Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@12:44:54 GMT

عکس روز| صورت‌های بدون ماسک

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۰۷۳۱

عکس روز| صورت‌های بدون ماسک

به گزارش همشهری آنلاین عکاسان آسوشیتدپرس روز جمعه ۸ فروردین از این پزشکان و پرستاران در زمان‌های استراحت نادرشان در بخش‌های مراقبت ویژه بیماران دچار کووید-۱۹ در شهرهای برگامو و برسیکا در منطقه لومباردی و در رم پایتخت ایتالیا عکس گرفته‌اند.

Domenico Stinellis, Antonio Calanni, Luca Bruno/AP

کد خبر 496190 برچسب‌ها كروناويروس عکس روز ایتالیا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس عکس روز ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

ربات‌های انسان‌نما نسل جدید و مورد انتظاری از ربات‌ها هستند که با استقبال خوبی از جانب مردم و تولیدکنندگان و توسعه دهندگان مواجه شده‌اند. در حالی که شاید در گذشته این نوع ربات‌ها فقط در داستان‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی حضور داشتند و کسی فکرش را نمی‌کرد که به همین شکل به زندگی روزمره ما وارد شوند، اما به نظر می‌رسد این امر در حال وقوع است.

اکنون از آنجایی که به نظر می‌رسد شرکت تسلا در توسعه ربات انسان‌نمای اپتیموس (Optimus) پیشرفت جدیدی داشته است، طبق اعلام ایلان ماسک، این ربات می‌تواند تا سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز کند.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا پیش‌بینی جسورانه‌ای در مورد ربات‌های انسان‌نما کرده است. وی ضمن افشای تاریخ احتمالی عرضه اپتیموس ادعا کرد که این ربات‌ها می‌توانند به ارزشمندترین دارایی شرکت تسلا تبدیل شوند.

ماسک با تاکید بر جنبه مالی همه چیز گفت: من فکر می‌کنم اپتیموس از هر چیز دیگر ارزشمندتر خواهد بود.

ربات اپتیموس در حال حاضر کار‌های ساده‌ای را در کارخانه‌های این شرکت انجام می‌دهد. همچنین خبری که چند ماه پیش منتشر شد نشان داد که ربات‌های اپتیموس به کارخانه‌های بزرگ در سراسر ایالات متحده ارسال شده یا خواهند شد.

ایلان ماسک به تازگی گفته است: ما قادریم کار‌های ساده کارخانه‌ای یا حداقل اینطور بگویم، کار‌های کارخانه‌ای را در آزمایشگاه انجام دهیم. ما فکر می‌کنیم اپتیموس را در تولید محدود در کارخانه خود خواهیم داشت و تا قبل از پایان سال جاری خواهد توانست وظایف مفیدی را انجام دهد. سپس فکر می‌کنم ممکن است بتوانیم آن را تا پایان سال آینده به فروش برسانیم. اینها فقط حدس و گمان است.

وی افزود: اگر یک ربات انسان‌نما دارید که قادر به حرکت در واقعیت و انجام وظایف در صورت درخواست است، هیچ محدودیت معناداری برای اندازه اقتصادی آن وجود ندارد.

شواهد حاکی از آن است که شرکت تسلا به طور کامل توسعه هوش مصنوعی را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هویت خود پذیرفته است، اما ایلان ماسک می‌گوید من فکر می‌کنم ما باید یا به عنوان یک شرکت هوش مصنوعی یا یک شرکت رباتیک شناخته شویم.

ماسک می‌گوید: اگر شرکت تسلا را یک شرکت خودروسازی صرف می‌دانید، اساساً این اشتباه است و اگر سؤال اشتباهی بپرسید، پاسخ درست به آن غیرممکن است؛ بنابراین منظورم این است که اگر کسی باور ندارد که تسلا می‌خواهد خودمختاری را حل کند، فکر می‌کنم نباید در شرکت سرمایه‌گذاری کند.

ماسک مطمئن است که تسلا مسئله فناوری خودران خودرو‌ها را با یا بدون او حل خواهد کرد. با این حال، توسعه ربات انسان‌نمای اپتیموس موضوع دیگری است، زیرا خطرات خاص خود را دارد.

در اوایل سال جاری ایلان ماسک گفت که می‌خواهد ۲۵ درصد کنترل رای را در تسلا به دست آورد تا ببیند آیا توسعه اپتیموس ایمن است و به درستی انجام می‌شود؟

خبر جدید ماسک در زمانی اعلام شده است که تعداد زیادی از شرکت‌ها روی توسعه ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند. چندین شرکت از جمله هوندا، هیوندای، بوستون داینامیکس و فیگور به طور فعال در حال توسعه انواع ربات‌های انسان‌نمای خود هستند.

با این حال ماسک بر این باور است که تسلا به طور منحصر به فردی در جایگاه رهبری تولید تجاری چنین ربات‌هایی قرار دارد. همانطور که گفته شد به گفته ماسک، نمونه اولیه اپتیموس در حال حاضر وظایف ساده‌ای را در کارخانه‌های تسلا انجام می‌دهد.

با توجه به کاهش فروش خودرو‌های برقی تسلا، این اطلاعیه در مورد ربات اپتیموس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

این شرکت اخیراً کاهش ۹ درصدی سالانه درآمد سه ماهه را گزارش کرده است که بزرگترین کاهش آن از سال ۲۰۱۲ است. علاوه بر این، فروش خودرو‌های تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۰ درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافته است.

شاید به همین دلیل است که ایلان ماسک در مورد برنامه جاه‌طلبانه رباتیک خود برای اطمینان بخشیدن به سرمایه‌گذاران چنین خبر‌هایی را اعلام می‌کند. تاکید او بر ربات‌های انسان‌نما نشان‌دهنده تلاش حساب‌شده برای تغییر موقعیت تسلا در بازار است.

او تصور می‌کند که فروش ربات‌ها در نهایت به بخش بزرگی از تجارت تسلا تبدیل می‌شود.

در عین حال، ربات اپتیموس به شکل غیر قابل انکاری با سرعتی ثابت در حال پیشرفت است. یک ویدیوی اخیر نسخه جدیدی از آن را نشان داد که وظایفی مانند تا کردن یک لباس را در تاسیسات تسلا انجام می‌دهد.

این شرکت اولین نسل ربات‌های خود را با نام بامبل‌بی (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ رونمایی کرد.

با این حال، اظهارات ماسک را باید کمی خوشبینانه تلقی کرد، زیرا او در گذشته نیز چندین بار وعده‌های پیش از موعد داده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹ ادعا کرد که تسلا تا سال ۲۰۲۰ یک میلیون ربوتاکسی در جاده‌ها خواهد داشت، اتفاقی که هنوز در سال ۲۰۲۴ رخ نداده است.

تسلا در این زمینه رو به رشد با رقابت شدیدی روبرو است. شرکت فیگور که توسط شرکت‌های بزرگ مایکروسافت و انویدیا پشتیبانی می‌شود، اخیراً همکاری خود با خودروساز آلمانی ب‌ام‌و را برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این شرکت در آمریکا اعلام کرده است.

ویدیویی که توسط فیگور در ماه فوریه منتشر شد، ربات آن موسوم به «فیگور ۰۱» را نشان می‌دهد که وظایفی مانند درست کردن قهوه را انجام می‌دهد.

به طور مشابه، شرکت بوستون دانامیکس هفته گذشته از ربات انسان‌نمای اطلس (Atlas) خود در یک ویدیو رونمایی کرد که در آن مشاهده می‌شود که در حال انجام مانور‌های آکروباتیک، از حالت دراز کش به ایستادنه و راه رفتن است.

رقابت برای دستیابی به ربات‌های انسان‌نمای تجاری با دوام در حال داغ شدن است. ورود تسلا با آخرین پیش‌بینی‌های جسورانه ایلان ماسک، بُعد جدیدی به این چشم‌انداز فناوری که به سرعت در حال تحول است، داده است.

در حالی که سال ۲۰۲۵ برای ورود اپتیموس به بازار ممکن است خیلی بلندپروازانه به نظر برسد، تأثیر آنها در آینده نزدیک برای متحول کردن نحوه کار و زندگی انسان‌ها برجسته خواهد بود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • پیش‌بینی نگران‌کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • ایلان ماسک: شواهدی از بیگانگان ندیده‌ایم