Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@10:37:38 GMT

درباره جان‌باختگان کرونا در اروپا چه می‌دانیم؟

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۴۰۶

درباره جان‌باختگان کرونا در اروپا چه می‌دانیم؟

اطلاعات ثبت شده تا این زمان در سه کشور از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در اروپا، یعنی ایتالیا، اسپانیا و فرانسه نشان می‌دهد که بیشتر افراد درگذشته بر اثر این بیماری دارای سن بیشتر از ۷۰ سال بوده و بیماری‌های قبلی داشته‌اند.

مسئولان بهداشت و سلامت در این سه کشور تلاش می‌کنند تا اطلاعاتی هر چه بیشتر و دقیق‌تر را در مورد وضعیت جسمی، سن، جنسیت، محل سکونت و علائم بیماری‌های قبلی را در نزد افراد جان‌باخته از کرونا ثبت کنند تا از طریق آن بتوانند به روند تشخیص یا درمان احتمالی افراد مبتلا کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتی‌های جوان در فرانسه: یک درصد

در فرانسه سازمان بهداشت همگانی مسئولیت جمع‌آوری این آمار و اطلاعات را بر عهده دارد.

در آخرین گزارشی که این سازمان روز پنجشنبه منتشر کرد آمده است که حدود ۵۷ درصد فوتی‌های کرونا را مردان تشکیل می‌دهند. با این حال این آمار تنها شامل موارد فوتی گزارش شده در بیمارستان‌هاست و موارد فوتی در خانه‌های سالمندان در آن لحاظ نشده است. مطابق برآوردها در فرانسه، در خانه‌های سالمندان چیزی حدود ۷۵ درصد آمار کل فوتی‌های کرونا را زنان تشکیل می‌دهند. اما اگر این آمار هم لحاظ شود، با توجه به نسبت شمار ساکنان خانه‌های سالمندان با سایر افراد سالمند، باز هم درصد مرگ و میر کرونا در مردان بیشتر از زنان است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت همگانی فرانسه، ۵۷ درصد افرادی که بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ فوت کردند، از قبل سرطان، مرض قند یا فشارخون داشته‌اند. میانگین سن موارد فوتی کرونا با پیشینه این مشکلات جسمی، ۸۱.۲ سال بوده است.

همچنین در آخرین آمار رسمی فرانسه نخستین و تنها مورد فوتی کرونا در افراد کم سن و سال نیز که متعلق به یک دختر ۱۶ ساله است به چشم می‌خورد. این دختر به نوع پیشرفته ویروس کرونا مبتلا بود.

ابتلا به کرونا در فرانسه تقریبا در تمام سنین دیده شده است، اما تنها یک درصد از موارد فوت مبتلایان مربوط به افراد ۱۸ تا ۴۴ ساله بوده است. تمام این موارد نیز مربوط به افرادی بوده که مشکلات جسمی قبلی داشته‌اند.

۶.۳ درصد قربانیان در فرانسه بین ۴۵ تا ۶۴ سال داشته‌اند که بیش از نیمی از این افراد نیز از مشکلات قبلی رنج می‌برده‌اند. ۱۵ درصد جان‌باختگان کرونا بین ۶۵ تا ۷۴ سال سن داشته‌ که ۶۸ درصدشان پیش از کرونا به بیماری‌های دیگری دچار شده بودند. افراد بالای ۷۵ سال، ۷۸.۳ درصد قربانیان کرونا در فرانسه را تشکیل می‌دهند که نیمی از آنها نیز بیماری قبلی داشته‌اند.

آمار بستری‌های مراقبت‌های ویژه

در فرانسه تاکنون میانگین سنی افراد مبتلا به کرونا که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شدند، ۶۵ سال بوده که یک چهارم آنها را افراد بالای ۷۵ سال تشکیل می‌دهند.

با این حال مسئله نگران‌کننده آن است که ۱۷ درصد این بیماران افراد زیر ۶۵ سال بدون سابقه بیماری بوده‌اند. ژولی، همان دختر ۱۶ ساله تازه درگذشته، نمونه‌ای از این افراد است که بدون پیشینه بیماری، به دلیل ابتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های بستری شده بود و در نهایت جان خود را از دست داد.

در ایتالیا هم مردها بیشتر می‌میرند

اطلاعات ثبت شده از مشخصات جان‌باختگان کرونا در فرانسه با ایتالیا متفاوت است. در ایتالیا از حدود ۹ هزار نفر فوتی کرونا تا روز جمعه، ۷۰ درصد مرد بوده‌اند. البته سن این افراد نیز مانند فرانسه بالاست و میانگین آن ۷۸ سال بوده است. در ایتالیا ۸۵ درصد فوتی‌ها بیش از ۷۰ سال سن داشته‌اند و هیچ مورد فوتی زیر ۳۰ سال گزارش نشده است.

از سوی دیگر تنها ۱.۴ درصد فوتی‌های گزارش شده در ایتالیا پیشینه بیماری نداشته‌اند. نیمی از آنها نیز پیش از مرگ مشکلات جسمی داشته‌اند که بیشتر بیماری‌های آنها فشار خون، مرض قند، مشکل کلیه و قلب بوده است.

فاصله ابتلا تا مرگ

مسئولان ایتالیا همچنین روی فاصله زمانی میان ابتلا تا مرگ بیماران کووید ۱۹ نیز تمرکز کرده‌اند.

به گزارش مقام‌های رسمی ایتالیا، در موارد فوتی میانگین فاصله ظهور نخستین علائم ابتلا فرد به بیماری کرونا تا فوت او ۹ روز است. این فاصله در موارد شدید به ۴ روز کاهش می‌یابد.

اسپانیا: فوتی‌های مسن

تا روز جمعه بیش از ۵ هزار فوتی کرونا در اسپانیا گزارش شد که ۶۲.۲ درصد آنها را مردان تشکیل می‌دهند. نزدیک به ۹۰ درصد فوتی‌ها بیش از ۷۰ سال سن داشته‌اند و تنها یک درصد آنها ۳۰ ساله یا کمتر بوده‌اند.

آمار فوتی‌های اسپانیا با چین، خاستگاه اصلی کرونا قابل قیاس است. در چین نیز مردان با ۶۳.۸ درصد، بیشترین شمار جان‌باختگان کرونا را تشکیل می‌دهند./ یورونیوز

 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جان باختگان کرونا تشکیل می دهند فوتی کرونا موارد فوتی درصد فوتی داشته اند سال بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه می‌گوید که اروپا باید بحث و مناظره درباره توسعه قابلیت تدافعی انحصاری قاره سبز از جمله بازنگری در قوای هسته‌ای خود را آغاز کند.

ماکرون با اشاره به اینکه فرانسه همین حالا هم حمایت ناتو را در کنار خود دارد، گفت: باید فراتر برویم. فرانسه باید از امنیت خود اطمینان حاصل کرده و یک نیروی دفاعی قابل تکیه در سطح اروپا بسازد.

وی همچنین اضافه کرد: حصول اطمینان از امنیت شاید به معنای استقرار سپرهای (سامانه‌های) دفاع موشکی باشد که قادر به ایجاد بازدارندگی برابر استفاده از سلاح هسته‌ای هستند. قابل تکیه هم یعنی در اختیار داشتن موشک دوربرد که باعث بازدارندگی روس‌ها شود.

در بحبوحه جنگ اوکراین، شمار زیادی از رهبران غربی بر تقویت قوای دفاعی کشور متبوع خود تاکید کرده و مدعی شده‌اند که روسیه ممکن است ظرف چند سال آتی به ناتو حمله کند.

با این حال، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رد این ادعا، آن را «بی‌معنی» خواند و گفت که آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی و سرمایه‌گذار ناتو، ۱۰ برابر بیشتر از مسکو در حوزه دفاعی هزینه می‌کند. وی همچنین تاکید کرد که تنش‌های ژئوپولیتیکی کنونی، تا حد زیادی به دلیل تصمیم ناتو مبنی بر چشم‌پوشی از منافع امنیتی روسیه ایجاد شده است.

ماکرون در واکنش به موضع وی در قبال سلاح هسته‌ای گفت: گرچه فرانسه تنها در صورت به خطر افتادن منافع حیاتی‌اش از زرادخانه خود استفاده خواهد کرد اما این منافع، بُعد اروپایی هم دارند و این بدان معناست که دکترین هسته‌ای فرانسه باید به اقتدار دفاعی اروپا کمک کند.

وی افزود: موافق گشودن این سرفصل هستم؛ مساله‌ای که متعاقبا باید دفاع ضدموشکی، شلیک موشک دوربرد و سلاح هسته‌ای را شامل شود.

ماکرون چندین سال است که حامی ایجاد یک «ارتش حقیقی اروپایی» است؛ ارتشی که بتواند به طور مستقل امنیت این قاره را تقویت و تامین کند. او ماه جاری هشدار داد که «اروپای امروز، فناپذیر است» و در ادامه خواستار «استقلال راهبردی» اروپا به ویژه در حوزه تولیدات دفاعی شد و مدعی شد که «اروپا باید نشان دهد که هرگز مطیع و وابسته آمریکا نیست.»

کد خبر 6090886

دیگر خبرها

  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد