Web Analytics Made Easy - Statcounter



رئیس جمهور با اشاره به این که باید از تجربه سراسر دنیا استفاده کنیم، گفت: از همه صاحبنظران و کارشناسان می خواهیم به ما کمک کنند، تلاش همه جانبه برای ساخت واکسن و داروی ضد کرونا باید انجام گیرد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور عصر شنبه در جلسه‌ای با برترین متخصصان و صاحبنظران کشور در زمینه بیماری‌های عفونی، ویروسی و تنفسی، طب اورژانس، ایمونولوژی، ویرولوژی و اپیدمولوژی که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، از تلاش‌ها و فداکاری‌های همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور تقدیر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی اظهارداشت: با توجه به گفت و گوهایی که با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های گوناگون از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، نسبت به عبور از این شرایط خوش‌بین هستم و چگونگی برخورد با این بیماری در قم و گیلان به عنوان دو تجربه مهم است که باید از آنها استفاده و بهره‌برداری کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تلاش و خدمات بسیار زیادی در این ایام برای مقابله با این بیماری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آرامش خوبی در میان نظام سلامت و کادر درمانی کشور حاکم است و دولت هم مطمئناً این توان را دارد که از لحاظ تجهیزات، امکانات و دارو آنها را پشتیبانی کند و این نیز موجب آرامش بیشتر خواهد بود.

دکتر روحانی افزود: باید به روح شهدای خدمت در بخش سلامت هم درود بفرستیم که کار بزرگی را در این ایام به انجام رساندند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این جلسه پیشنهادات خوبی عنوان شد که حتماً آنها را دنبال خواهیم کرد، گفت: تقویت بخش‌های عفونی و بیماری‌های واگیر، تلاش همه جانبه برای ساخت واکسن و تلاش برای پیدا کردن دارو برای این بیماری که البته تاکنون داروی مشخصی برای آن نداریم، از جمله پیشنهادات در این جلسه بود.

دکتر روحانی افزود: برخی از صاحب‌نظران در این جلسه عنوان کردند این ویروس برای همه دنیا غافلگیر کننده بود که یک ویروسی از یک جای دنیا و زمانی خاص آغاز و در سراسر دنیا پراکنده شود.

رئیس جمهور ادامه داد: شیوع این ویروس اقتصاد، سیاست، مسایل اجتماعی و سبک زندگی را کاملاً در سراسر جهان دگرگون کرده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در ایران مراسم گوناگونی برای شادی ها و عزاها در مقایسه با غربی ها وجود دارد، گفت: شیوع این ویروس همه مناسک و مراسم ما را تغییر داده و مراکز دینی، مذهبی و اشتغال را دچار دگرگونی کرد.

وی افزود: در این جلسه همچنین درباره اینکه در حال حاضر در چه مرحله‌ای از این بیماری قرار داریم؟، پاسخ جمع کارشناسان این بود که هنوز زود است که مطرح کنیم که در چه مرحله‌ای قرار داریم و آیا به پیک این بیماری رسیده‌ایم و یا در مسیر تثبیت موقعیت قرار داریم یا نه و این موضوعی قابل قبول است و همه مطرح کردند که باید تا بازگشت سفرهای نوروزی صبر کرد و توصیه‌ها و پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا بتوانیم در آن زمان قضاوتی را در این باره انجام دهیم.

رئیس جمهور گفت: در این جلسه درباره اینکه اقدامات و کار ما در این مسیر چگونه بوده است، براساس نظر کارشناسان آنها اقدامات و مسیر را تأیید می‌کردند که این مسیر انتخاب شده راهی درست است و البته باید از تجربه سراسر دنیا استفاده کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که هنوز همه ابعاد این بیماری در جهان مشخص نشده است.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت استفاده از نظرات متخصصان و صاحبنظران برای ادامه مسیر، گفت: از همه کارشناسان و صاحبنظران سراسر کشور می‌خواهیم در این راستا به ما کمک کنند و ما آمادگی داریم از نظرات آنان بیشتر استفاده کنیم.

همچنین در این جلسه رئیس جمهور اظهارداشت که مردم باید برای مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری از سوی مسئولان و متخصصین صدای واحد بشنوند چرا که صداهای مختلف مردم را دچار سردرگمی و اضطراب کرده و آنان را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس جمهور تلاش دولت در زمینه توسعه طرح تحول سلامت، گسترش فضای مجازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را حائز اهمیت دانست و گفت: امروز شاهد آثار ملموس این تلاش‌ها در مسیر مبارزه با شیوع کرونا در کشور هستیم.

در این نشست که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارتباط تصویری با متخصصان و صاحبنظران برجسته علمی انجام شد، آثار و پیامدهای شیوع کرونا و راهکارهای تخصصی و اقداماتی که باید در نقاط گوناگون کشور برای جلوگیری از شیوع و گذر از بحران این بیماری انجام شود، مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که بیش از 2 ساعت به طول انجامید، مباحث تخصصی و علمی گوناگون در بخش‌های مختلف انجام شد و اساتید دانشگاه و صاحبنظران به بیان نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در زمینه راهکارهای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا پرداختند.

چگونگی شرایط و اقداماتی که باید برای کاهش شیوع و کنترل بیماری انجام شود، میزان توانایی و توانمندی نظام سلامت و درمان کشور در مدیریت و مقابله با کرونا، تبعات و تأثیرات اجتماعی شیوع کرونا بر مردم، راهکارها و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای مواجهه با این بیماری، چگونگی شرایط برای عادی سازی روند مناسبات اقتصادی – اجتماعی در کشور، ضرورت توجه جدی مردم به توصیه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و چگونگی اعمال برخی اقدامات سختگیرانه برای اجرای دقیق این پروتکل‌ها، فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی در این راستا و تأثیرگذاری اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا و انجام اقداماتی نظیر غربالگری عمومی به مردم، از جمله مباحثی بود که در این جلسه عنوان شد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری تنها چهار متخلف در آزمون دیروز

عبدالرسول پورعباس روز جمعه در جریان بازدید از روند برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ رشته علوم تجربی در حوزه امتحانی دانشگاه امیرکبیر با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران گفت: یک مورد تخلف در تهران داشتیم که تلاش داشت از دفترچه سوالات عکس بگیرد، اما ظرف چند دقیقه اول این فرد دستگیر شد. همچنین دو مورد در استان‌های جنوبی برای همراه داشتن ابزار تقلب در روز آزمون تلاش داشتند که این افراد هم دستگیر شدند و یک مورد در غرب کشور داشتیم این فرد هم تلاش برای گرفتن عکس داشت که وی هم دستگیر شد.

وی اظهار داشت: رکورد چهار نفر در مقابل چند هزار نفر در سال‌های گذشته کاملا در حد صفر و بی‌نظیر است.

پورعباس افزود: امروز روز سخت ماست و گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین داوطلب را دارد و حساس‌ترین رشته‌های ما در این گروه آزمایشی گزینش می‌شوند و برخی بسیار تلاش کردند که به شیوه‌ای داوطلبان را وسوسه کنند، اما تاکنون همه مخازن با امنیت کامل کار خود را دنبال می‌کنند. مخازنی که ما داشتیم چندلایه‌ای است که لایه اول نیروی انتظامی، لایه دوم سازمان سنجش آموزش کشور و لایه سوم شورای حفاظت آزمون هستند و به همین ترتیب لایه چهارم و پنجم برای این آزمون تعریف شده است.

پورعباس ادامه داد: برای اولین بار مخازن قفل و پلمب شد و کلید‌های آن نیز در حوزه قرار نگرفت و به جای دیگری منتقل شد و تحت‌الحفظ این کلید‌ها جمع‌آوری شدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز تخلفی در آزمون خواهیم داشت، گفت: امیدواریم تخلف نداشته باشیم. در این زمینه آمادگی کامل داریم و همه تجهیزات با اکثریت توان در حال رصد هستند. نیرو‌های پلیس امنیت، فتا و همه توان حفاظتی و امنیتی سازمان و دستگاه‌های امنیتی کشور پای کار هستند و اگر کسی خطایی داشته باشد در همان زمان با آنها برخورد خواهد شد.

۵۰ نفر در خراسان جنوبی از آزمون سراسری جاماندند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: امروز جمعه و همزمان با برگزاری آزمون رشته تجربی ۵۰۱ هزار نفر شرکت دارند که ۵۷۰۰ نفر داوطلب دختر و پسر در دانشگاه امیرکبیر مشغول رقابت هستند که عمده این داوطلبان را دختران تشکیل می‌دهند.

پورعباس افزود: آزمون روز گذشته با موفقیت برگزار شد؛ تنها در شهرستان زیرکوه و حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی به دلیل وقوع سیل تعدادی از داوطلبان با وجود اینکه ارتش جمهوری اسلامی تلاش‌های زیادی داشت، جاماندند که در مجموع حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر به حوزه نرسیدند، اما این نوید را به استان می‌دهیم که با هماهنگی با دولت برای برگزاری آزمون اختصاصی فرهنگیان ظرف ۲ هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و یک آزمون دیگر از این افراد خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: آزمون سراسری داوطلبان در این استان به صورت سراسری و فرهنگیان بود و آزمون فرهنگیان مشمول سراسری هم می‌شود هرچند که سراسری در تیرماه تکرار خواهد شد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • دستگیری تنها چهار متخلف در آزمون دیروز
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟