Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@05:27:35 GMT

مردم همچنان در خانه بمانند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۱۹۰۲

مردم همچنان در خانه بمانند

به گزارش خبرنگار  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در چهاردهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا با تشکر از همکاری سازمان‌ها و همراهی مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، از شهروندان درخواست کرد همچنان در خانه‌های خود بمانند.

 پورمحمدی با اشاره به پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر دوره پیک بیماری کرونا در ۲۵ فروردین و روند کاهشی بیماری بعد از این تاریخ، گفت: تحقق این پیش‌بینی منوط به رعایت توصیه‌های بهداشتی و خودمراقبتی توسط مردم و اجرای طرح‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای است؛ بنابراین از مردم استان می‌خواهیم که همچنان در خانه‌های خود بمانند تا جلوی انتشار ویروس کرونا گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی  در استان آغاز شده و به شکل خوبی در حال اجراست.

او افزود: مردم همراهی خوبی در اجرای این طرح داشته‌اند و تلاش می‌کنیم با رفع ایراد‌ها و نواقص طرح، به اهداف مورد نظر دست یابیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان ابراز رضایت کرد و گفت: کار اصلی بعد از اجرای این طرح است که باید پشتیبانی مناسب از مراکز بهداشتی و درمانی صورت گیرد.

او افزود: سپاه و ارتش اقدامات خوبی برای ایجاد فضا‌های درمانی و نقاهتگاه‌ها انجام داده‌اند و امیدواریم با کاهش موارد ابتلا به بیماری، نیازی به این فضا‌ها نداشته باشیم.

رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا بر تقویت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی تأکید کرد و گفت: باید به صورت شفاف و صریح با مردم صحبت کنیم.

او افزود: رسانه‌ها همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند، اما برخی اخبار غیرواقعی و شایعات نیز در فضای مجازی منتشر می‌شود که لازم است دستگاه‌های نظارتی و قضایی با توجه به شرایط حساس کنونی، با کسانی که قصد برهم زدن آرامش و امنیت جامعه را دارند برخورد کنند.

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر روزانه از ۱۲۰ نفر از افرادی که با علائم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند تست کرونا گرفته می‌شود.

صومی افزود: شهرستان‌های سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه و تبریز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در استان دارند.

فرماندهان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بسیج ملی مبارزه با کرونا، رزمایش دفاع بیولوژیک، ضدعفونی کردن فضا‌های شهری، تأمین اقلام بهداشتی و ایجاد فضا‌های درمانی و نقاهتگاه ارائه کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درخصوص اقدامات مربوط به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی، فرماندار تبریز درخصوص آخرین وضعیت فعالیت صنوف و مراکز عمومی، شهردار تبریز درخصوص اقدامات شهرداری، رئیس شورای شهر تبریز درخصوص راهکار‌های پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی درخصوص اجرای طرح غربال‌گری سلامت در مبادی ورودی و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری درخصوص مصوبات کمیته انتظامی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا به ارائه مطلب پرداختند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرای طرح فضا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است

به گزارش خبرگزاری مهر، جبارعلی ذاکری روز چهارشنبه در جلسه کمیته سلامت و ایمنی ترافیک استان، طرح یاد شده را یکی از مهمترین و از اولویت‌های مدیریت ترافیکی آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: با افزایش داده‌های به دست آمده از این طرح بدون شک خواهیم توانست در موضوع مدیریت ایمنی ترافیک در سطح استان تصمیمات علمی و تخصصی‌تر اتخاذ کنیم.

وی بر مشارکت و همکاری‌های فشرده بین آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، شهرداری تبریز، مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه و سایر سازمان‌های مرتبط در اجرای این طرح مهم تاکید و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مدت محدود توانسته است در طرح غربالگری رانندگان پرخطر موفق عمل کند، بر این اساس انتظار داریم اجرای طرح یاد شده ضمن تداوم مستمر در سطح استان انجام شود.

ذاکری موضوع ترافیک در کلانشهر تبریز به خصوص در اطراف برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله بیمارستان امام رضا، شهید مدنی و بهبود را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: انتظار داریم شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در مسیرهای پر ترافیکی که بیمارستان‌ها و مدارس واقع شده است، با همکاری و تعامل دست به دست هم دهند تا شاهد کاهش ترافیک در این مسیرها باشیم.

وی با اشاره به اجرای سامانه دیسپچ در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: توسعه این طرح در مناطق مختلف شهری به عنوان یک ضرورت باید مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 6087469

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • بعد از گل‌محمدی، کدام مربی گزینه هدایت تراکتور است؟
  • آغاز نصب عرشه سگمنتال دومین پایه پل معلم تبریز
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا