Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@00:22:46 GMT

یادواره سردار شهید «حسین املاکی» در رشت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۰۹۹۹۰

یادواره سردار شهید «حسین املاکی» در رشت برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه شنبه ۹ فروردین همزمان با سالروز شهادت سردار «حسین املاکی» و به منظور هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا و به عدم برگزاری تجمعات یادواره این شهید بزرگوار به صورت تلویزیونی و از طریق شبکه باران با حضور سردار «محمد عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس گیلان و «سلمان املاکی» فرزند این سردار شهید برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه قدس گیلان در این برنامه با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید «حسین املاکی» در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: این سردار بزرگ فردی است که رهبر معظم انقلاب به ایشان لقب قهرمان واقعی داده‌اند.

سردار محمد عبدالله پور با بیان اینکه بیان ویژگی‌های این شهید در زمان محدود سخت است، افزود: سردار املاکی بسیار آرام، ساکت و کم حرف بود که چنین ویژگی با توجه به جایگاه و مسئولیتی ایشان عجیب بود.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید املاکی هیچگاه درگیر جایگاه و مقام نشد، گفت: وی انسانی مخلص، خاکی و بی ریا بود و بسیار به دوستان خود علاقه داشت.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با بیان اینکه شهید املاکی در حوزه خود کارشناسی متخصص بود، تصریح کرد: مأموریتی که وی محول می‌شد به بهترین شکل انجام می‌داد و این موضوع زبان زده خاص و عام بود.

سردار عبدالله پور اطاعت پذیری از مافوق و رهبر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی سردار املاکی عنوان و بیان کرد: شجاعت یکی دیگر از ویژگی‌های این سردار شهید بود که در عملیات‌ها بیش از هر زمان دیگری خودنمایی در وی خودنمایی می‌کرد.

وی با بیان اینکه روحیه شجاعت وی بی نظیر بود که امروز کمتر چنین روحیه شاهد هستیم، افزود: سردار شهید املاکی ایثارگری را در عمل کامل کرد و زمانی که شیمیایی زدند ماسک خود را به بسیجی داد و این حرکت قطعاً دارای یک پشتوانه غنی از ویژگی‌ها فردی و اجتماعی در این شهید بزرگوار بوده است.

گفتنی است در ادامه این برنامه سلمان املاکی فرزند این شهید بزرگوار که در زمان شهادت پدر تنها یک سال و نیم سن داشت برخی از خاطراتی که از دیگران درباره پدر شنیده بود را بازگو کرد.

لازم به ذکر است؛ سردار شهید «حسین املاکی» در شب عاشورا سال ۱۳۴۰، در روستای کولاک محله، شهرستان لنگرود در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. سردار املاکی در ۹ فروردین سال ۶۷، در عملیات «والفجر ۱۰» در منطقه عمومی سید صادق شانه دری، بر روی ارتفاعات (بانی بنوک) به همراه یاران و همرزمان شهیدش «محمد اصغری خواه» فرمانده گردان کمیل و شهید دکتر «محمد حبیبی پور» و شهید «سید عباس موسوی» و دیگر عزیزان و دلاوران شجاع اسلام در اثر حمله ناجوانمردانه (بمباران شیمیایی) دشمنان بعثی به شهادت رسید.

کد خبر 4888074

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین املاکی محمد عبدالله پور سپاه قدس گیلان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان ماسک طبی شهرکرد ضدعفونی سال جهش تولید سیلاب طرح غربالگری بارش باران حوادث چهارشنبه سوری حسین املاکی سردار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۰۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن گرامیداشت روز معلم، گفت: افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی ظهر امروز در دیدار با عوامل برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم، اظهار داشت: هدف از برگزاری یادواره شهدا معرفی شهیدان به عنوان الگویی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان که موتور محرکه انقلاب هستند، ضروری و بسیار با اهمیت است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی صحنه‌هایی ماندگار را آفریدند که تضمین کننده پیروزی‌‌های رزمندگان در آن دوره حساس بود.

رضایی با تاکید بر نقش‌ معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس تصریح: تقدیم 36 معلم شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی به ویژه این شهرستان است.

فرماندار آران و بیدگل در ادامه تصریح کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در جبهه‌های نبرد در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده و تقدیم بیش از 365 شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا برای حضور در امراسم یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل گفت: امروز دشمن در تلاش است تا با بهترین امکانات به اسلام و مسلمین ضربه وارد کند، بنابراین مردم باید در تمامی عرصه‌ها هوشیار بوده و با همان روحیه هشت سال دفاع مقدس با مهارت تمام با یزیدیان زمانه مقابله کند.

انتهای پیام/803/

دیگر خبرها

  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی