Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب‌ها و اخبار خوب و بدش به پایان رسید و جای خود را به سال ۹۹ داد؛ در این گزارش نگاهی داریم به خبرهای خوب آذرماه سال ۹۸ استان اردبیل.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سال ۹۸ با تمام فراز و نشیب‌ها و اخبار خوب و بدش به پایان رسید و جای خود را به سال ۹۹ داد. هر چند عده‌ای بر این باورند که سال ۹۸ صرفاً دارای اخبار بد و تلخ بود اما خبرهای خوبی هم از این سال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش نگاهی داریم به خبرهای خوب آذرماه سال ۹۸ استان اردبیل:

کشت زعفران بدون نیاز به آب و خاک برای اولین بار در استان اردبیل (۱۳۹۸/۹/۱۹)

محمدرضا توانا، یک کارآفرین اردبیلی است که توانسته با یک روش علمی نوین و البته موفقیت‌آمیز، زعفران را برای اولین‌ بار در استان به روش هیدروپونیک یعنی بدون ارتباط مستقیم با آب و خاک کشت کند. این گیاه به‌ این روش برای اولین بار در استان اردبیل به زیر کشت رفته و در آن به‌جای آب و خاک از رطوبت استفاده شده است.

مدال طلای جهان بر سینه قهرمان شایسته اردبیلی نشست (۱۳۹۸/۹/۲۱)

مهدی حسین‌پور نماینده اردبیل در مسابقات جهانی اتحادیه کیوکوشین کاراته موفق به کسب مدال طلا شد. حسین‌پور علاوه بر کسب جایگاه اول جهان، به عنوان تکنیکی‌ترین ورزشکار شرکت کننده انتخاب گردید.

خودکفایی استان اردبیل در تولید گوشت مرغ (۱۳۹۸/۹/۲۵)

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه در استان اردبیل ۴۳ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که استان اردبیل علاوه بر تامین گوشت سفید مورد نیاز خود سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ نیز به دیگر استان‌های همجوار صادر می‌کند.

۲۵ کیلومتر از اتوبان مشگین‌شهر - اردبیل به زیر ترافیک رفت (۱۳۹۸/۹/۲۶)

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: به منظور تسهیل در تردد شهروندان و کاهش سوانح رانندگی ۲۵ کیلومتر از بزرگ‌راه مشگین‌شهر- اردبیل از سه راهی صحرا تا ورودی دهستان ارباب کندی به زیر ترافیک رفت و مراسم افتتاح رسمی در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل برگزار خواهد شد.

حکم قطعی پرونده اختلاس و ارتشاء در آب منطقه‌ای شهرستان اردبیل صادر شد (۱۳۹۸/۹/۱۹)

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مطابق با رأی قطعی دادگاه تجدیدنظر، سلامت عزیزی، مدیر آب منطقه‌ای شهرستان اردبیل از بابت مشارکت در اختلاس به هفت سال حبس، یک میلیارد ریال جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم و از بابت ارتشاء نیز به هفت سال حبس، یک میلیارد ریال جزای نقدی، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دائم محکوم شده است. این فرد بابت تبانی در معاملات دولتی، معاونت در جعل اسناد دولتی و سوءاستفاده از موقعیت شغلی و جلوگیری از اجرای قوانین مملکتی نیز به حبس و جزای نقدی محکوم شد که نامبرده مجموعا محکوم به تحمل ۲۰ سال حبس خواهد بود.

لژیونر اردبیلی لیگ برتر فوتسال آذربایجان گل خود را به شهید مدافع حرم تقدیم کرد (۱۳۹۸/۹/۲۵)

رضا طلوعی لژیونر اردبیلی تیم فوتسال لیگ برتری باکوفایر آذربایجان پس از گلزنی به تیم فوتسال پریمیر با نشان دادن تصویر شهید مدافع حرم "هاشم دهقانی نیا" ضمن ادای احترام، هشتمین گل فصل خویش را به این شهید والامقام اهدا کرد.

اختراع جوان اردبیلی که درمان سرطان را سرعت می‌بخشد (۱۳۹۸/۹/۷)

هانیه پورفرج، دانشجوی کارشناسی‌ارشد نانوشیمی موفق به انجام و ثبت اختراع سنتز نانو‌کمپوزیت سیس‌پلاتین مغناطیسی برای انتقال هدفمند ماده شیمی‌درمانی به تومورهای جامد و مهار بیشتر سلول‌های تومور برای اولین بار در کشور شد.

سارق حرفه‌ای منازل در اردبیل به دام پلیس افتاد (۱۳۹۸/۹/۲۵)

فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری سارق حرفه‌ای منزل در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی استان با ۵۷ فقره سرقت خبر داد. سارق دستگیر شده اموال سرقتی از جمله انواع گوشی‌های همراه هوشمند، تابلو فرش، تلویزیون، انواع ساعت مچی، سنگ‌های قیمتی و لوازم برقی و لوکس جمعاً به ارزش ۷ میلیارد ریال را در یکی از مخروبه‌های حاشیه شهر نگهداری می‌کرد که پس از کشف به مال باختگان تحویل داده شد.

کارآفرینی با روحیه بسیجی (۱۳۹۸/۹/۳)

حسن عبدالله‌زاده، فناور بسیجی‌ای است که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ توانست به عنوان تولیدکننده نمونه صنایع تبدیلی انتخاب شود. این بسیجی کارآفرین که در سال ۹۵ به‌عنوان فناور نمونه بسیجی انتخاب شد با توجه به مشکلات در عرصه محصولات کشاورزی و هدر رفت این محصولات نسبت به تولید ماشین آلات صنایع تبدیلی و دستگاه‌های میوه خشک‌کن و اسانس‌گیر اقدام کرده است.

برخورداری ۸۳ درصد روستاهای خلخال از نعمت گاز (۱۳۹۸/۹/۲۶)

رئیس اداره گاز شهرستان خلخال گفت: سه شهر خلخال، کلور و هشجین گاز به‌صورت صد درصد گازرسانی شده‌اند و در روستاها نیز آمار استخراج شده ۸۳ درصد است و روستاهای باقیمانده در اولویت بوده و تا پایان سال شبکه‌گذاری و اجرای تزریق گاز در آن‌ها انجام خواهد شد.

افتتاح کارخانه تولید الکل طبی در اردبیل (۱۳۹۸/۹/۷)

کارخانه تولید الکل طبی آذربایجان با حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، استاندار و جمعی از مسؤولان محلی افتتاح شد. شکور ممی‌اف، سرمایه‌گذار این کارخانه در این مراسم اظهار کرد: میزان تولید این واحد ۵ هزار و ۴۰۰ تن در سال خواهد بود و در فاز اول آن بیش از ۶۰ نفر در دو شیفت مشغول به کار خواهند شد. در فازهای بعدی یک صد نفر دیگر نیز به کارکنان این مجموعه اضافه خواهد شد.

نایب قهرمانی ورزشکار اردبیلی در مسابقات جهانی کونگ فو (۱۳۹۸/۹/۴)

محمد احمدی ورزشکار اردبیلی تیم ملی کونگ فو آزاد جمهوری اسلامی ایران، در مسابقات بین‌المللی باکو موفق شد با شکست حریفان، مدال نقره را به گردن بیاویزد.

اهالی ۳۳ روستای خلخال از خدمات پزشکی رایگان برخوردار شدند (۱۳۹۸/۹/۵)

فرمانده سپاه خلخال گفت:  با حضور بسیج جامعه پزشکی و برپایی بیمارستان صحرایی در شهر کلور اهالی ۳۳ روستای بخش شاهرود از خدمات پزشکی رایگان برخوردار شدند.

پسر قهرمان ایرانی بار دیگر رژیم صهیونیستی را تحقیر کرد (۱۳۹۸/۹/۲۴)

در رقابت‌های جام جهانی ورزش‌های الکترونیک کره جنوبی ۲۰۱۹، مهران احمدی ملی‌پوش اردبیلی رشته TEKKEN۷ تیم ملی ورزش‌های الکترونیک ایران در سومین دیدار خود به حریف رژیم صهیونیستی برخورد کرد و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از رقابت با نماینده رژیم صهیونیستی انصراف داد.

افتتاح درمانگاه تخصصی قلب در نمین (۱۳۹۸/۹/۹)

درمانگاه تخصصی قلب و عروق با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسؤولان شهرستان نمین، در این شهر افتتاح شد.

ساخت دستگاه مدیریت مصرف برق توسط مخترع بسیجی در اردبیل (۱۳۹۸/۹/۶)

جاوید پرسیاوش، مخترع بسیجی موفق به ساخت دستگاه مدیریت کننده مصرف برق به‌صورت گویا و اتوماتیک متشکل از دو بخش قطع و وصل‌کن و هشدار‌دهنده شده است که قسمت اول این دستگاه (قطع و وصل‌کن) در داخل و یا خارج کنتور برق نصب می شود و قسمت دوم دستگاه (هشداردهنده) در فضای کنترل جریان برق نصب می‌شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل زعفران آب ورزشکار استان اردبیل برای اولین بار آب و خاک ۱۳۹۸ ۹ سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر چهارشنبه در اولین کنفرانس بین المللی موزه ها در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: موزه ها موسسه ای غیرانتفاعی برای نشان دادن سیر توسعه یافتگی هستند و در ایران و اردبیل این موزه ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به قدمت موزه و ارتباط آن با تاریخ تمدن بشر خاطرنشان کرد: موزه‌ها در واقع موسسه ای غیرانتفاعی برای نشان دادن سیر توسعه یافتگی هستند و ریشه بسیاری از علوم، صنایع و هنرها همچون ابداع چرخ ارابه، تیر و کمان و کشف آتش که منشا توسعه بوده، از تمدن‌های شرقی نشات گرفته و سپس به غرب راه یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: نخستین شکل از موزه در هزاره اول قبل از میلاد در بین النهرین متجلی شده است و در دو سده آخر قرن بیستم مکان‌هایی متاثر از اسطوره‌های رومی و یونانی و به عنوان موزه وجود داشته است.

محمدی ادیب تصریح کرد: همزمان با قرن ۱۶ و به روز عصر صفویه در ایران موزه تجلی بیشتری یافته است و احداث مکان‌هایی برای نشان دادن اشیاء تاریخی و نفیس در فرانسه رایج بوده است.

وی به دوره قاجاریه و پهلوی اشاره کرد و افزود: از دوره قاجاریه و پهلوی واژه موزه در ایران رواج یافته و بررسی سابقه موزه در ایران، ما را به عصر صفوی بر می‌گرداند و در دوره شاه عباس، نسخ خطی و تاریخی در موزه ای در اصفهان به نمایش گذاشته شده و شاه عباس با علاقه به اردبیل به عنوان پایتخت فکری و عقیدتی صفویان و زادگاه اجدادش، تصمیم گرفته عمارتی بی نظیر در جوار مرقد نیاکانش به دست مهندسی سرشناس بسازد که همان چینی خانه امروز بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به قدمت تاریخی موزه چینی خانه شیخ صفی الدین اردبیلی گفت: صحبت از موزه در ایران، بدون اشاره به اردبیل حق مطلب را ادا نمی‌کند و موزه چینی خانه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از قدیم محل نمایش هدایای امپراطوران چین بوده است و آن را به عنوان موزه فرهنگی هنری و قدیمی ترین موزه ایران معرفی می‌کنیم و امیدواریم امانتداری امین برای هویت و میراث فرهنگی کشور باشیم.

کد خبر 6087771

دیگر خبرها

  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • تالار چینی‌خانه اردبیل اولین موزه کشور
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • موزه‌ها روایتگر هویتی ملت‌ها هستند
  • دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت
  • اولین کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند