Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-08@18:40:45 GMT

شرایط و آماری از ترابردپذیری

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۳۳۲۴

شرایط و آماری از ترابردپذیری

ایتنا - پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. از سوی دیگر امکان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است.
آخرین آمار ترابردها که توسط رگولاتوری منتشر شده، حاکی از انجام بیش از ۱۱ هزار ترابرد تکمیل‌شده در بهمن‌ماه سال ۹۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) این امکان را فراهم می‌کند که به‌موجب آن مشترکان می‌توانند به حفظ شماره خود، اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده کنند. این طرح از سال ۱۳۹۵ اجرایی شد و البته برخی شرایط خاص خود را دارد و ممکن است برخی از درخواست‌های ترابرد از سوی مشترکان با موافقت مواجه نشود.

احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام‌شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیربه‌نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دایمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادرشده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی از دلایل رد درخواست ترابرد عنوان شده است.

پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد. از سوی دیگر امکان تغییر اپراتورها تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد.

همچنین برای اجرای این طرح لازم است که در گام اول مشترک از طریق مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که قصد دارد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام کند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد از طریق یک پیامک تأیید ثبت نام او به اطلاعش خواهد رسید.

از ابتدای راه‌اندازی این طرح در سال ۹۵، ۹۳ هزار و ۶۹ مورد ترابرد، در سال ۹۶، ۵۰۱ هزار و ۵۵۱ ترابرد، در سال ۹۷، ۴۹۹ هزار و ۶۹۵ ترابرد صورت گرفته است. طبق آخرین آمار، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ترابردهای صورت‌گرفته در بهمن‌ماه سال ۹۸ را منتشر کرده که این آمار در جدول زیر آمده است.
 
البته باید در نظر داشت تنها تعداد تراز، ملاک اول بودن یک اپراتور در ترابرد نیست. موارد دیگری از جمله کیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربری هم وجود دارد و بعضی از این پارامترها به نحوه ارائه سرویس برمی‌گردد. ممکن است یک اپراتور در یک مدت زمان، سرویس خاصی ارائه دهد که در آن زمان مشترک به اپراتور ترابرد کند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ این دلیل نمی‌شود اپراتوری که از آن بازگشته، سرویس نامناسبی داشته و یا اپراتوری که الان انتخاب کرده سرویسش مناسب است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ترابرد پذیری اپراتور موبایل سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۴ محصول جدید کاتالیستی با همکاری دانشگاه و صنعت

دانشگاه علم و صنعت با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، ۴ محصول جدید در حوزه کاتالیست را رونمایی کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،  دانشگاه علم و صنعت، قطب فناوری کاتالیست‌های ناهمگن کشور، با همکاری یک شرکت دانش بنیان، گامی بلند در جهت تبدیل دستاوردهای علمی به محصولات کاربردی و ورود به عرصه صنعت برداشته است.

دکتر مهران رضایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به هدفمند و کاربردی بودن فعالیت‌های پژوهشی و تولیدی این دانشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در تلاشیم پروژه‌های مشتری‌محور با مقیاس مشخص و همسو با امکانات دانشگاه را در دانشگاه انجام دهیم. در همین راستا، با انعقاد قراردادهای پژوهشی با برخی پتروشیمی‌ها، پروژه‌هایی را به صورت مشترک بین دانشگاه علم و صنعت، شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو و شرکت‌های سفارش‌دهنده محصول اجرا می‌کنیم.

راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی

نمونه‌ای از این همکاری‌های مشترک، پروژه انجام شده برای پتروشیمی مروارید است که منجر به تجاری‌سازی دو محصول شرکت سرو شد. دانش فنی و نمونه‌سازی این محصولات در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه‌صنعتی در دانشگاه علم و صنعت انجام شد و مراحل افزایش مقیاس و تولید انبوه آن در شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو صورت گرفت. در نهایت، محصول نهایی تولید و به شرکت متقاضی عرضه شد.

دکتر رضایی در ادامه به دستاوردهای دیگر این همکاری مشترک اشاره کرد: دو محصول تجاری برای پتروشیمی مروارید و دو محصول تجاری برای فولاد خوزستان توسعه پیدا کرد. یکی از این محصولات فولاد خوزستان در مقیاس حدود 110 تن در شرکت فولاد میانه بارگیری شد. همچنین، قراردادهایی برای یک یا دو محصول دیگر منعقد شده که تدابیر دانش و فنی تمامی این موارد در دانشگاه علم و صنعت انجام شده است.

به گفته وی، این همکاری‌های مشترک دو مزیت بارز دارد:

1. به کارگیری دانشجویان و ورود آنها به عرصه صنعت: نمامی پروژه‌های مشترک توسط نیروهای داخل دانشگاه انجام شده و این امر فرصتی برای دانشجویان جهت کسب تجربه عملی و ورود به بازار کار فراهم می‌کند. 

2. تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و فاصله گرفتن از مقاله محوری: دانشجویان با مشاهده کاربرد مستقیم فعالیت‌های علمی خود در صنعت، انگیزه بیشتری برای انجام کارهای پژوهشی کاربردی پیدا می‌کنند. 

همکاری دانشگاه علم و صنعت با شرکت نفت و گاز سرو، این دانشگاه را به عنوان برندی در حوزه کاتالیست ایران معرفی کرده است.** در اولین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، از چهار محصول مشترک این دو نهاد رونمایی شد. یکی از این محصولات در زمینه توسعه کاتالیست‌های تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول است.

دکتر رضایی در پایان به نقش فارغ‌التحصیلان دانشگاه در توسعه این محصولات اشاره کرد:محصولاتی که امروز رونمایی می‌شوند، حاصل تلاش واحد تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان نفت و گاز سرو است. این محصولات توسط کسانی توسعه یافته که زمانی خود دانشجو بودند و الان در این شرکت فعالیت می‌کنند.

بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران از 19 تا 22 اردیبهشت‌ماه 1403 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنایه آذری جهرمی به خبرگزاری دولت در مورد کاهش آمار طلاق در کشور: آمارِ دروغ ، دروغِ آماری
  • رونمایی از ۴ محصول جدید کاتالیستی با همکاری دانشگاه و صنعت
  • فیلم/ عملیات مشترک گردان‌های قسام و گردان‌های شهید جهاد جبریل
  • شهرداری تهران: آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران وجود ندارد/ می‌توان زاد و ولد آنها را کنترل کرد
  • بارش‌های این استان کویری در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بود
  • سرسام آماری؛ چرا داده‌های نرخ تورم بانک مرکزی شفاف نیست؟
  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است