Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:11:01 GMT

فعالیتهای سپاه قدس گیلان تا ریشه کنی کرونا ادامه می یابد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۳۲۹۷

فعالیتهای سپاه قدس گیلان تا ریشه کنی کرونا ادامه می یابد

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کونا در گیلان سپاه قدس این استان فعالیت های گسترده ای را در بخش های مختلف برای کنترل و درمان این بیماری آغاز کرده که این فعالیت ها تا ریشه کنی کرونا در این استان ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ پاسدار امین یادگاری افزود: عمده فعالیت های سپاه قدس گیلان در محورهای کمک به بخش بهداشت و درمان ، گندزدایی اماکن و معابر شهرها ، طرح غربالگری و بهداشت و همچنین تهیه و توزیع بسته های کمک معیشتی بین خانواده های ضربه دیده از این بیماری می باشد که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در بخش کمک به بهداشت و درمان، فعالیت سپاه قدس گیلان به دو قسمت مهم تقسیم می شود که بخش اول تقویت درمانگاه های زیر نظر سپاه است که در این راستا، هفت درمانگاه زیرنظر سپاه قدس گیلان به طور شبانه روزی به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی بیان کرد: همچنین در بخش دوم نیز، اعزام و حضور پاسداران و بسیجیان در بیمارستان های درگیر با این بیماری می باشد که این پاسداران و بسیجیان در رشت و همچنین  سایر شهرستانهای  گیلان به کمک و یاری کادر پزشکی شتافته که این امر همچنان ادامه دارد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان اضافه کرد: در بخش گندزدایی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده که در مرکز استان توسط لشگر عملیاتی، معابر و اماکن مختلف شهرستان رشت مورد گندزدایی و ضدعفونی قرار گرفت و علاوه بر گندزدایی مرکز گیلان، بخش های شرق و غرب این استان نیز توسط سپاه قدس گیلان شد.

یادگاری خاطرنشان کرد: بخش شرق گیلان به همت تیپ دوم میرزاکوچک و سپاه های نواحی و گردان های امام حسین (ع) ، گندزدایی و ضدعفونی شدند و در غرب گیلان نیز لشگر عملیاتی ، نواحی مقاومت شهرستانها و گردان های امام حسین(ع) مسئولیت گندزدایی و ضدعفونی کردن را برعهده داشتند که علاوه بر این ، در روستاهای استان گیلان نیز پایگاه ها این امر را انجام دادند و این گندزدایی تا ریشه کنی بیماری کرونا در گیلان ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: همچنین کارگاه های تولید ماسک و سایر ملزومات مورد نیاز در مرکز و چند شهرستان استان گیلان از جمله آستانه اشرفیه ، آستارا ، تالش ، لاهیجان توسط بسیج دانشجویی راه اندازی شده تا کمبودهای این بخش نیز جبران شود که خوشبختانه تاکنون تعداد زیادی ماسک تولید و به صورت رایگان بین مردم توزیع شد.

وی اظهار کرد: طرح غربالگری و بهداشت نیز در چند نقطه در رشت و سایر شهرستان ها انجام شده که در این طرح، افراد را ثبت نام و رصد می کنند تا از وضعیت سلامت اقشار مختلف مردم باخبر باشیم و افراد نیازمند درمان تحت مداوا قرار گیرند.

 معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه قدس گیلان یکی از دغدغه های خانواده های درگیر با بیماری کرونا را نحوه تدفین افرادی که جان خود را از دست داده اند اشاره و اضافه کرد: با توجه به دغدغه خانواده ها، با همکاری و هماهنگی سایر نهادها و ارگان ها ، تدفین تحت نظارت انجام و متوفی ها با غسل شرعی دفن می شوند که مراحل تدفین به طور رایگان انجام می شود.

یادگاری یکی دیگر از فعالیت های  مهم سپاه قدس گیلان در مبارزه با کرونا را تامین وتوزیع بسته های حمایتی بین افراد آسیب پذیر ذکر و بیان کرد: در این بخش نیز تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته کمک معیشتی بین خانوارهای  آسیب دیده از شیوع کرونا توزیع شد.

وی ادامه داد: البته کمک های مردمی نیز در تهیه و توزیع بسته های معیشتی توسط سپاه قدس گیلان افزوده شده و این امر همچنان ادامه خواهد یافت و با شناسایی افرادی که از لحاظ شرایط کاری و یا ابتلا به این بیماری کار و حرفه آنان تعطیل شده اهدا می شود.

وی یادآور شد: به هرحال سپاه قدس گیلان با تمام توان و امکانات خود با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان وارد میدان شده و در کنار مردم ایستاده است و تا پایان این بیماری نیز همچنان در کنار مردم خواهد بود و در بخش های مختلف به مردم شریف و بزرگوار این استان خدمت رسانی می کند و امیدواریم که اقشار مختلف مردم نیز با رعایت کامل دستورات بهداشتی ، در کنترل و ریشه کنی هرچه سریعتر این بیماری مسئولان را یاری کنند.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا رشت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا رشت گیلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا رشت گیلان سپاه قدس گیلان فعالیت ها ریشه کنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ادامه استقرار شرایط پایدار در منطقه، تا اواسط وقت فردا (دوشنبه) پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای بارشی از بعد از ظهر فردا تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تأثیر قرار داده، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان کرمانشاه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه مذکور که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، بارش‌هایی غالباً به صورت رگبارهای بهاری و بیشتر برای نواحی غربی و جنوبی استان در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: سامانه مذکور از روز چهارشنبه تقویت شده، به تدریج سبب گسترش بارندگی به همه نقاط استان خواهد شد.

به گفته زورآوند دمای روزانه هوا که طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از روز سه شنبه تا پایان هفته بتدریج و بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد.

کد خبر 6091357

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟