Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن پاک آئین  سفیر اسبق کشورمان در آذربایجان گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خروج  نیروهای آمریکا از عراق و منطقه غرب آسیا اظهار کرد: هدفی که آمریکا از حضور در عراق اعلام کرده٬ مقابله با تروریسم و‌داعش بوده؛ ولی با توجه به شواهد، واشنگتن همواره پشتیبان داعش و تجهیز کننده‌ی نیرو‌های اصلی گروهک‌ها ی تروریستی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از زمان حمله داعش به عراق، حضور نیرو‌های آمریکایی در این کشور بستری برای فعالیت‌های بیشتر  این گروه تروریستی  ایجاد کرد تا جایی داعش توانست تا سطح بالایی به جنایت ها‌ی خود ادامه دهد، قطعا این حجم از جنایت و تخریب از طرف یک گروهک تروریستی بدون حمایت آمریکا میسر نبود.

او  با اشاره به کمک ایران برای نابودی داعش، تصریح کرد: البته نباید از کمک‌های مشورتی و مستشاری ایران به خصوص رهنمود‌های سردار بزرگ ایران قاسم سلیمانی  و تلاش نیرو‌های حشد الشعبی برای نابودی داعش غافل ماند.

 پاک آئین بیان کرد: درحال حاضر موضوعی به اسم داعش و تروریست در ایران وجود ندارد که آمریکایی ها بخواهند با تکیه براین موضوع در منطقه حضور پیدا کنند، در ضمن بهانه‌ای برای ادامه حضور در عراق ندارند.

او ادامه داد: اقدامات تروریستی دولت آمریکا که منجر به شهادت دو تن از فرماندهان بزرگ از جمله شهید سلیمانی بود نشان دهنده‌ اهداف آمریکا در منطقه بود. این اتفاق باعث شد که پارلمان به صورت واحد تصمیم به خروج آمریکا از منطقه بگیرد که این امر  با تظاهرات مردم افزایش یافت و دولت قول داد که به خواسته‌های مردم مبنی برخروج نیرو‌های آمریکایی عمل کند.

دیپلمات اسبق کشورمان ادامه داد: آمریکایی ها باید به طور قانونی عراق را ترک کنند و با توجه به تصویب طرح جدید که مبتنی بر خروج نیروهای آمریکا بوده،  اما ناتو درصدد ورود به  به منطقه است. باید در نظر داشت که ناتو همان آمریکاست که در افغانستان هم ما شاهد ورود آن بودیم که موجب ناامنی و تخریب این کشور شده بود.  ناتو همان آمریکاست که  فقط فرمت آن تغییر کرده  است‌.

او در پایان اظهار کرد: می‌توان گفت داعش ساخته دست آمریکا بوده و برای اینکه بهانه‌ای برای حضور در منطقه داشته باشد.  بعد از  پایان داعش، ناتو می خواهد حضور خود را در منطقه  تثبیت کند. البته مردم و مجلس عراق هیچ گاه  با حضور ناتو موافقت نمی کنند و پایان حضور آمریکا در عراق دور از ذهن نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروها ی آمریکا در منطقه خروج آمریکا از منطقه نظامیان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند