Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@03:47:23 GMT

حمله سایبری چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۵۸۰

حمله سایبری چیست؟

خبرگزاری میزان- حمله سایبری یک اقدام مخرب و آگاهانه توسط یک فرد یا سازمان برای نقض سیستم اطلاعاتی شخص یا سازمان دیگر است. معمولاً مهاجم به دنبال نوعی مزاحمت برای ایجاد اختلال در شبکه قربانی است. تاریخ انتشار: 02:29 - 10 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۶۹۳ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با افزایش تکنولوژی و گسترس استفاده از شبکه های ارتباطی میزان حملات سایبری نیز افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"مگان برنز" در سال ۱۹۹۹ با دیدی کلی تعریف زیر را ارئه می‌دهد جنگ اطلاعاتی طبقه یا مجموع‌های از تکنیک‌ها شامل جمع آوری، انتقال، حفاظت، ممانعت از دسترسی، ایجاد آشفتگی و افت کیفیت در اطلاعات است که از طریق آن یکی از دو طرف درگیر بر دشمنان خود به مزیتی چشمگیر دست یافته و آن را حفظ می‌کند. به گفته "آرون سود" نایب رئیس مرکز بین المللی سایبری در دانشگاه "جورج میسون" اگر یک هواپیما را ببینید می‌دانید که به نیروی هوایی کشوری تعلق دارد، اما اگر به شما حمله سایبری شود حتی نمی‌توانید بفهمید از کجا به شما حمله شده است.

حملات سایبری دامنه متنوعی دارند، از شوخی‌های معمولی گرفته تا کرم‌های مخرب رایانه‌ای که توسط حافظه‌های قابل حمل جا به جا شده و امنیت کلی کشوری را به مخاطره می‌کشند. از آنجایی که امروزه تمامی زندگی ما به تکنولوژی، رایانه‌ها و اینترنت گره خورده است اطمینان از ایمن بودن این ابزار‌ها بسیار حیاتی است. در چند سال قبل تعداد حملات سایبری به سازمان‌های دولتی، و بویژه هسته‌ای بسیار گسترده شده است. مهم‌ترین حملاتی که در چند سال قبل صورت گرفت، ویروس شعله "فلیم"، ویروس "استاکس‌نت" و "اکتبر سرخ" بوده است که به تازگی رخ داد. بزرگ‌ترین حمله سایبری  آخرین و بزرگ‌ترین حمله سایبری که تاکنون رخ داده، ویروس "اکتبر سرخ" بوده که سیستم‌های صد‌ها سازمان دولتی و دیپلماتیک در جهان به خصوص در روسیه از آسیای میانی را مورد حمله خود قرار داده است. "اکتبر سرخ"، نام موجی از حمله‌های سایبری است که برای جاسوسی و جمع آوری اطلاعات انجام شده و به مدت پنج سال ادامه داشته است و هنوز هم به احتمال قوی با یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌های الکترونیکی مشغول ارسال اطلاعات به کامپیوتر‌های مبدا است.

در این حمله بدافزار‌ها که متشکل از ویروس‌ها و کرم‌های اینترنتی هستند، به رایانه‌های موسسات دیپلماتیک، موسسات تحقیقاتی و نظامی، تاسیسات هسته‌ای و بانک‌ها و... حمله می‌کنند. به گفته کارشناس‌ها "کسپرسکی"، این بدافزار جاسوسی که آن را اکتبر سرخ نام نهاده‌اند، ساختار بسیار پیچیده‌ای داشته، تا اندازه‌ای که می‌توان آن را با بدافزار "فلیم" مقایسه کرد که در ماه ژوئن ۲۰۱۲ کشف شد. بدافزار فلیم در آن زمان از سوی کارشناسان امنیت رایانه به عنوان پیچیده‌ترین تهدید دیجیتالی لقب گرفت که تا کنون کشف شده است.

در عملیات "روکرا" (اکتبر سرخ) هکر‌ها برای آلوده کردن سیستم‌ها از روش بسیار ابتدایی استفاده کرده‌اند. به گزارش کسپرسکی آن‌ها ایمیل‌هایی حاوی فایل‌های آلوده اکسل یا Word ارسال کرده‌اند که محتوایشان می‌توانسته برای قربانیان جالب باشد. محتوای یکی از این ایمیل‌ها برای نمونه آگهی فروش یک خودروی دست دوم بوده که به یک دیپلمات تعلق داشته است. بیشتر بخوانید: زیان کسب و کار‌های مجازی از رمزپویا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت ارتباطات حمله سایبری اکتبر سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهیدان کرانه باختری از ۷ اکتبر به ۴۳۵ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهیدان کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد که شمار شهیدان کرانه باختری از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۴۳۵ نفر رسیده است.

خبرگزاری رسمی فلسطین اعلام کرد که امام جماعت مسجدی در شهرک قدیمی الخلیل که در گورستان این شهر حضور داشته بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از بازداشت ۲ نفر در جریان گریختن از محل عملیات ضدصهیونیستی امروز در منطقه «الطیره» با یک خودرو خبر داد.

همچنین این رسانه صهیونیستی اعلام کرد که این ۲ فرد به شدت زخمی شده‌اند.

علاوه بر این گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) در کرانه باختری مسوولیت عملیات روز پنج‌شنبه در شمال شهر «الخلیل» را به عهده گرفت.

گردان‌های قدس اعلام کرد: مبارزان ما روز پنجشنبه عملیات تیراندازی به شهرک «گوش عصیون» در شمال شهر الخلیل اشغالی را به انجام رساندند و در سلامت کامل بازگشتند.

کد خبر 6056709

دیگر خبرها

  • افشای جدی‌ترین حمله سایبری به اسرائیل | جزئیاتی درباره اطلاعات حساسی که سرقت شد
  • افشای «جدی‌ترین» حمله سایبری به مراکز دانشگاهی رژیم صهیونیستی
  • وزیر تندروی صهیونیست: به مسجدالاقصی حمله کنید!
  • رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل : ما روز هفتم اکتبر شکست خوردیم
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما روز هفتم اکتبر شکست خوردیم
  • هتک حرمت یک مسجد در «طولکرم» توسط نظامیان صهیونیست
  • از حملات سایبری به سامانه‌های رای گیری تا حمله به پالایشگاههای روسیه
  • ۹۰ هزار حمله سایبری غربی به سامانه انتخاباتی روسیه
  • شمار شهیدان کرانه باختری از ۷ اکتبر به ۴۳۵ نفر رسید
  • حزب حاکم روسیه از یک حمله سایبری هنگام انتخابات خبر داد