Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@04:10:33 GMT

رشد ۱۶ درصدی ترانزیت در پایانه ریلی آستارا

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۵۷۹

رشد ۱۶ درصدی ترانزیت در پایانه ریلی آستارا

غلامحسین ولدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا، اظهار داشت: در سال گذشته مجموعاً ۱۶۲ هزار و ۹۵۰ تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به ۱۱۴ هزار و ۲۴ تن سال ۹۷، ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی به حمل ۳۸۸ هزار و ۲۵۷ تن کالا در پایانه مرزی ریلی آستارا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر که ۲۸۱ هزار و ۵۸۳ تن بوده با ۳۸ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل راه آهن شمال ۲ در ادامه با بیان اینکه ۱۲۴ هزار و ۴۱۹ تن میزان واردات کالا در سال ۹۷ بوده است، افزود: این میزان با رشد ۴۱ درصدی به ۱۷۵ هزار و ۴۳۰ تن در سال گذشته رسیده است.

ولدی چوب، الوار، عدس، گندم و جو را عمده کالاهای ترانزیت شده از آستارا عنوان کرد و ادامه داد: کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ افزود: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا راه آهن سیمان عراق مواد شیمیایی واردات بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ریلی آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ حجت امانی به خبرگزاری صدا و سیما گفت‌: این میزان صادرات از نظر ارزش دلاری ۹ درصد و از لحاظ تناژ کالا نیز ۱۵ درصد  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی افزود: عمده محصولات صادرشده از طریق گمرک شامل محصولات پتروشیمی (کود اوره و آمونیاک)، محصولات فولادی، مصنوعات پلاستیکی، رب گوجه فرنگی، الکترود و سایر محصولات بوده که به کشور‌های ترکمنستان، آلمان، عراق  و سایر کشور‌ها صادر شد.
کاهش ۶۳ درصدی واردات به استان
سرپرست گمرک استان در ادامه با اشاره به کاهش واردات کالا در فرودین ماه نیز افزود: در این مدت   بیش از ۳۰۰ تن کالا به ارزش ۶۹۵ میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شد که با کاهش ۶۳ درصدی حجم کالای وارداتی و همچنین کاهش ۷۶ درصدی ارزش دلاری کالا‌ها  درمقایسه بامدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
عمده محصولات وارداتی الیاف شیشه بود که از کشور‌هایی شامل چین، و برزیل به کشور وارد شده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • رفع ۴۰۰ نقطه پرحادثه در کشور/ احداث بزرگراه اهواز خرمشهر در دستور کار
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد