Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فیبریلاسیون دهلیزی یک اختلال شایع است که می‌تواند منجر به تپش قلب، سرگیجه و خستگی شود. در صورت عدم درمان، این اختلال می‌تواند منجر به لختگی خون، سکته و نارسایی قلبی شود و افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ۵ برابر افراد دیگر در معرض ریسک سکته قرار دارند.

دکتر «محمد خان»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی سنت مری پنسیلوانیا، در این باره می‌گوید: «ما با بررسی افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی دریافتیم که افراد مبتلا به برخی سرطان‌ها با احتمال بیشتر ابتلاء به برخی اختلالات تپش قلب مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مطالعه قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به سرطان در معرض ریسک بسیار بالا ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی قبل و بعد از شروع درمان هستند.

این یافته‌ها مبتنی بر تحلیل داده‌های مربوط به حدود ۱۴.۵ میلیون افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در آمریکا بود. نرخ ابتلاء به فیبریلاسیون دهلیزی به ترتیب در بین بیماران مبتلا به سرطان پروستات، روده، ریه و سینه بیشتر بود.

خان در این باره عنوان می‌کند: «ما دریافتیم در تمامی انواع سرطان‌ها ریسک فیبریلاسیون دهلیزی ۲.۳ بار بیشتر است. این ریسک در مبتلایان به سرطان‌های پروستات، روده و ریه بیش از ۵۰ درصد است.»

براساس این یافته‌ها، محققان برانجام معاینات قلبی و درمان‌های مناسب برای برخی بیماران تاکید دارند.

کد خبر 4888067

منبع: مهر

کلیدواژه: سرطان نارسایی قلبی سرگیجه ویروس کرونا وزارت بهداشت سعید نمکی علیرضا زالی کیانوش جهانپور شیوع کرونا سازمان غذا و دارو ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طب سنتی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کووید 19 دارو علیرضا رئیسی فیبریلاسیون دهلیزی افراد مبتلا سرطان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است