Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، خبرنگار العالم به نقل از فعالان سعودی از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در ریاض پایتخت عربستان خبر داد.
این شبکه همچنین گزارش داد که انفجارهای شدید در شهر «جیزان» در جنوب عربستان سعودی شنیده شده است. رسانه‌های سعودی علت این انفجارها را  ناشی از رهگیری دو موشک در آسمان ریاض پایتخت این کشور عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های سعودی به نقل از ائتلاف سعودی اعلام کردند که دو فروند موشک بالستیک را در آسمان ریاض رهگیری و منهدم کردند.

المیادین هم گزارش داد که عربستان سعودی یک فروند موشک را در آسمان شهر «جیزان» در جنوب این کشور رهگیری کرده است.

هنوز از جزییات بیشتر این خبر گزارشی منتشر نشده است.

کد خبر 496180 برچسب‌ها عربستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه مهم ایران به شورای امنیت درباره دریای سرخ/ واکنش شدید اللحن کشورهای غربی به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه/ بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات‌های انصارالله در دریای سرخ/ شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

 

بین الملل تابناک: نامه مهم ایران به شورای امنیت درباره دریای سرخ، واکنش شدید اللحن کشورهای غربی به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه، بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات‌های انصارالله در دریای سرخ، شنیده شدن صدای انفجار در دمشق و تبریک پیروزی پوتین در انتخابات توسط رئیسی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

نامه مهم ایران به شورای امنیت درباره دریای سرخ

ایران در پاسخ به مطالبی که در جریان نشست علنی اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون یمن که مورخ ۱۴ مارس ۲۰۲۴ ذیل دستور کار وضعیت خاورمیانه (S/۲۰۲۴/۹۵۷۶) تشکیل شد، اعلام کرد: متأسفانه در این نشست، نماینده‌های ایالات متحده آمریکا و انگلیس بار دیگر با سوءاستفاده از تریبون شورای امنیت، مبادرت به ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص وضعیت دریای سرخ و یمن کردند.

 در ادامه این نامه آمده است: تهران ضمن رد قاطعانه این اتهامات بی‌پایه و اساس، آن‌ها را بهانه‌ای می‌داند که واشنگتن و لندن برای پیشبرد برنامه سیاسی کوته‌فکرانه خود و همچنین توجیه و اعتباربخشی به اقدامات غیرقانونی و تهاجم نظامی‌شان علیه یمن به کار می‌برند.

همچنین، جمهوری اسلامی ایران اشاره غیرموجه و ادعای غیرمستند علیه تهران در بیانیه قرائت‌شده توسط نماینده فرانسه در نشست فوق را، رد می‌کند.

امیرسعید ایروانی در این نامه تاکید کرد: تهران از پاریس به‌عنوان عضو دائمی شورا امنیت سازمان ملل می‌خواهد تا مسئولانه‌تر عمل کرده و از برچسب‌زنی و ایراد اتهامات سیاسی علیه سایر کشورهای مستقل بدون دلیل خودداری نماید.

جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تجاوز نظامی مداوم و استفاده غیرقانونی از زور علیه یمن به دست به‌اصطلاح ائتلافی که توسط آمریکا رهبری می‌شود را، محکوم می‌کند؛ تجاوزاتی که آشکارا حاکمیت و تمامیت ارضی یمن، قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت را نقض کرده و تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه به شمار می‌روند. استناد به دفاع از خود ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل توسط ایالات متحده آمریکا و انگلیس برای توجیه اقدامات غیرقانونی‌شان، اقدامی گمراه‌کننده بوده و طبق قوانین بین‌المللی، فاقد مشروعیت است.

همان‌طور که در مکاتبه‌های پیشین جمهوری اسلامی ایران مورخ ۱۵ ژانویه و ۱۹ فوریه ۲۰۲۴ (S/۲۰۲۴/۶۴- S/۲۰۲۴/۱۷۵) تصریح گردید، تهران همچنان به پایبندی خود به قطعنامه‌های ۲۱۴۰ (۲۰۱۴) و ۲۲۱۶ (۲۰۱۵) شورای امنیت متعهد بوده، و هرگونه فعالیتی مغایر با قطعنامه‌های مزبور، از جمله فروش یا انتقال تسلیحات یا سیستم‌های تسلیحاتی، نداشته است. علاوه‌بر این، جمهوری اسلامی ایران همواره از حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق مجاری دیپلماتیک حمایت نموده و بر تعهد خود نسبت به امنیت دریایی و آزادی دریانوردی تاکید می‌کند.

موجب امتنان خواهد بود، چنانچه مکاتبه حاضر به‌عنوان سند شورای امنیت ثبت و توزیع گردد.

واکنش شدید اللحن کشورهای غربی به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه

مقام‌های غربی در واکنش به پیروزی پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، آنچه را که «انتخابات ساختگی» خواندند، محکوم کردند.

 «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا بامداد دوشنبه در واکنش به پیروزی «ولادیمیر پوتین» در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، مدعی شد: «با توجه به اینکه پوتین مخالفان سیاسی را زندانی و دیگران را از رقابت با خود منع کرده است، بدیهی است که انتخابات آزاد و عادلانه نیست».

پوتین موفق شد با کسب بیش از ۸۷ درصد آرا، برای پنجمین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به پیروزی برسد.

«دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس برگزاری انتخابات روسیه در مناطق تحت تصرف این کشور در اوکراین را «غیرقانونی» و دارای «فقدان انتخاب برای رأی دهندگان و عدم نظارت مستقل سازمان امنیت و همکاری اروپا» خواند و گفت «انتخابات آزاد و منصفانه این‌گونه نیست».

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم نتیجه انتخابات روسیه را «غیرقانونی» خواند و در اظهاراتی تند علیه پوتین مدعی شد: «همه در جهان می‌دانند که این شخص، مانند بسیاری دیگر در طول تاریخ، دچار بیماری قدرت شده و برای همیشه از هیچ چیز برای حکومت کردن کوتاه نخواهد آمد. هیچ شرارتی نیست که او برای حفظ قدرت شخصی خود انجام ندهد. و هیچ کس در جهان از این مصون نمی‌ماند».

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا نیز گفت: «انتخابات نه آزاد و نه عادلانه بود».

«یان لیپاوسکی» وزیر امور خارجه چک، این انتخابات را «مضحک و ساختگی» خواند و گفت: «این انتخابات ریاست جمهوری روسیه بود که نشان داد چگونه این رژیم جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و مخالفان را سرکوب می‌کند».

وزارت خارجه فرانسه هم مدعی شد پیروزی پوتین «در شرایطی از سرکوب در جامعه مدنی صورت گرفت و شرایط برای یک انتخابات آزاد و دموکراتیک رعایت نشد». این وزارتخانه همچنین در این بیانیه از «شجاعت تعداد زیادی از شهروندان روسیه که به طور مسالمت‌آمیز علیه این حمله به حقوق اساسی سیاسی خود اعتراض کردند» ستایش کرد.

اتحادیه اروپا هم نتایج انتخابات روسیه در مناطق تحت تصرف این کشور در اوکراین را «باطل» خواند و «جوزپ بورل» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، انتخابات روسیه را محکوم کرد.

سخنگوی دولت آلمان گفت، اولاف شولتس، صدراعظم این کشور، انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین را تبریک نمی گوید زیرا «نتیجه از قبل تعیین شده بود.»

بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات‌های انصارالله در دریای سرخ

 اعضای شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: « اعضای شورای امنیت حملات حوثی ها (انصارالله یمن) علیه کشتیرانی تجاری در دریای سرخ را به شدت محکوم کردند» و خواستار توقف فوری آن شدند.

 در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل که دوشنبه شب به وقت محلی منتشر شد، آمده است: «اعضای شورای امنیت حملات حوثی ها علیه کشتی های تجاری در دریای سرخ از جمله حمله ۶ مارس به کشتی "ام وی ترو کانفیدنس"

MV True Confidence) که به طور غم انگیزی منجر به کشته شدن دو ملوان فیلیپینی و یک ملوان ویتنامی و نیز حداقل چهار دریانورد دیگر مجروح شدند، را به شدت محکوم کردند.»

در این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت همچنین حمله ۱۸ فوریه به کشتی تجاری روبی مار ( MV Rubymar) را که متعاقباً در ۲ مارس در نتیجه آسیب ناشی از حمله غرق شد، محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: اعضای شورا تاثیرات منفی این حملات را مورد توجه قرار دادند و تاکید کردند که کشتی غرق شده برای کشتی‌هایی که از منطقه عبور می‌کنند، خطر ناوبری دارد.

در بیانیه شورای امنیت آمده است: اعضای شورا بر اهمیت اجرای کامل قطعنامه ۲۲۱۶ (۲۰۱۵) و قطعنامه های بعدی تاکید کردند. آنها خواستار همکاری عملی، از جمله با دولت یمن برای جلوگیری از دستیابی حوثی ها به تسلیحات و تجهیزات مربوطه برای انجام حملات بیشتر شدند و تاکید کردند که همه کشورهای عضو باید به تعهدات خود در رابطه با تحریم تسلیحاتی هدفمند پایبند باشند.

در بیانیه شورای امنیت آمده است: اعضای شورا خواستار آزادی فوری کشتی گلکسی لیدر ( MV Galaxy Leader ) و خدمه آن شدند که اکنون بیش از ۱۰۰ روز است که به طور غیرقانونی در بازداشت هستند.

در این بیانیه همچنین بیان شده است: اعضای شورای امنیت بر اهمیت مسیر دریایی دریای سرخ برای تلاش‌های بشردوستانه در یمن و فراتر از آن، و همچنین برای صنعت ماهیگیری محلی که از معیشت یمنی ها حمایت می‌کند، تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اعضای شورا خواستار آن شدند که تمامی حملات حوثی ها علیه کشتی های تجاری و تجاری که از دریای سرخ و خلیج عدن عبور می کنند، بر اساس قوانین بین المللی و مطابق با قطعنامه ۲۷۲۲ (۲۰۲۴) فوراً متوقف شود.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه خود آورده است: اعضای شورا مجدداً تأکید کردند که اعمال حقوق و آزادی‌های دریانوردی توسط کشتی‌های تجاری و تجاری همه کشورهایی که از دریای سرخ و باب المندب عبور می‌کنند، مطابق با قوانین بین‌المللی، باید رعایت شود. در همین راستا، اعضای شورا نسبت به تأثیر تصمیم ۴ مارس حوثی ها هشدار دادند که ادعا می کند کشتی ها را ملزم به دریافت مجوز از سازمان امور دریایی خود قبل از ورود به آب های یمن برای آزادی دریانوردی تجاری و عملیات بشردوستانه می کند.

در ادامه بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: اعضای شورا بر لزوم جلوگیری از سرایت بیشتر درگیری در منطقه و تاثیر آن بر امنیت و ثبات منطقه و فراتر از آن و ضرورت رسیدگی به علل ریشه‌ای که به تنش‌های منطقه‌ای و برهم زدن امنیت دریایی کمک می‌کند، برای اطمینان از واکنش سریع، کارآمد و مؤثر تاکید کردند.

شورای امنیت در پایان بیانیه خود آورده است: اعضای شورا بر احتیاط و خویشتن داری برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع در دریای سرخ و منطقه گسترده تر تاکید و تلاش های دیپلماتیک تقویت شده توسط همه طرف ها را برای این منظور، از جمله حمایت مستمر از گفتگو و روند صلح یمن تحت نظارت سازمان ملل تشویق کردند.

شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

شبکه خبری المیادین بامداد سه‌شنبه از شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در حومه دمشق در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به اهدافی در خاک سوریه خبر دادند.

منابع خبری لحظاتی قبل از شنیده شدن صدای انفجارهای جدیدی در دمشق خبر دادند.

در همین راستا، خبرنگار المیادین بامداد سه شنبه در خبری فوری گزارش داد که صدای انفجار مهیب در حومه دمشق شنیده شده است.

منابع خبری گزارش دادند که پدافند هوایی برای مقابله با اهداف متخاصم در حومه دمشق به کار افتاده است.

اطلاعات اولیه حاکی از آن است که صدای چندین انفجار در منطقه القطیفه و یبرود در حومه دمشق شنیده شد.

هنوز منابع رسمی سوریه گزارشی منتشر نکردند.

تجاوزهای هوایی رژیم اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

تبریک پیروزی پوتین در انتخابات توسط رئیسی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پیروزی «ولادیمیر پوتین» در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را تبریک گفت.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با ارسال پیامی، پیروزی قاطع و انتخاب مجدد ولادیمیر پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه را صمیمانه تبریک گفت.

طبق گزارش سفارت ایران در مسکو، رئیسی در این پیام ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط فی‌مابین، بر گسترش بیش از پیش مناسبات ۲ کشور تاکید کرد.

 

دیگر خبرها

  • گزارش‌هایی از شنیده شدن صدای چند انفجار در سوریه
  • نامه مهم ایران به شورای امنیت درباره دریای سرخ/ واکنش شدید اللحن کشورهای غربی به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه/ بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات‌های انصارالله در دریای سرخ/ شنیده شدن صدای انفجار در دمشق
  • شنیده شدن صدای چند انفجار در سوریه
  • شنیده شدن صدای انفجار در دمشق
  • شنیده شدن صدای انفجار در دمشق؛پدافند هوایی سوریه واکنش نشان داد
  • بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در ریاض عربستان+فیلم
  • انفجار در آسمان ژاپن
  • شنیده شدن صدای انفجار در بندر ایلات
  • عربستان به‌دنبال جذب توریست‌های چینی
  • جنایت جدید صهیونیست‌ها در مرکز غزه | شنیده شدن صدای انفجار در عسقلان