Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@09:16:51 GMT

راه اندازی ۱۱۰ واحد راکد صنعتی در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۲۷۲

راه اندازی ۱۱۰ واحد راکد صنعتی در خراسان رضوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در خرداد ماه پارسال استاندار خراسان رضوی مسئولیت مدیریت کلینیک صنعت برای بررسی و تلاش برای فعالیت مجدد واحد‌های صنعتی راکد در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: از خرداد ماه پارسال تا پایان آن ۳۱ نشست تخصصی با حضور صاحبان واحد‌ها برگزار و وضعیت ۹۲۲ واحد صنعتی بررسی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۴۴۳ واحد با اشتغال هشت هزار و ۶۰۰ نفر دچار آسیب شده بودند، ۲۰۰ واحد به مشاوران کسب و کار کلینیک صنعتی و تعدادی از واحد‌ها برای دریافت تسهیلات به شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی ارجاع شدند و برخی از آن‌ها در سامانه بهین یاب برای عارضه یابی ثبت نام شدند.

مهدی زاده افزود: ۹۰ پروژه بهبود برای واحد‌های صنعتی آسیب دیده و فعالیت با کمتر از ظرفیت اسمی خود توسط مشاورین کلینیک صنعتی در سال  قبل اجرا شد که از محل توسعه ظرفیت آن‌ها اشتغال هزار و ۴۰۰ نفر تثبیت شد.

او تصریح کرد: پارسال ۳۲۱ قرارداد واگذاری زمین به مساحت ۱۲۸ هکتار با صاحبان واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شد که تعداد قرارداد‌های واگذاری زمین و میزان مساحت آن در مقایسه با سال ۱۳۹۷ به ترتیب ۲۴ درصد و هشت درصد رشد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: پارسال ۸۱ طرح صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید که در مقایسه با سال ۱۳۹۷ تعداد طرح‌ها هشت درصد و از نظر اشتغال ۲۴ درصد رشد کرد.

مهدی زاده مقدم افزود: در ابتدای سال ۱۳۹۸ حق انتفاع واگذاری زمین به واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی افزایش یافت و بعد از آن هیچ افزایش نرخی در این بخش اعمال نشد و تاکنون نیز دستورالعمل جدیدی مبنی بر افزایش این نرخ از سوی سازمان صنایع کوچک ابلاغ نشده است.

او تصریح کرد: به منظور توسعه شهرک‌های صنفی _تولیدی در خراسان رضوی، پارسال راه‌اندازی ۱۰ شهرک مورد تصویب قرار گرفت که از بین آن‌ها تاکنون عملیات اجرایی شهرک صنفی آجیل و خشکبار به خوبی پیش رفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: یکی از برنامه‌های عمده این شرکت تامین آب برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بود که پارسال ۳۱ لیتر آب بر ثانیه تامین شد و این میزان نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود پنج درصد رشد داشت.

مهدی زاده مقدم افزود: پارسال به منظور تجهیز درمانگاه و مراکز طب کار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی یک مرکز طب کار در شهرک صنعتی ماشین ابزار مشهد تجهیز شد.

او راه‌اندازی فاز نخست تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر، راه‌اندازی یک مرکز آتش نشانی در شهرک صنعتی بینالود و تامین ماشین آتش نشانی برای شهرک صنعتی کاشمر را از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های مهم این شرکت اجرای پروژه جمع آوری آب‌های سطحی بود که به همین منظور پروژه مزبور در سال قبل در شهرک صنعتی چناران با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی این پروژه در شهرک‌های صنعتی توس، ماشین ابزار و خیام نیشابور آغاز شد.

مهدی زاده مقدم یکی دیگر از فعالیت‌های موثر این شرکت در سال قبل را حضور در نمایشگاه "صنعت، معدن، فولاد" با محوریت ارایه نیاز‌های بخش تولید دانست و افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی در این نمایشگاه یک پاویون اقتصادی برپا کرد که در آن نیاز‌های بخش تولید استان معرفی شود.

او تصریح کرد: در این پاویون ۵۰۰ ملاقات رودررو بین واحد‌های تولیدی کوچک و صاحبان واحد‌های صنعتی بزرگ انجام گرفت و ۵۰ قرارداد بین صاحبان واحد‌هایی که می‌توانستند نیاز‌های بخش تولید واحد‌های کوچکتر را تامین کنند به امضا رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: پارسال تعداد واحد‌های صنعتی فعال در نظام مبادلات پیمانکاری فرعی این شرکت به هزار و ۱۰۰ واحد رسید و واحد‌های قطعه سازی در این نظام خوش درخشیدند.

مهدی زاده مقدم با اشاره به فعالیت شرکت‌های مدیریت صادرات برای کمک به صادرات واحد‌های صنعتی کوچک مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، افزود: پارسال واحد‌های صنعتی کوچک توانستند با کمک شرکت‌های مدیریت صادرات هفت میلیون دلار کالا صادر کنند.

او با اشاره به فعالیت ۶ خوشه صنعتی از جمله مبلمان، جواهرات، قطعات خودرو، زعفران، کفش و فرش در این استان، ادامه داد: پارسال توسعه خوشه صنعتی فرش به پایان رسید و به شبکه زیرمجموعه‌اش واگذار شد همچنین در این مدت مطالعات خوشه صنعتی پوشاک آغاز گردید.

مهدی زاده مقدم میزان صادرات خوشه‌های صنعتی خراسان رضوی در سال ۹۸ را حدود ۱۳۰ میلیون دلار ذکر کرد.

او با اشاره به حضور شرکت شهرک‌های صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، تصریح کرد: پارسال از محل حضور در این نمایشگاه‌ها ۶ هزار نیروی انسانی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: پارسال با وجود اینکه اعتبارات استانی این شرکت ۵۰ درصد کاهش یافت، اما اجرای پروژه‌ها با مشکل کمبود اعتبار مواجه نشد و امید است در سال جدید اعتبارات استانی برای تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اختصاص یابد.

مهدی زاده مقدم افزود: از حدود ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی ۱۰۰ شرکت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر هستند که برای توسعه فعالیت‌های خود نیازمند اختصاص زمین و شهرک‌های مجاز هستند و به همین منظور پارسال ایجاد فضای جدید برای شرکت‌های دانش بنیان در قالب مصوبه توسعه شهرک صنعتی توس دیده شد که امید است امسال اجرایی شود.

شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از سال ۱۳۶۴ در استان راه اندازی شد و در سال ۱۳۸۴ در پی ادغام سازمان صنایع کوچک با شرکت شهرک‌های صنعتی، معاونت صنایع کوچک نیز به آن ملحق گردید.

در سال ۱۳۶۷، سه شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان وجود داشت که این تعداد امروز به ۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی رسیده که در ۴۰ مورد از آن زمین برای راه اندازی واحد صنعتی در حال واگذاری است.

اراضی تحت اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی هشت هزار و ۶۰۰ هکتار است که عملیات اجرایی در پنج هزار و ۴۰۰ هکتار آن انجام گرفته که از این میزان ۶۰۰ هکتار به واحد‌های صنعتی تعلق دارد.

دو هزار و ۵۶۹ واحد واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی مستقر هستند که در مجموع ۴۳ درصد از واحد‌های صنعتی، ۲۳ درصد از سرمایه گذاری صنعتی و ۳۹ درصد از اشتغال صنعتی استان را در اختیار دارند.   انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرک های صنعتی اشتغال زایی رونق تولید دانش بنیان شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی شهرک ها و نواحی صنعتی استان صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی واحد های صنعتی مهدی زاده مقدم صاحبان واحد ها راه اندازی شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است

وزیر کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، احمد وحیدی امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ طی بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وزیر کشور با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وی عنوان کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وحیدی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور در پایان تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 747939

دیگر خبرها

  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان