Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از بسیج امکانات و اقدامات گسترده بنیاد برای پیشگیری از بیماری کرونا در جامعه ایثارگری خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی در گفت و گو با جمعی از معاونان و مدیران بنیاد ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید تصریح کرد: سال ۱۳۹۹ توسط مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شده است و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید با ادامه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از همه توان برای تحقق شعار امسال بهره‌برداری کند به خصوص بخش‌های اقتصادی وابسته به بنیاد با پیگیری اقدامات صورت گرفته در سال گذشته افزایش ظرفیت‌های تولیدی را در دستور کار قرار دهند علاوه بر این مجموعه بنیاد در جهت حمایت از توانمندسازی جامعه ایثارگری به خصوص تولیدگران و کارآفرینان شاهد و ایثارگر تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در بنیاد با ابراز تأسف از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: شیوع این ویروس خطرناک مشکلاتی را برای هموطنان عزیز ایجاد کرده است و با تأسف و تأثر فراوان تعدادی از ایثارگران عزیز و همچنین کارمندان بنیاد که در خط مقدم ارائه خدمت به ایثارگران بوده‌اند به این بیماری مبتلا شده و برخی نیز به رحمت خدا رفته‌اند و در این زمینه ضروری است با بسیج امکانات و اقدامات گسترده برای پیشگیری از بیماری کرونا تلاش کرد.

معاون رییس جمهور با اشاره به آسیب پذیری جسمی و میانگین سنی بالای ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از نخستین دستگاه‌هایی بود که خطر شیوع این بیماری را تشخیص داد و نسبت به تشکیل ستاد بحران و ستاد پدافند غیر عامل اقدام کرد و فعالیت بنیاد در این زمینه به صورت مستمر و جدی ادامه دارد و معاونت‌های بنیاد به خصوص معاونت بهداشت و درمان و توسعه مدیریت و منابع، مرکز حراست، موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار و سایر معاونت‌ها و ادارات کل بنیاد علی‌رغم زمان تعطیلات به صورت مستمر در حال خدمات رسانی هستند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به برخی از خدمات بنیاد در این زمینه پرداخت و گفت:  علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری توزیع اقلام بهداشتی که در کشور نیز کمیاب شده بود توسط ستاد مرکزی و بنیاد استان‌ها برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند جانبازان شیمیایی انجام شده و ادامه دارد و علاوه بر آن تلاش شده است از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها برای خدمات رسانی به ایثارگران نیز بهره‌برداری شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین به آمادگی و تمهیدات اندیشیده شده در مراکز درمانی وابسته به بنیاد پرداخت و گفت: قرارداد بیمه درمانی تکمیلی ایثارگران با پوشش‌های بسیار مناسبی منعقد شده است و در زمینه استفاده ایثارگران از همه امکانات درمانی کشور مشکلی وجود ندارد علاوه بر این تا جایی که به سایر برنامه‌های درمانی ایثارگران نیز لطمه‌ای وارد نشود مراکز درمانی وابسته به بنیاد که تعداد محدودی هستند آماده ارائه خدمات به ایثارگران مبتلا به این ویروس هستند.

وی در پایان با تقدیر از ایثار اجتماعی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور، گفت: تردید نداریم که با عمل به توصیه متخصصان و تلاش حافظان سلامت کشور در کمترین زمان ممکن از این مشکل عبور خواهیم کرد و لازم است با توجه به شرایط جامعه ایثارگری از این عزیزان خواهش کنیم جهت حفظ سلامتی خود از ترددهای غیر ضروری خودداری کرده و در منزل استراحت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسیج کرونا در ایران بنیاد شهید و امور ایثارگران جامعه ایثارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران