Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ روز شنبه گفت که وی در نظر دارد تحمیل قرنطینه قابل اجرا را در نیویورک، بخش هایی از نیوجرسی و بخش هایی از کنتیکت به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا انجام دهد.

وی در جمع خبرنگاران افزود: ما دوست داریم نیویورک را به صورت قرنطینه ببینیم زیرا یک کانون مهم است؛ نیویورک ، نیوجرسی و ممکن است یک یا دو مکان دیگر و قسمت های خاصی از کنتیکت قرنطینه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: من در مورد آن فکر می کنم. شاید مجبور نباشیم این کار را انجام دهیم اما این احتمال وجود دارد که امروز برای مدت دو هفته، نیویورک، احتمالاً نیوجرسی و بخش هایی از کنتیکت را قرنطینه کنیم.

وی درباره چگونگی این قرنطینه هم گفت که ممنوعیت سفر از نیویورک بخشی از آن است چرا که خیلی از نیویورکی ها با سفر به فلوریدا، ویروس را منتقل کرده اند.

ترامپ خود شهروند نیویورک بود اما پس از پیگیری‌های حقوقی درباره مالیات وی، شهروندی خود را به فلوریدا منتقل کرد و در آنجا نیز اقامتگاه شخصی در مارالاگو دارد.

بر اساس اعلام تارنمای دانشگاه جان هاپکینز تا این زمان، تعداد ۱۱۲ هزار و ۴۶۸ نفر در امریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و یکهزار و ۸۴۱ نفر در اثر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته با انتصاب مشاور تجاری کاخ سفید به عنوان هماهنگ کننده اجرای قانون تولید دفاعی، از شرکت‌های بزرگی همچون جنرال موتورز خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تولید دستگاه تنفس مصنوعی اقدام کند.

برخی از رسانه‌ها هم از دستور وی برای فراخوان تمامی نیروهای ذخیره ارتش برای کمک به مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر دادند.

ترامپ در این دستور از مارک اسپر وزیر دفاع خود، خواسته است تا یگان‌های امنیت ملی و ذخیره را فراخوانده تا روند مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور را تقویت کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تنفس قانون نیویورک ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لس‌آنجلس تایمز، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالتی ایالت تنسی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه لایحه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن، برخی معلمان و کارکنان مدارس این ایالت می‌توانند در محیط آموزشی سلاح حمل کنند؛ اقدامی که با واکنش معترضان همراه شد!

مجلس نمایندگان ایالت تنسی این لایحه را با ۶۸ رای موافق تصویب و آن را برای بررسی نهایی به دفتر «بیل لی» فرمانده جمهوری‌خواه این ایالت ارسال کرد. در صورت تایید نهایی، این قانون بعد از تیراندازی مرگبار پارسال در مدرسه ابتدایی «نشویل»، بزرگ‌ترین اقدام در راستای گسترش دسترسی به سلاح در آمریکا خواهد بود.

چهار عضو این مجلس که همگی دموکرات هستند، با این لایحه مخالفت کردند؛ لایحه‌ای که پیشتر مجلس سنای ایالت تنسی نیز آن را تصویب کرده بود. مطابق لایحه جدید، تنها مدیران مدراس و پلیس اطلاع دارند که کدامیک از کارمندان سلاح حمل می‌کنند و افشای آن برای والدین دانش‌آموزان و حتی سایر آموزگاران ممنوع است.

براساس این لایحه، پیش از آنکه کارکنان یک مدرسه قادر به حمل سلاح باشند، مدیر مدرسه متبوع به‌علاوه نهادهای قضایی منطقه‌ای باید آن را تایید کنند. لایحه پیشنهادی جدید با آنچه فرماندار تنسی پارسال و در واکنش به تیراندازی نشویل مطرح کرده بود، تفاوت فاحشی دارد؛ در واقع، در آن برهه، قانونگذاران جمهوری‌خواه تلاش او برای ممنوع کردن دسترسی و حمل سلاح برای افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک محسوب می‌شوند را بلافاصله وتو کردند!

البته این بار به نظر می‌رسد که وتوی لایحه غیرمحتمل باشد زیرا قانونگذاران تنها به اکثریت اندکی از هر دو مجلس برای تصویب لایحه مذکور نیاز دارند. رایان ویلیامز، حامی جمهوری‌خواه این لایحه گفت: کاری که می‌کنیم، ایجاد بازدارندگی است. در سراسر ایالت، در موضوع تیراندازی، چالش‌های زیادی داریم.

براساس گزارش کرگز حقوقی «گیفوردز» که یک گروه مدافع کنترل حمل سلاح است، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا به نحوی به آموزگاران یا سایر کارکنان مدارس اجازه حمل مخفیانه سلاح را در محیط کار می‌دهند. در جریان تیراندازی مارس ۲۰۲۳ در مدرسه ابتدایی مسیحی نشویل، سه دانش‌آموز و سه بزرگسال کشته شدند و مهاجم نیز به ضرب گلوله از پا درآمد.

کد خبر 6087280

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا