Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@22:32:57 GMT

خطاهای انسانی در رانندگی را جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۴۹۵۶

خطاهای انسانی در رانندگی را جدی بگیریم

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: برخی خطاهای رانندگی می تواند به قیمت زندگی یک انسان تمام شود، اما در این میان عللی و جود دارند که منجر به شدت اثرات و عواقب تصادفات جاده ای می شوند.

کشواد بهروزی زاده" امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: متاسفانه برخی از رانندگان به دلیل اعتماد به نفس زیاد و یکنواختی در رانندگی، هنجارشکنی کرده و در نهایت برای خود و سایر کاربران در عرصه ترافیک حادثه آفرینی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مطالعه بیشتر تصادفات به وقوع پیوسته، می توان  خطاهای رانندگی را که می تواند به قیمت زندگی یک انسان تمام شود اشاره کرد که عدم رعایت فاصله ایمنی که کاهش زمان ترمزگیری را به دنبال دارد، عدم رعایت حق تقدم عابر در خطوط مختص عابران پیاده، عدم استفاده از راهنما در تغییر مسیر حرکت، به طرز غلط نشستن در پشت فرمان و حواس پرتی از جمله ان موارد است.

وی تصریح کرد: عدم حرکت بین خطوط، نگاه نکردن به آینه های خودرو، ترمزهای ناگهانی عدم رعایت سهم عبور دیگران، استفاده از تلفن همراه در حال رانندگی و مشغول شدن به سرزنش و مسخره کردن رانندگانی که اشتباه می کنند از دیگر اشتباهاتی است که به حادثه منجر می شود.

بهروزی زاده اظهار داشت: تغییر مداوم لاین حرکت، عدم رعایت فاصله مناسب بین خودروها، عدم آگاهی از حد مجاز سرعت مجاز و مطمئن در یک مسیر و قرار دادن خودرو به هنگام پارک کردن روی جداول حاشیه خیابان ها، راه ها، پیاده رو ها و پل ها، حرکت با لاستیک های فرسوده و طولانی کردن سبقت را از رفتارهای رانندگانی دانست که سهمی از حوادث را به خود و دیگران تحمیل می کنند.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان استفاده زیاد از ترمز هنگام پایین آمدن از یک سرازیری و تمام شدن سوخت خودرو حین حرکت را از عوامل منجر به اختلال در کارکرد ترمزها و فرمان خودرو ها دانست و گفت: عده ای از رانندگان هنگام خراب شده خودرو در روی جاده یا حاشیه آن علائم مناسب شب و روز  مانند مثلث شبرنگ خطر را در فواصل مناسب قرار نمی دهند و باعث برخورد خودروهای عبوری با خود می شوند.  

وی خاطرنشان کرد: عواملی که گفته شد علت وقوع حوادثی هستند که در کنار آنها عللی و جود دارند و منجر به شدت اثرات و عواقب حوادث می شوند مانند: عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی که منجر به ورود ضربات مغزی و پرت شدن مرگبار به بیرون از خودرو حین واژگونی می شوند، لذا امیدواریم رانندگان عزیز و سرنشینان خودرو و ترک نشینان موتورها با رعایت کردن چنین مواردی بتوانند از سلامت جسمانی خود در چرخه ترافیک دفاع کنند.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: انسان سیستان و بلوچستان رانندگی پلیس عدم رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مرتضی روزبه افسرکشیک سازمان آتش نشانی قزوین گفت: ساعت ۲۲ و نوزده دقیقه دیشب در  آزادراه قزوین به زنجان، نرسیده به مجتمع رفاهی ترنج تصادف خودرو پژوپارس باکامیون اعلام شد که بلافاصله دوتیم امدادونجات واطفایی از ایستگاه‌های شماره ۵پونک و۹شهرک دانش رابه محل حادثه اعزام شدند.   روزبه افزود: آتش نشانان راننده فوت شده را از خودرو خارج کردند وتحویل عوامل آرامستان حاضردرمحل حادثه دادند.   علت دقیق حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین - زنجان
  • یک کشته در سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • برگردید تا غرق نشوید
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری