Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حسن روحانی در جلسه امروز(یکشنبه) هیئت دولت اظهار کرد: در مقابله با کرونا تصمیمی اتحاذ نشد مگر اینکه مورد تأیید کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا باشد. اگر آنها گفتند که باید اماکن مقدسه تعطیل شود، ما قبول کردیم یا اگر گفتند نمازهای جمعه و مراسم‌های شادی و غم تعطیل باشد، تمهیدات لازم را برقرار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر آنچه متخصصین ما گفتند، حمایت کردیم.

روحانی با بیان اینکه «تصمیمات ما با اتفاق آراء اتخاذ شده است» گفت: همیشه تلاش کردیم به نظر واحدی برسیم. مردم عزیز ما باید بدانند که همانطور که سلامت برای ما یک اصل است، تولید هم برای ما مهم است. ما نمی‌توانیم تولید را در کشور تعطیل کنیم. ما نمی‌توانیم تولید مواد غذایی و بهداشتی و یا توزیع آنها را تعطیل کنیم. تعطیلی این بخش‌ها امکان‌پذیر نیست. مدیریت جامعه برای ما این است که سلامت، تولید و امنیت جامعه برای ما اصل است.

رئیس چمهور ضمن تشکر از نیروهای مختلف امنیتی در مبارزه با کرونا گفت: همه نیروهای انتظامی، مرزداران و سپاهیان در صحنه هستند. ما اصول متعددی را کنار خودمان داریم باید این اصول را مد نظر قرار دهیم. ما همه آنها را در کنار هم قرار می‌دهیم و بعد تصمیم‌گیری می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: از همه آنهایی که بیرون صحنه تصمیم‌گیری هستند که البته ممکن است مقامی داشته باشند یا دو سه ماه آینده مقامی پیدا کنند خواهش می‌کنم که کمک کنند. شرایط ما شرایط مرید جمع‌کردن نیست. شرایط ما شرایط جنگ سیاسی نیست. ما بحث حزبی، قومیتی و حتی ملیتی نداریم. کرونا، مسئله گسترده جهانی است ما می‌خواهیم از این مسئله عبور کنیم. لذا محدودیت‌هایی که وضع می‌کنیم محدودیت‌های نمی‌تواند آنقدر حداکثری باشد که قابل اجرا نباشد و در عین حال نمی‌تواند آنقدر حداقلی باشد که تأثیر لازم را نگذارد. باید بین حداقل‌ها و حداکثرها راه میانه را برگزینیم و بر آن مبنا عمل کنیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود گفت: خواهش من این است که دستاوردهای بزرگ را در سایه این رنج و مشقت نادیده نگیریم. این بیماری برای مردم رنج‌آور بود. برای مردم مشکل آفرید. بسیاری عزیزانشان را از دست دادند. پزشکان و پرستاران ایام سختی را می‌گذرانند اما آثار خوبی وجود داشت که ما نباید اجازه دهیم این آثار خوب از بین رود مثلا از خلال این بیماری، وحدت و انسجامی به وجود آمد که نباید بگذاریم از بین رود. در این ایام دلها مهربان و متوجه خداوند و متوجه کمک به یکدیگر شد. ما امروز این سرمایه‌ اجتماعی را پیدا کردیم. این سرمایه به نفع همه است.

روحانی با استناد به سخنان سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان گفت: صبح امروز وزیر بهداشت و درمان، ایران را با دیگر کشورهای درگیر با کرونا مقایسه کردند. رتبه ایران قابل قبول است. ایران هم از جهت آمار درمان بیماران بهبودیافته و هم توانمندی ما از نظر امکانات قابل قبول است. کاهش فوتی‌ها و مرگ‌ و میرهای ما نیز قابل قبول است. همچنین عملکرد خوب و عدم اضطراب پزشکان و پرستاران ستودنی است. از طرف دیگر وضعیت بسیاری از استان‌های ما خوب است و از پیک عبور کردند وضعیت بعضی استان‌ها هم قابل بحث است هنوز از پیک عبور نکرده‌اند. آقای نمکی اظهار داشتند که در مجموع اوضاع ما در این هفته بهتر از هفته گذشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه «ما می‌خواهیم قدم‌ به قدم به وضعیت مطلوب برسیم» گفت: وقتی آمار خود را با دیگر کشورها حتی با کشورهای اروپایی و غربی مقایسه می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم شرایط ما خوب است. امیدوارم در پایان رتبه مطلوبی به دست آوریم. پزشکان و پرستاران و مردم ما همیشه افتخار آفریده‌اند. همه دنیا می‌داند که ما در شرایط عادی نیستیم. ما در شرایط فشار و تحریم هستیم با این حال توانسته‌ایم به خوبی مقاومت کنیم و کشور را در حد و توان خودش بوده، اداره کنیم.

وی افزود: باید خودمان را در نظر بگیریم. به این‌ سادگی‌ها نیست که بگوییم کرونا دیگر وجود دارد. کرونا در جامعه ما وجود دارد. عده‌ای ممکن است مبتلا شوند و عده‌ای به بیمارستان می‌روند. این وضعیت فقط مختص ایران هم نیست. ما باید خود را برای دوران پساکرونا آماده کنیم. انشالله بتوانیم کار را پیش‌ ببریم.

رئیس جمهور گفت: ما به امروز نسبت به گذشته امیدوارتر هستیم. ما به مردم خود و پزشکان و پرستاران خود و هم به واحدهای تولید و خدماتی خود امیدوار هستیم. برخی واحدهای تولیدی در زحمت و رنج قرار گرفته‌اند. ما در حد توان خودمان به آنها کمک خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رئیس جمهور حسن روحانی پزشکان و پرستاران قابل قبول رئیس جمهور برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۳۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزارهای کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و غیره است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کارهای اجرایی و کاربردی است و این کارها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزارها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

دیگر خبرها

  • ۵ سند همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از رئیسی
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است