Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- از مهم‌ ترین تحولات سیاسی که در سال ۹۸ در آمریکا رخ داد است می توان به استیضاح دونالد ترامپ و امضای صلح با طالبان اشاره کرد. تاریخ انتشار: 00:01 - 10 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۶۹۴۷ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، مهم‌ترین تحولات و وقایع سیاسی که در سال ۹۸ در آمریکا رخ داده به قرار ذیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
* استیضاح دونالد ترامپ
پرونده استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تابستان سال گذشته در پی افشاگری یک مقام اطلاعاتی آمریکا در خصوص مکالمه تلفنی وی با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از سوی حزب دموکرات به جریان افتاد.      
دونالد ترامپ، در پرونده استیضاح خود با ۲ اتهام سوء استفاده از قدرت و مانع تراشی در مسیر فعالیت کنگره رو به رو بود.     بیشتر بخوانید:  برکناری رئیس کارکنان کاخ سفید و ادامه رقابت ترامپ، بایدن و سندرز استعفای رئیس حزب دموکرات در ایالت آیووا
بعد از فراز و نشیب بسیار سرانجام سنا اتهام سوءاستفاده از قدرت ترامپ را با ۵۲ رای مخالف در مقابل ۴۸ رای موافق و ممانعت مسیر اجرای عدالت را با ۵۳ رای مخالف در برابر ۴۷ رای موافق رد کرد.

دونالد ترامپ، سومین رئیس جمهور آمریکا بود که در سنا  تبرئه شد.  
* امضای توافق صلح آمریکا و طالبان  
از اکتبر سال ۲۰۱۸ تا کنون هفت دور مذاکرات صلح میان طالبان و زلمی خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان، برگزار شد.   توافق صلح میان آمریکا و طالبان در ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ (۱۰ اسفند ۱۳۹۸) در دوحه امضا شد.  



* اخراج «جان بولتون» از کاخ سفید 

«جان بولتون»، سومین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» پس از مشاجره با وی از کار برکنار شد.      
*انتخابات درون حزبی آمریکا

رقابت‌های درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هر ۵۰ ایالت این کشور با هدف تعیین نامزد‌های نهایی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برگزار می‌شود.  
این رقابت‌ها که از سوم فوریه (۱۴ بهمن) آغاز شد تا هفتم ژوئن (۱۸ خرداد ۱۳۹۹) ادامه خواهد داشت؛ در نهایت نامزدی که ۱۹۹۱ رای نماینده انتخاباتی را به دست بیاورد، نامزد نهایی حزب برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود که در ماه جولای (اواخر تیر ۱۳۹۹) معرفی می‌شود.

«جو بایدن» تا کنون پیشتاز انتخابات درون حزبی دموکراتها و دونالد ترامپ پیشتاز حزب جمهوریخواه آمریکا هستند.



انتهای پیام/  

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن