Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد آقازاده در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در استان افزود: تاکنون ۳۳۹ نفر از مبتلایان به کرونا در استان که حدود ۵۵ درصد مبتلایان را شامل می‌شوند، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با اشاره به ابتلای ۱۸ نفر به بیماری کرونا و جان باختن چهار نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر این بیماری در استان گفت: بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع این بیماری در استان ۶۱۵ نفر مبتلا شده و ۵۳ نفر فوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر به تعداد مبتلایان و چهار نفر به تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اضافه شده‌است، اظهار کرد: تاکنون نمونه آزمایشگاهی یک‌هزار و ۶۰۸ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۶۱۵ نفر شامل ۳۸ درصد مثبت بود.

آمادگی برای راه اندازی ۳ آزمایشگاه ویژه در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت قابل توجه آزمایشگاهی در استان، گفت: ما آمادگی راه‌اندازی سه آزمایشگاه ویژه کرونا را در استان داریم که در صورت اختصاص کیت، این آزمایشگاه‌ها در سریع‌ترین زمان نتیجه لازم را ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه علاوه بر سه آزمایشگاه ثابت، امکان راه‌اندازی آزمایشگاه سیار نیز در آذربایجان‌غربی فراهم است و این استان از نیروهای متخصص بومی برخوردار است، بیان کرد: در قالب این طرح، شهرهای با کمترین میزان درگیری با بیماری کرونا شناسایی شده و آن منطقه از حیث ورود و خروج کنترل می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ نفر دیگر در ۱۰ شهرستان استان به بیماری کرونا مبتلا شده و تعداد مبتلایان در هفت شهرستان استان نسبت به روز گذشته افزایش نیافت افزود: از ۱۸ مورد ابتلای جدید، آزمایش چهارنفر در ارومیه، سه نفر در هریک از شهرستان‌های میاندوآب و مهاباد، ۲ نفر در بوکان و یک نفر در شهرستان‌های خوی، سلماس، پیرانشهر، اشنویه، ماکو و پلدشت مثبت بوده‌است.

کد خبر 4888031

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی ضدعفونی بارش باران سال جهش تولید سیلاب طرح غربالگری حوادث چهارشنبه سوری آذربایجان غربی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری برگی بویژه زنگ زردگندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کانون‌کوبی و سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی‌نسب اضافه کرد: با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

به گفته وی، عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه‌های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید