Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبری روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: از این میزان ۳۸ هکتار سبزی و صیفی ، ۹ هکتار توت فرنگی ، ۸هکتار  زینتی و ۱۱ هکتار  نشاء و پایه های رویشی است.

وی ابراز امیدواری کرد که در سال جاری زراعی با  بهره برداری از ۱۷ طرح در دست  اجرا مربوط بهمصوب سال ۹۸ به مساحت ۱۴ هکتار و همچنین ۲۵ هکتار مصوبه بانک و آماده عقد قرارداد و حداقل ۱۰ هکتار از گلخانه های مجتمع های نودهک ، مجموعا ۵۰ هکتار به مساحت گلخانه ها و سایبان های استان قزوین افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به توسعه کشت گلخانه ای در این استان گفت:  بیش از ۵۵ هکتار گلخانه مصوب کارگروه سال ۹۸ استان در صورت تامین اعتبار در سال جاری زراعی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد تا در سال های آتی به بهره برداری برسد.

وی یاد آور شد :  تولیدات کشاورزی به خصوص گلخانه ها با موضوعات اقلیمی ، بازاررسانی ، مسایل کارگری و تامین بموقع نهاده ها روبرو هستند و برای بقاء و ادامه حیات آنها که متاسفانه با شیوع کرونا با مشکل روبرو هستند نیاز به کمک های دولتی اعم از اعتبارات یارانه ای و بلاعوض دارند تا سه ماه اول سال را پایدار باقی بمانند.

ویژگی های کشت گلخانه‌ای از جمله صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصول، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به واسطه امکان کنترل‌ها و اقدامات پیشگیرانه این شیوه کاشت را به یکی از مهمترین راههای نوین در جهت بهبود کیفیت و کمیت در تولید محصولات کشاورزی تبدیل کرده است.

اجرای سیاست‌های هوشمندانه و نوین در حوزه کشت و زرع بخش کشاورزی از جمله گرایش به شیوه‌های نوین کشت و مدیریت شیوه‌های سنتی موجب می‌شود در بحرانی‌ترین شرایط تولید در این بخش دغدغه‌ای از این باب وجود نداشته باشد.

توجه دولت به توسعه کشت گلخانه‌ای طی سالهای اخیر به مراتب بیش از پیش خود را نشان داد که البته این امر در خراسان رضوی نیز نمود یافت و رشد سه برابری سطح زیر کشت گلخانه‌ها از سال ۹۲ تاکنون شاهدی بر این مدعاست.

با توجه به اینکه کشت گلخانه‌ای به دلیل ویژگی‌های متعددی که دارد یکی از محورهای اصلی در اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود توسعه و ترویج این شیوه کشت در شرایط آب و هوایی کشور ضرورت مورد تاکید کارشناسان و البته مورد توجه و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان قزوین بخش کشاورزی شرایط آب و هوایی صرفه جویی در مصرف کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی کشت گلخانه ای گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات در سطح ۶۵ هزار هکتار نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا جلیلی‌مقدم، مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ اصلاح و نوسازی باغات در سطح حدود ۶۵ هزار هکتار انجام شده است، گفت: اصلاح و نوسازی باغات در راستای ارتقای بهره‌وری به منظور افزایش کمی و کیفی تولید در سطح کشور صورت می‌گیرد.

وی ساماندهی تولید نهال به عنوان اصلی‌ترین نهاده زیر بخش باغبانی، احداث خزانه پاجوش در استان‌های خرماخیز، واردات ارقام مناسب و تجاری مقاوم به انواع تنش‌ها و حمایت از تولید و اصلاح ارقام موجود، احداث باغ مادری کیوی، مرکبات و خرما، واردات ارقام مناسب و تجاری مقاوم به انواع تنش‌ها، حمایت از تولید و اصلاح ارقام موجود و شناسنامه‌دار کردن باغات را از مهمترین اقدامات این دفتر عنوان کرد.

جلیلی‌مقدم در مورد شناسنامه‌دار کردن باغات اظهار کرد: در سال گذشته باغات کیوی در سطح یک هزار و ۸۵۰ هکتار، مرکبات ۱۵ هزار و ۶۵۰ هکتار، انار ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، خرما ۴ هزار و ۷۰۵ هکتار و انجیر ۵ هزار و ۱۵۰ هکتار شناسنامه‌دار شدند.

وی تصریح کرد: احداث باغات الگویی، مدرن و مکانیزه برای محصولات کیوی، خرما، مرکبات و موز با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ است.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه موضوع کشاورزی قراردادی برای محصولات گرمسیری و نیمه‌گرمسیری نیز پیگیری اجرایی شده است، ابراز کرد: کشاورزی قراردادی تأثیر بسزایی در مهار تورم دارد.

وی احداث باغ‌های متراکم پایلوت موز در سیستان و بلوچستان با ارقام جدید و تجاری، احداث نخلستان‌های مدرن و مکانیزه ارقام تجاری در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، برنامه‌ریزی برای توسعه کشت محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده و همچنین اشتغالزایی در سواحل مکران و استان‌های مستعد کشت میوه‌های گرمسیری را از دیگر اقدامات این دفتر برشمرد.

کد خبر 6100598

دیگر خبرها

  • باغات در سطح ۶۵ هزار هکتار نوسازی شد
  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان