Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@21:31:02 GMT

نوبت خاکی شدن عمامه‌ها در اردوی جهادی است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۸۰۶۴

نوبت خاکی شدن عمامه‌ها در اردوی جهادی است

عمامه‌ام خاکی شده بودم. گرفتم دستم. حسرت نخوردم. گفتم یک روز عمامه‌ها در جبهه و جنگ خاکی می‌شدند و امروز فهمیدم که کل ایران جبهه است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-علیرضا ولی زاده؛ جهادی! خیلی این اسم را دوست دارم، چون وقتی این اسم به گوشم می‌رسد یک عالم خاطره در ذهنم تداعی می‌شود. اردوی جهادی زیاد رفته ام؛ لطف خدا بوده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
چه در زمان دانشجویی که حس و حال خودش را داشت و چه حالا در لباس روحانی و همراه دانشجویان.

این اردوی جهادی سال ۹۸ را با بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد رفتیم. رفتیم به یک روستا؛ روستایی که تا وقتی اسمش به گوشم می‌رسد لبخند روی لبانم می‌آید. روستای حسن آباد.

روز اول که با حاجی جمالی رفتم به سمت این روستا، رسیدیم به مسجد روستا. بعد از ۲۰ دقیقه مینی بوس خواهران رسید و همه رفتند سر کارهایشان؛ ما هم با حاجی رفتیم پیش بچه ها. رفتیم در چادر نشستیم. یک چادر ساده، چون خانه یشان در سیل خراب و در حال ساخت بود. یک چای ساده روستایی کنار صاحب خانه خوردیم. عمامه، عبا، قبا را روز قبل شسته، تمیز و مرتب و اتو کرده بودم، چون به لباس هایم خیلی حساس هستم.

یک باره دیدم حاجی می‌گوید شما مربی کار با کودک هستین؛ برو با بچه‌ها کار کن. لباس هایم کثیف شد، چون بچه‌های روستا واقعا انرژی شان خیلی زیاد بود. به هر روشی که خواستم ساکتشان کنم؛ نشد که نشد، چون مراعات لباس هایم را می‌کردم.

دیدم نشد؛ عبا را کنار گذاشتم. با این بچه‌های پر جنبش و جوش شروع کردم به طناب بازی یا همان طناب کشی. دختر‌ها یک سمت و پسرا یک سمت؛ خودم هم سمت دخترا بودم.

اینقدری بازی با این بچه‌ها لذت بخش بود که متوجه خون ریزی و بریدن دستم نشدم، طنابش خیلی بد بود. این‌ که جای خود آخر کار متوجه شدم علاوه بر اینکه اتوی لباسهایم بهم خورده، کثیف هم شدند.

اما ارزش این که بچه‌ها شاد شدند و خندیدند را داشت واقعا. عمامه ام خاکی شده بودم. گرفتم دستم. حسرت نخوردم و به جایش شاد شدم. با خودم گفتم یک روز عمامه‌ها در جبهه و جنگ خاکی می‌شدند و امروز فهمیدم که کل ایران جبهه است.

دیگر جبهه متعلق به جنوب نیست؛ اگر تا دیروز عمامه‌ها فقط در جنوب خاکی می‌شدند، امروز برای موفقیت و شاد بودن مردم باید عمامه‌ها در همه جبهه‌ها خاکی شوند. عمامه‌ها خاکی شوند تا مردم شاد شوند. عمامه‌ها اگر تمیز بماند مردم بوی شادی را نخواهند شنید.   *علیرضا ولی زاده؛ روحانی جهادگر بجنوردی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روایت دانشجویی جهادی اردوی جهادی بسیج دانشجویی عمامه ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن سد خاکی روستای نوده شهرستان زیرکوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، بر اثر شدت بارش ها، شکسته شدن سد خاکی و طغیان رودخانه ها، وضعیت محورهای منتهی به روستای نوده شهرستان زیرکوه مساعد نیست. 

شکسته شدن سد خاکی روستای نوده موجب شده تا آب اطراف شهر آبیز را فرا بگیرد 

ادوات کشاورزی و بولدوزر برای کمک رسانی در این منطقه بسیج شده است. 

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • باران سیل‌آسا سد خاکی را در یک استان شکاند | فیلم
  • (ویدیو) ۲ بند خاکی شکسته شد؛ اسکان اضطراری روستاییان زیرکوه
  • فیلم/ شکسته شدن ۲ سد خاکی در شهرستان زیرکوه
  • تخریب بند خاکی دوازده امام روستای نوده
  • شکسته شدن سد خاکی روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • مرمت سد های خاکی بالا دست شهر زرند