستان‌ها و عوامل اجرایی تاسیسات درحال بهره‌برداری و کارگاه پروژه‌های درحال ساخت بویژه سدهای اجرایی استان و شبکه های آبیاری و زهکشی جهت کاهش خسارت های احتمالی تاکیدکرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهارداشت: تصمیم های لازم در خصوص میزان و نحوه ی رها سازی آب سدها، مخازن و تاسیسات آبی با توجه به پییش‌بینی میزان بارندگی صورت گرفت.

ملایی  تصریح کرد: براساس نظام‌نامه سیلاب وزارت نیرو، وظایف هر دستگاه در مقابله با سیل مشخص شده و در سه بخش اقدامات قبل از رخدادسیل، حین و بعد از آن به تفصیل بیان شده است.

باتوجه به پیش بینی بارندگی در روزهای شنبه تا دوشنبه دراستان هرمزگان، برای جلوگیری از بروز خسارت احتمالی کمیته مدیریت بحران سیل آب منطقه‌ای هرمزگان تشکیل جلسه داد و در این نشست آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی وسامانه پایش و پیش‌بینی سیلاب مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقررشد دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت نسبت به آماده باش متصدیان ایستگاه های هواشناسی و هیدرومتری سطح استان جهت برداشت و قرائت آمار ایستگاه ها ، گزارش های لازم را ارسال کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا سیل مدیریت بحران وزارت نیرو هواشناسی آب بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آب منطقه ای هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد

سرگرد مهیار یونس‌آبادی گفت: ۱۷۴ گروه جهادی شهرستان اجرای برنامه‌های مختلف از جمله عمرانی و پزشکی را بر عهده دارند.

وی از ساخت ۲ خانه در منطقه پشت بسطام شاهرود برای خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت: این ۲ واحد مسکونی طی هفته بسیج با حضور مسئولان شهرستان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی ۱۰ خانه در مناطق محروم در حال انجام است، ابراز کرد: اجرای طرح‌هایی به نفع عموم از جمله بازسازی گلزار شهدای شاهرود، کلامو و قلعه نو و خرقان با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

مسئول معاونت بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود ادامه داد: طرح آبرسانی و آبخیزداری در منطقه بیارجمند با همکاری اداره آبفا و امور عشایری در این هفته افتتاح می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • خسارت بیش از یک میلیاردی سیل به تاسیسات آب و فاضلاب شهر تفت
  • آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان هستیم
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در سیلاب نیشابور
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب