Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@02:29:00 GMT

دولت صنعاء از آزادی ۱۴ اسیر خود خبر داد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۸۸۸۲

دولت صنعاء از آزادی ۱۴ اسیر خود خبر داد

یک مقام دولت صنعاء خبر داد که طبق توافق با دولت مستعفی منصور هادی، 14 اسیر ارتش و کمیته‌های مردمی آزاد شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انصارالله یمن امروز (شنبه) از تبادل موفقیت‌آمیز اسرا با دولت مستعفی منصور هادی خبر داد.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا و عضو هیأت مذاکره کننده دولت صنعاء در صفحه توئیتر خود نوشت: «به یاری و توفیق خداوند امروز ۱۴ تن از اسرای ارتش و کمیته‌های مردمی در منطقه عملیاتی استان الجوف، آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او همچنین نوشت که این تبادل اسرا در پی واسطه‌گری طرف‌های محلی صورت پذیرفته است اما در خصوص اینکه چه تعداد از عناصر طرف مقابل آزاد شده‌اند، سخنی نگفت.

این مقام انصارالله یمن سه شنبه هفته گذشته نیز از آزادی پنج اسیر در استان الجوف در پی توافق تبادل اسرا با دولت منصور هادی خبر داد.

«مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن نیز اخیرا از طرف‌های درگیر در این کشور خواسته بود تا به علت شیوع ویروس کرونا، تمامی اسرای نزد خود را آزاد کنند.

«محمد الحضرمی» وزیر خارجه دولت منصور هادی و «احمد ابو حمره» مسئول اداره حقوقی کمیته امور اسرا در پیام‌های جداگانه از این پیشنهاد گریفیتس استقبال کرده‌اند؛ اما هنوز هیچ طرح و پیشنهادی از سوی طرفین برای عملی کردن خواسته گریفیتس مطرح نشده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن تبادل اسرا جنگ یمن منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان
  • مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شود
  • آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود