Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آهنگساز فیلم سینمایی «درخت گردو» گفت: من برای رسیدن به موسیقی فیلم درخت گردو سفرهای متعددی به سردشت داشتم، می‌خواستم علاوه بر آشنایی بیشتر با موسیقی کردی با موسیقی‌ها، آواها و نواهای محلی آن خطه نیز آشناتر شوم. تاریخ انتشار: 09:00 - 10 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۴۴۲۹

حبیب خزایی‌فر آهنگساز فیلم سینمایی «درخت گردو» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون چگونگی رسیدن به موسیقی این فیلم گفت: من برای رسیدن به موسیقی فیلم «درخت گردو» سفرهای متعددی به سردشت داشتم، می‌خواستم علاوه بر آشنایی بیشتر با موسیقی کردی با موسیقی‌ها، آواها و نواهای محلی آن خطه نیز آشناتر شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در همین راستا ادامه داد: به عنوان مثال در فیلم یک نوعی از لالایی وجود دارد که مخصوص همان اقلیم است و این لالایی هم از دل هم کنکاش به دست آمد، تمامی لالایی‌ها و نواهای درخت گردو بر گرفته از همان نوع از موسیقی و کاملا براساس اقلیم کردستان و سردشت از است. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

آهنگساز فیلم درخت گردو درباره همکاری خود با هوشنگ کامکار اذعان کرد: خیلی خوشحالم که در این فیلم افتخار همکاری با وی را داشتم، کامکار به من لطف داشت و با آن نوای سحرآمیز کمانچه‌اش موسیقی فیلم درخت گردو را روح بخشید.

وی درباره سایر فعالیت‌های خود در عرصه سینما اذعان کرد: هنوز برنامه مشخصی برای ساخت اثری سینمایی ندارم، البته پیشنهاداتی هست، اما هیچکدام قطعی نشده است.

خزایی‌فر با اشاره به انتشار آلبومی تازه از خود خاطرنشان کرد: به امید خدا به زودی آلبوم موسیقی فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» منتشر می‌شود، البته قرار بود این اتفاق بعد از جشنواره فیلم فجر رخ دهد، اما در کل به دلیل برخی مشکلات این اتفاق به تاخیر افتاد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران موسیقی فیلم درخت گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳

شناخته‌شده‌ترین منابع اسید‌های چرب امگا۳، روغن ماهی و ماهی‌های چرب مانند سالمون، قزل آلا و تن هستند. این مسئله، شاید برای وگان‌ها، گیاه‌خواران یا حتی کسانی که ماهی دوست ندارند، تأمین امگا۳ را به چالش تبدیل کند.

به گزارش خبرآنلاین، در این مطلب چند مورد از بهترین منابع گیاهی اسید‌های چرب امگا۳ به شما معرفی شده است.

گردو

بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، گردو به دلیل دارا بودن امگا ۳، به بهبود سلامت مغز کمک می‌کند؛ به عبارتی خوردن گردو با ارتقای عملکرد شناختی و حافظه مرتبط است. مطالعه‌ای که روی حیوانات انجام شد، نشان داد که گردو باعث بهبود قابل‌توجهی در حافظه، یادگیری، رشد حرکتی و بهبود اضطراب در موش‌های مبتلا به آلزایمر می‌شود. هر ۲۸ گرم گردو حاوی ۲۵۷۰ میلی‌گرم اسید چرب امگا ۳ است. مصرف یک وعده گردو، پاسخگوی نیاز روزانه بدن به اسید‌های چرب امگا ۳ است.

کلم بروکسل

به طور کلی سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکسل سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و دیگر مواد مغذی هستند؛ این ماده غذایی نه‌تن‌ها ویتامین K، ویتامین C و فیبر را در خود دارد، بلکه منبع عالی اسید‌های چرب امگا ۳ نیز به شمار می‌آید.

*کلم بروکسل پخته‌شده سه برابر امگا ۳ بیشتری را در خود دارد.

دانه کتان

دانه یا بذر کتان یک منبع تغذیه‌ای مفید است و از مقادیر مناسبی فیبر، پروتئین، منیزیم و منگنز برخوردار است و همچنین منبع عالی امگا ۳ نیز به شمار می‌آید. مطالعات نشان داده‌اند که دانه کتان برای سلامت قلب مفید است و این فایده به لطف اسید چرب امگا ۳ موجود در آن است.

بذر کتان را به راحتی می‌توان در رژیم غذایی وگان گنجاند.

اسید‌های چرب امگا ۳ بخش مهمی از رژیم غذایی به شمار می‌آیند و برای سلامت بدن ضروری هستند.

اگر به هر دلیل ماهی نمی‌خورید، می‌توانید با گنجاندن غذا‌های غنی از امگا ۳ در رژیم غذایی خود یا انتخاب مکمل‌های گیاهی، نیاز بدن به این ماده را بدون مصرف غذا‌های دریایی برآورده کنید.

دیگر خبرها

  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • از این بردها زیاد داشتم | سرمربی پرسپولیس را نباید تحقیر کنیم