Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:02:46 GMT

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای همه اصناف ضروری است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۸۳۷۰

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای همه اصناف ضروری است

 سهراب حیدری روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا در میاندوآب افزود: کنترل مبادی ورودی و خروجی به ویژه راه‌های فرعی منتهی به شهر، اتخاذ تدابیر شدید برای روز ۱۳ بدر، برخورد با خودروهای با پلاک‌ غیربومی در داخل شهر میاندوآب و مقابله با اصنافی که دستورالعمل ها را رعایت نکنند، از جمله مهمترین اقدامات در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در میاندوآب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میاندوآب در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد، بیان کرد: در این وضعیت مردم باید در خانه بمانند تا زنجیره شیوع ویروس کرونا قطع شود.

وی با بیان اینکه فعالیت مجموعه پتروشیمی از دغدغه‌های اصلی ما در زمینه مبارزه با کروناست، افزود: پیشنهاد تعطیلی این واحد را با توجه به عدم راه‌اندازی خط تولید و همچنین به علت ایاب و ذهاب برخی کارکنان از شهرهای اطراف داده ایم که امیدواریم تصویب شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان عباسی میاندوآب بستری هستند، گفت: تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان به ۵۳ نفر رسیده که از این تعداد، چهار نفر فوت کرده‌اند.

«حیدری» با اشاره به از نظر دارو و تجهیزات مشکل جدی در شهرستان نداریم، گفت: از تمامی خیران، سازمان‌های مردم نهاد به ویژه ستاد مردمی مبارزه با بیماری کرونا در میاندوآب به جهت ضدعفونی معابر، خرید اقلام بهداشتی برای کادر درمانی و کمک‌های نقدی قدردانی می کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار میاندوآب نیز در این جلسه گفت: راه‌های فرعی ورود به شهر و روستاهای اطراف با استفاده از ظرفیت های موجود محدود می‌شود.

حسام‌ شیرازه‌محبت اظهار داشت: در بخش‌ها و روستاها می‌توان از ظرفیت بسیج برای کمک به دهیاری‌ها در کنترل و پایش استفاده شود.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان نیز با مدیران فروشگاههای زنجیره‌ای جلسه‌ای برگزار و برای مدیریت ورود و حضور خریداران در فروشگاه‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه جایگاه.‌های سوخت موظف به رعایت دستورالعمل‌ها هستند، اضافه کرد: شرایط پتروشیمی میاندوآب به رییس ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا گزارش شده و مقرر شده پتروشیمی و واحدهای تولیدی شهرستان با رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر در کشور بهبود یافته از بیماری کرونا هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا میاندوآب بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا میاندوآب بهداشت و سلامت ویروس کرونا میاندوآب بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان صبح سه‌شنبه در نشست با فرماندار شهرستان کنگان اظهار کرد: دامپزشکی در انجام خدمات در مدیریت و بهداشت بیماری‌های دامی در سال گذشته اقدامات خوبی داشته است.

وی با اشاره به عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری‌ها، اضافه کرد: هدف گذاری و اقدام سریع در خصوص جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر از موضوعات ضروری است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر تاکید کرد: ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی و برطرف کردن مشکلات کشتارگاه دام از موضوعات مهم در این حوزه است.

وی بیان کرد: همچنین سیاست گذاری در راستای اقدامات بهداشتی در راستای پویایی اقتصاد دریا محور و نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بخصوص پرورش ماهی از دیگر موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

فرماندار کنگان نیز ضمن بر شمردن خدمات ارزنده دامپزشکی در حفظ و صیانت از سلامت مردم اظهار داشت: به مجموعه دامپزشکی به علت حساسیت بالای کار در تأمین امنیت غذایی و سلامت سفره غذایی مردم، نگاه ویژه ای دارم.

کد خبر 6098889

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب