Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه فرا منطقه‌ای در گزارشی نوشت: اقدامات وقیحانه دولت آمریکا در اهانت به هیئت‌های دیپلماتیک سازمان ملل متحد تا حدی است که یا باید مقابل آن ایستاد یا اینکه مقر سازمان ملل متحد به کشور دیگری منتقل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه فرا منطقه‌ای رأی‌الیوم در گزارشی نوشت: دولت روسیه حق دارد با هدف بررسی کارشکنی و دستکاری دولت آمریكا در روند صدور ویزا برای دیپلمات‌ها و مقامات خارجی كه به مقر سازمان ملل متحد در نیویورك می‌روند، نشست اضطراری برگزار كند؛ زیرا اقدامات واشنگتن در لغو ویزای نمایندگان کشورهایی که با آمریکا رابطه خوبی ندارند، تحقیرآمیز و بر خلاف منشور ملل متحد و مفاد آن در این زمینه است و نباید در مقابل آن سکوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

محدودیت کاخ سفید برای سفر اتباع ۶ کشور دیگر به آمریکا

طبق این گزارش، سخنگویان سازمان ملل متحد بارها از اقدام دولت آمریکا در خودداری واشنگتن از صدور ویزای برخی از رؤسای هیئت‌های دیپلماتیک و دیپلمات‌ها ابراز نارضایتی کرده‌اند. آمریکا در آخرین مورد ویزای رئیس هیئت روسیه را برای شرکت در جلسه خلع سلاح که قرار بود در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود، صادر نکرد و این نشست 10 روز به تعویق افتاد.

اوج وقاحت کاخ سفید

رأی‌الیوم می‌نویسد: این اوج وقاحت است کاخ سفید در حقی که به‌وسیله منشور سازمان ملل متحد ذکر و به‌وسیله خود دولت آمریکا امضا شده است و متعهد شده‌اند مفاد آن را رعایت کنند، کارشکنی کند. این موضوع نشان می‌دهد واشنگتن هیچ تعهدی به پیمان‌نامه‌ها و منشورهای جهانی ندارد و بارها پا روی تعهداتی گذاشته که خود آن را امضا کرده است. آنها از توافق هسته‌ای با ایران خارج شدند که ماه‌ها و سال‌ها دولت آمریکا، قدرت‌های اروپایی و روسیه و چین بر سر آن مذاکره و رایزنی کرده و به توافق دست یافته بودند.

این روزنامه عرب‌زبان در گزارش خود آورده است: وقاحت آمریکایی‌ها در کارشکنی بر سر صدور ویزای برخی‌ها و لغو ویزای برخی دیگر خلاصه نمی‌شود؛ بلکه آنها در تازه‌ترین اقدام توهین‌آمیز خود در فرودگاه نیویورک هیئت‌های مشارکت‌کننده در نشست‌های سازمان‌ ملل متحد و زیرمجموعه‌هایش را بازرسی بدنی می‌کنند. چند سال پیش دولت آمریکا نماینده یکی از هیئت‌های عربی را در فرودگاه نیویورک متوقف و به‌طور کامل بازرسی بدنی کرد و این در حالی بود که وی گذرنامه دیپلماتیک به همراه داشت و می‌خواست در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور یابد. این اقدام دولت آمریکا باعث عصبانیت وی شد و از نیویورک به کشورش بازگشت و تا زمانی که «کاندولیزا رایس»، وزیر امور خارجه وقت آمریکا عذرخواهی نکرده بود، به نیویورک بازنگشت.

رأی‌الیوم نوشت: توهین‌های آمریکا به بسیاری از مسافران عرب را نمی‌توان فراموش کرد و حتی اقدامات توهین‌آمیز دولت آمریکا شامل حال برخی از شهروندان آمریکایی با اصالت عربی یا پیروان دین اسلام شده است. از دولتی که ورود شهروندان پنج کشور مسلمان را به کشورش به بهانه‌های واهی منع می‌کند و مدعی می‌شود که آنها برای ایالت متحده خطر تروریستی دارند، این‌گونه موارد عجیب نیست. آمریکا بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور و حامی تروریسم در جهان است و دستان حاکمان آن به خون بیش از 2 میلیون عراقی، لیبیایی، سوری و فهرست بلندبالایی از دیگر کشور‌ها آلوده شده است.

در پایان گزارش آمده است: این ادعای مسخره‌ای بود که دولت آمریکا از مشارکت محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل متحد جلوگیری کرد، این در حالی است که وی دانش‌آموخته‌ آمریکاست. بنابراین یا باید اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا متوقف یا اینکه مقر سازمان ملل متحد به کشور دیگری منتقل شود؛ کشوری که به منشور ملل متحد احترام بگذارد، از اقدامات تحریک‌آمیز و نژادپرستانه بپرهیزد و بی‌طرف باشد.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: کاخ سفید سازمان ملل متحد کاندولیزا رایس مقر سازمان ملل متحد دولت آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • اوکراین صدور گذرنامه برای مردان خارج‌نشین را متوقف کرد
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • سفر یک هیئت دیپلماتیک کره شمالی به ایران
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند