Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور در زمینه محدودسازی خدمت‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری به استانداری‌ها ابلاغ شد.

به گزارش تین نیوز، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  و رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال کرونا با صدور بخشنامه‌ای به استانداران،  مواردی را در زمینه محدودسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری برای اجرا توسط مدیریت شهری ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشنامه مهدی جمالی نژاد به استانداران در راستای اجرای اوامر رئیس‌جمهوری محترم و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور پیاده‌سازی طرح جداسازی اجتماعی در معابر شهری و محدود کردن تردد وسایل نقلیه شخصی و جهت پاسخگویی به سفرهای ضروری در هر استان، مواردی در زمینه محدودسازی نحوه خدمت‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری شامل: مترو، اتوبوس، تاکسی و مسافربرهای اینترنتی با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری لازم ابلاغ شده است. 

در این بخشنامه آمده با بررسی عرضه و تقاضا در شرایط جدید، خدمات‌رسانی محدود با تقاضای مربوطه باهدف پوشش سفرهای ضروری صورت گیرد.

در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور همچنین آمده که در برآورد عرضه، رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت پیشگیری از انتقال بیماری کووید 19 به کاربران ناوگان حمل و نقل جهت حفظ پایداری سرویس‌دهی مدنظر قرار گیرد و در ارائه خدمت، تمامی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی توسط کاربران ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت شود.

در بخشنامه جمالی نژاد همچنین آمده است که در برآورد تقاضای سفر، ملاحظات لازم از منظر میزان و جغرافیای تقاضای سفر اعم از تعداد سفرهای کاری برای یک سوم ظرفیت فعال کارمندان ادارات، مکان کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی تأمین‌کننده کالاهای اساسی مردم و جلوگیری از ارائه خدمات به مکان‌های تفریحی، گردشگری و دیگر نقاط جاذب سفر، مدنظر قرار گیرد. 

در ادامه این بخشنامه تأکید شده که سرفاصله زمانی ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی به نحوی تنظیم گردد تا باعث ازدحام مسافرین در برخی از ایستگاه‌ها و یا ناوگان نشود. 

در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور با تأکید براینکه در خدمت‌رسانی ناوگان حمل و  نقل عمومی شهری از لحاظ زمانی و جغرافیایی باید به تردد کارگران و دیگر اقشار ضعیف جامعه توجه لازم صورت گیرد، آمده است: ضرورت دارد ناوگان حمل و نقل بار که کالاهای اساسی و مرتبط با مایحتاج ضروری مردم را جابجا می‌کنند، بدون هیچ‌گونه محدودیتی و با بیشترین کارایی فعال نگه داشته شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی ناوگان حمل و نقل نقل عمومی شهری وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی ۱۱ کتابخانه عمومی فارس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، اعلام کرد:همزمان با فرارسیدن عید نوروز و سال ۱۴۰۳، به منظور ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مخاطبان و مسافران نوروزی و بهره‌برداری اعضا از فرصت تعطیلات برای آمادگی شرکت در آزمون‌ها، یازده باب از کتابخانه‌های عمومی استان فارس در این ایام فعال خواهند بود.
بر این اساس در شهر شیراز سه کتابخانه عمومی محمد بهمن بیگی، رئیسی اردکانی و مولوی در نوروز به گردشگران و علاقه‌مندان خدمات ارائه خواهند داد.
همچنین کتابخانه‌های عمومی «مذنب آباده ای» و «دکتر جمشید صداقت کیش» شهر آباده، «علامه حاج محمد جعفر صغادی» و «یادگاران امام» شهر بهمن در شهرستان آباده؛ کتابخانه عمومی «شهدای جنت شهر» شهرستان داراب؛ کتابخانه عمومی «گنجینه معرفت» شهرستان سپیدان؛ کتابخانه عمومی «شهید جاویدی» فسا و کتابخانه عمومی «زنده یاد رجبی» نی ریز از دیگر کتابخانه‌هایی است که در نوروز ۱۴۰۳ همراه مردم خواهند بود.

دیگر خبرها

  • مخبر: تمرکزی جدی برای رفع همه نقاط حادثه خیز درون و برون شهری در سال آینده انجام شود
  • خدمات رسانی ۱۱ کتابخانه عمومی فارس در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳
  • آمادگی مازندران برای پذیرایی از مسافران نوروزی
  • چهار رای جایگزین حبس در قزوین صادر شد
  • عفاف و حجاب در خدمات رسانی نوروزی مورد توجه اصناف گیلان باشد
  • برقی‌سازی حمل‌ونقل شهری کرج در چند قدمی تحقق
  • رشد ۱۷ درصدی سفرهای دریایی در سال ۱۴۰۲/ صعود یک پله ای ظرفیت ناوگان ملی کشور
  • رشد ۱۷ درصدی سفرهای دریایی در سال ۱۴۰۲/ صعود یک پله‌ای ظرفیت ناوگان ملی کشور
  • اعلام ۱۳ مسیر مجاز سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳/خدمات‌رسانی در ۲ مسیر دریایی بین‌المللی به مردم در ایام نوروز
  • جزئیات فعالیت اتوبوس‌های شیراز در ایام نوروز