Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید علی مرتضوی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی از هوشمند سازی ۱۴۰۰ مدرسه در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت این استان در آینده نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی مرتضوی با اشاره به وجود بیش از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی در این استان، از پوشش بیش از ۹۲ درصدی آن‌ها توسط اپراتور‌های تلفن همراه خبر داد و گفت: بیش از ۵۱ هزار مشترک اینترنت پرسرعت ثابت و ۶۵۷ هزار مشترک اینترنت سیار در استان وجود دارند که ضریب نفوذ شبکه پهن باند در این استان را به ۷۹ درصد می‌رساند.

مرتضوی در زمینه کاهش شکاف دیجیتال و توسعه زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان خراسان شمالی به مصوبات این حوزه اشاره کرد و گفت: از جمله این مصوبات ایجاد ۵۰ سایت جدید روستایی، ارتقای تکنولوژی هشت ایستگاه نسل دوم به نسل سوم و چهارم و راه اندازی بیش از ۲۲۵ کیلومتر فیبرنوری در نقاط روستایی و کم برخوردار استان است.

وی افزود: پس از اجرایی شدن این مصوبات، پروژه‌های طرح USO، پوشش تلفن همراه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان، به حدود ۹۰ درصد ارتقا می‌یابد.

مرتضوی اظهار کرد: در شرایط موجود ۵۸ درصد از روستا‌های استان خراسان شمالی به شبکه پهن باند دسترسی دارند که تعدادی از آن‌ها از محل طرح USO، تعدادی دیگر توسط اپراتور‌های تلفن همراه و بخشی نیز از طریق شرکت مخابرات این دسترسی را پیدا کرده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش، گفت: تامین لایه زیرساخت و ایجاد بستر ارتباطی مدارس استان در دستور کار قرار دارد و هوشمند سازی ۱۴۰۰ مدرسه در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت این استان در آینده نزدیک انجام می‌شود.

این مقام مسئول اعلام کرد: به منظور توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از ابتدای سال ۹۸ تا کنون تعداد ۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال موفق به اخذ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری شدند.

وی در پایان، اظهار امیدواری کرد که با توسعه استان در حوزه ICT و استفاده بهینه از زیرساخت‌های ارتباطی موجود، زمینه اشتغال نیرو‌های تحصیل کرده و دانشی، رونق کسب و کارها، تولید و مهاجرت معکوس نخبگان به این استان فراهم شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اینترنت پرسرعت اپراتورهای تلفن همراه اینترنت پرسرعت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان حوزه آی سی تی کردستان گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری مرزی بودن استان کردستان می‌تواند به عنوان یک مزیت مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه سال گذشته در 10استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام شد افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال 10 هزار دانش‌آموز کردستانی مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سال گذشته برای تأمین مالی شرکت‌ها در کشور 2هزارو 600میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی؛ در ادامه از احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت در استان کردستان و چاره‌اندیشی برای پیگیری و رفع آن‌ها از طریق وزارتخانه خبر داد.

سوری رییس پارک علم و فناوری استان هم عنوان کرد: 60 شرکت در استان کردستان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

کمبود تسهیلات و حمایتهای مالی از مطالبی بود که توسط صاحبان شرکتهای فناوری اطلاعات در این جلسه بیان شد.

دیگر خبرها

  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد