Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: با وجود شرایط سخت موجود و شیوع کرونا کارشناسان حفظ نباتات در سراسر استان سمنان با رعایت کلیه نکات ایمنی برای حفظ سلامت خود همچنان مشغول کار بوده و به‌صورت کشیک در ایام تعطیل پایش مزارع را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به وضعیت سن در استان سمنان اشاره کرد و گفت: نخستین ریزش سن در این استان مربوط به شهرستان سمنان و در تاریخ ۲۵ اسفند بود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: سپس در شهرستان‌های گرمسار و آرادان و سرخه؛ ریزش اولیه انجام‌شده، اما به دلیل کاهش دما و نزولات پراکنده بارشی؛ تراکم سن مادری هنوز به نرم نرسیده است.

مشیریان با بیان اینکه در آرادان تراکم سن مادری حداکثر به‌صورت نیم عدد در مترمربع مشاهده شده است تصریح کرد: در سایر شهرستان‌های استان حتی ریزش اولیه نیز صورت نگرفته است.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی ویروس کرونا استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن

سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات جهت تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌گردد.

بیشتر بخوانید

نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهرستان اردل

وی اضافه کرد: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع زسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی می‌باشد.

اسدی ادامه داد: عملیات نصب و ردیابی هفتگی آفات در تله‌های مذکور بصورت مستمر صورت گرفته و اطلاعیه‌های پیش آگاهی نیز بصورت شهرستانی صادر و به اطلاع عموم بهره برداران می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن