Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:05:26 GMT

۱۰ طرح تحقیقاتی کرونا در حوزه طب ایرانی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۴۹۲

۱۰ طرح تحقیقاتی کرونا در حوزه طب ایرانی آغاز شد

حسین رضایی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با اشاره به اینکه پزشکان طب سنتی ایرانی مشغول تحقیق و پژوهش در خصوص کرونا هستند، بیان داشت: این طرح ها در مورد چند داروی گیاهی است که کارآزمایی بالینی آنها آغاز شده است.

رضایی زاده افزود: برخی از این طرح های پژوهشی، بسته های درمانی شامل مداخلات دستی و داروها است که اینها در کنار هم استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این موارد جایگزین درمان های رایج نمی شود، بلکه براساس تجربیات متخصصان طب سنتی در کنار درمان رایج استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: پزشکان چینی مدعی هستند در بیمارستان ها و مراکز درمانی، درمان های طب چینی در کنار درمان های رایج استفاده کردند و میزان مرگ و میر بیماران کاهش یافته، زمان ترخیص کمتر شده و کیفیت زندگی بالاتری داشته اند.

رضایی زاده ادامه داد:  در موضوع مطالعات هم در حوزه طب ایرانی آغاز کردیم و هم تبادل نظر و تجربه با چینی ها داشتیم تا خدمات مطلوبی به بیماران کرونا ارائه کنیم.

دبیر کمیته طب ایرانی و مکمل کرونا بیان داشت: ما هم می خواهیم با استفاده از تجربیات خودمان و هم چینی ها در کنار درمان های رایج، از این خدمات بهره ببریم.

وی بیان داشت: همکاران ما از زمانی که بحث کرونا در ایران مطرح شد، چندین کمیته علمی تشکیل دادند و پزشکان طب سنتی مشغول مطالعه در این زمینه شدند.

رضایی زاده ادامه داد: همزمان با این کار مشغول رایزنی با متخصصان طب چینی شدیم تا تجربیات آنان به پزشکان ما منتقل شود. غیر از تماس های مستقیم با پزشکان طب سنتی چینی، تا الان ۳ ویدئو کنفرانس با متخصصان چینی داشتیم.

راهنمای بالینی خودمراقبتی طب ایرانی منتشر شد

وی با اشاره به اینکه راهنمای بالینی خودمراقبتی طب ایرانی در تلفیق طب رایج منتشر شده است، اظهار داشت: این راهنمایی شامل اصول بهداشت و مراقبت سیستم پزشک رایج، دستورالعمل در مورد وضعیت روحی و روانی، بهداشت خواب، تغذیه و داروهای طب سنتی است.

دبیر کمیته طب ایرانی و مکمل کرونا ادامه داد: این راهنمایی بالینی با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری کرونا تهیه و منتشر شده است.

وی اظهار داشت: در فضای مجازی مدعیان طب سنتی، طب گیاهی و طب اسلامی شروع به انتشار اطلاعات نادرست کرده اند که سبب تشویش اذهان عمومی شده است.

متخصص طب ایرانی ادامه داد: ما در تلاش هستیم طب ایرانی و طب رایج در تلفیق هم بتوانند با تعامل علمی بتوانند کمک بهتری به بیماران کرونا ارائه کنند.

بخش عمده اطلاعات فضای مجازی در مورد طب ایرانی غیرعلمی است

رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: بخش عمده اطلاعات فضای مجازی در مورد طب ایرانی غیر علمی است. اعم از داروهایی که تبلیغ می کنند که عمدتا بدون مجوز و استاندارد است و شواهد علمی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگرچه داروهای گیاهی در برخی بیماری های ویروسی مانند آنفلوانزای خوکی و پرندگان، مرس و سارس موثر بوده، شواهد متقن برای استفاده از آنها برای ویروس کرونا، محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم این موارد را جایگزین درمان رایج کنیم. داروهای غیر استانداردی مانند انواع مکمل ها و ویتامین ها در بازار وجود دارد که نمی توان آنها را به عنوان درمان جایگزین به مردم توصیه کرد.

دبیر کمیته طب ایرانی و مکمل کرونا در پایان اظهار امیدواری کرد که با اطلاع رسانی صحیح رسانه، مردم به اطلاعات علمی دسترسی داشته باشند.

برچسب‌ها کرونا خود مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی تهران طب ایرانی اسلامی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا خود مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی تهران طب ایرانی اسلامی کرونا خود مراقبتی دانشگاه علوم پزشکی تهران طب ایرانی اسلامی طب ایرانی رضایی زاده طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

زی‌سان: واحد اصلی پول قاجار تومان، قران و شاهی بود. تومان واژه‌ی ترکی ایغوری است به معنی ده هزار که در تقسیمات لشکری هر ده هزار سرباز تومان و فرمانده‌ی آنها امیرتومان نامیده می‌شد.

به گزارش زی‌سان؛ تا پیش از قاجار از این واحد پولی استفاده نمی‌شد. در دوره‌ی مغول ده هزار دینار را برابر تومان می‌دانستند. کسروی یک تومان مغول را برابر صدهزار تومان امروز می‌داند. تونان طلا اولین بار در زمان فتحعلی شاه قاجار ضرب شد.

وزن آن در ۱۲۲۴ قمری (۱۱۸۸ شمسی) یک مثقال و یک ششم مثقال بود. در سال ۱۲۹۸ قمری در زمان ناصرالدین شاه، وزن طلای تومان کاهش یافت و ارزش آن برابر ده قران نقره یا ده هزار دینار شد. اما سکه‌ای به نام دینار وجود نداشت. در سال ۱۳۰۸ شمسی که آحاد پول ایران تغییر کرد، تومان به معنای ده ریال شد که هنوز هم این لفظ رایج است.

در زمان فتحعلی شاه، سکه‌ی نقره‌ی جدید، یعنی "قران" متداول شد، که معادل یک دهم تونان و پنج عباسی یا بیست شاهی بود. در این زمان شاهی به صورت سکه‌ی مسی در آمده بود؛ بنابراین سه شکل سکه در ایران رایج بود:تومان‌های طلا، قران نقره و شاهی مسی. ولی پول رایج سکه‌های نقره بود.

پول دوره‌ی قاجار تا اوایل دوره‌ی پهلوی رایج بود. اما طلا پشتوانه‌ی پول نبود. در سال ۱۳۰۸ شمسی طلا پشتوانه‌ی پول شد. مسکوک نقره‌ی یک ریالی به نمایندگی ریال طلا در کشور رایج و قران برچیده شد؛ مسکوک نقره، نیم ریالی، دوریالی و پنچ ریالی شد.

ریال در اصل واژه‌ی اسپانیایی است و آن نام سکه‌ی نقره‌ای رایج در آن سرزمین بود که به معنی "شاهی" است. این واژه مترداف "رویال" (Royal) انگلیسی و "رگالیس" لاتین است که آن هم به معنای شاهی است و از ریشه "رکس" (Rex) یعنی شاه است.

از مسکوکات قانونی طلا در ایران در دوره‌ی رضاشاه، سکه‌ی پهلوی است که بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۱۰ شمسی در مجلس شورای ملی، که برای تعیین واحد و مقیاس پول ایران به تصویب رسید، سکه پهلوی طلا به ارزش صدریال ضرب شد. این سکه دارای عیار ۹۰۰ در هزار بود و با عکس شیر و خورشید و پادشاه مزین شده بود.

نمونه‌هایی از اسکناس‌های دوره ناصرالدین شاه قاجار

tags # تهران قدیم ، ناصرالدین شاه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می گیرند؟
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند