Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@08:36:50 GMT

فرماندار: ورود به مشهد فقط برای ساکنان بومی مجاز است

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۰۹۵

فرماندار: ورود به مشهد فقط برای ساکنان بومی مجاز است

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری مشهد، محمد رضا هاشمی افزود: این طرح به منظور کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است و از ساعت اولیه اجرای آن تمامی ورودی و خروجی های شهرستان مشهد و به طور ویژه در پنج مبادی ورودی و خروجی به این شهرستان، نسبت به شناسایی افراد بومی و غیربومی و کنترل و پایش سلامت افراد اقدام می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس طرح فاصله گذاری اجتماعی نحوه شناسایی افراد ساکن بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو است.
فرماندار مشهد در ادامه در خصوص تمهیدات مورد نظر در روز طبیعت گفت: در ۱۳ فروردین امسال نیز جهت جلوگیری از شیوع و انتقال زنجیره ویروس منحوس کرونا و عدم شکل گیری هرگونه تجمع، ورودی کلیه تفرجگاه های داخل، بیرون شهر و پارک ها مسدود است.
هاشمی افزود: بهترین و مطمئن ترین راه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خانه ماندن است لذا از تمام همشهریان عزیز استدعا دارم با رعایت این موضوع به قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.
مدت تعیین شده اجرایی برای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، این زمان تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماسهای بین فردی است.
این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند.

بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.
اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد که برخی از آنها پیشتر اجرا شده‌اند و هم‌اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.
از جمله اقدامات در چارچوب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاهها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمعهایی مانند مراسم ختم و عروسی است.
به حداقل رساندن مسافرتهای بین‌شهری نیز از مواردی است که در قالب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری تعطیلی مدارس طبیعت مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی طرح فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد

فریدون بندری فرماندار شهرستان بندرماهشهر گفت: در آستانه روز غرور انگیز و پرافتخار ملی خلیج فارس، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی آموزشی نظامی با اقتدار پیام گرامیداشت این روز ملی را به تمامی عرصه‌های بین المللی خواهیم رساند.

او می‌گوید: نمونه این برنامه‌ها افتتاح دو نمایشگاه را داریم، که یکی تنوع فرهنگی در قالب عروسک‌های بسیار زیبا از قومیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف کشور بوده است.

به گفته بندری نمایشگاه دیگر که بسیار زیبا و پند آموز است، افتتاحیه با موضوعیت نقشه‌های خلیج همیشگی فارس میباشد که از سده پنجم میلادی تا به امروز گردآوری شده و خلیج فارس را که شناخته شده برای جهان هست را به نسل امروز انتقال می‌دهیم و این نقش آفرینی و اهتمام بسیار جدی از نوع مشارکت عمومی و مردمی را در بر داشته است.

فرماندار ماهشهر گفت: در پایان از منطقه سوم دریایی سپاه، صنایع پتروشیمی، میراث فرهنگی، اداره کل بنادر و تمام ظرفیت‌های انسانی و اقتصادی که بسیج شده تا برنامه‌های بسیار خوب و زیبا را در این روز ملی در سطح شهرستان به نمایش درآوردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه در لرستان
  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود