Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان در بیانیه ای به مسئولان این استان هشدار داد که مراقب توزیع اقلام بهداشتی تقلبی در بسته بندی های عادی باشند که موجب تشدید بحران نشود.

قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی اصفهان:
کمبود در برخی شهرستان ها/ خطر اقلام تقلبی و غیر بهداشتی/ گرانفورشی در فروشگاه‌ها
قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان طی بیانیه‌ای به تشریح آخرین وضعیت توزیع اقلام بهداشتی مقابله با کرونا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قرارگاه مقابله با کرونا مشاهدات خود از آخرین بازدید از داروخانه‌ها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی را به صورت بیانیه منتشر کرد.
در این بیانیه، مشاهداتی از ۱۶۰ داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های این استان در روز‌های ششم و هفتم فروردین ارائه شده و متن آن به اطلاح استاندار، دادستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مردم اصفهان رسیده است.
در این بیانیه آمده است:
مردم ارجمند اصفهان ضمن تبریک میلاد امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه، در جریان باشید که بازرسی فرزندان شما در قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان در پوشش افراد معمولی و خریدار، از داروخانه‌های شهر اصفهان، نشان دهنده این موضوع است که از ۴ قلم کالای پر مصرف بهداشتی مبارزه با کرونا (انواع دستکش، انواع ماسک، انواع ژل ضدعفونی کننده و انواع الکل) هیچ کالایی از اقلام یاد شده، به غیر از الکل و ماسک‌های فیلتر دار n۹۵ - که به ندرت قابل دسترسی است-، نایاب و غیر قابل دست یافتن نیست و با یک جستجوی معمولی، همه موارد یاد شده قابل دسترسی است. بازرسی انجام شده از ۱۶۰ داروخانه در سطح ۱۱ منطقه شهر اصفهان و شهر‌های زرین شهر، سمیرم، لنجان، مبارکه، خمینی شهر، فریدن، کاشان، خوانسار، دهاقان، خور، جندق، فرخی؛ نشان دهنده این موضوع است که در بیش از ۳۱ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع الکل، در ۷۲ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع ماسک، در ۵۹ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع دستکش و در ۷۳ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع اسپری یا ژل ضد عفونی کننده، موجود است و این بدین معنی است که در حدود ۷۵ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع ۴ مورد کالای پرمصرف مبارزه با کرونا، قابل دستیابی است. یعنی در بدترین حالت ممکن، همه مردم عزیز شهر اصفهان و شهر‌های اطراف قادر خواهند بود حداکثر با مراجعه به ۲ داروخانه، هر موردی از موارد بالا را که نیاز دارند، تهیه نمایند؛ و این اعداد حکایت از آن دارد که در هیچ یک از موارد بالا، قحطی نیامده و جای نگرانی هم نیست.

در یک نگاه


نکات قابل توجه:

• آمار نشان می‌دهد توزیع اقلام یاد شده در مناطق مختلف شهر اصفهان تقریباً بصورت یکسان و با توجه به تراکم جمعیت است. اما بیشترین دسترسی به اقلام مذکور در داروخانه‌های محلی و کمترین آن در داروخانه‌های متصل به بیمارستان‌ها و درمانگاه هاست.

• خوشبختانه اختلاف قیمت‌های مشهود و قابل توجهی در ارائه محصولات مختلف در داروخانه‌های متفاوت برطرف شده است که حکایت گر عرضه بیشتر تولیدات بهداشتی به داروخاونه‌ها می‌باشد.

• به فضل خدا و همکاری مردم شریف و برخی نهاد‌های مربوطه، بازرسی‌های ما، حکایت از آرامش بیشتر بازار محصولات اصلی مقابله با کرونا دارد و نشان از کاهش تقاضا برای احتکار‌های خانگی و راه افتادن چرخ‌های تولید این محصولات است.

• برآورد‌های بازار نشان می‌دهد که ژل‌های ضد عفونی کننده و ماسک‌های پارچه‌ای بیشترین موارد موجود در بازار و انواع الکل و دستکش یکبار مصرف و ماسک یکبار مصرف، کمترین کالای موجود در بازار است.

• به نهاد‌های مسئول گوشزد می‌شود؛ در این روز‌های التهاب بازارِ اقلامِ پیشگری از کرونا، این نگرانی وجود دارد که اقلام تقلبی و بعضاً مخرب در بسته بندی‌های عادی و بدون علائم تضمین کننده بهداشت و سلامت کالا، به مردم عرضه و موجب تشدید بحران شود که نیازمند توجه بیشتر نهاد‌های نظارتی است.

• شهرستان دهاقان، مبارکه خور در روز ۶ و ۷ فروردین اقلام و کالای پزشکی در داروخانه‌ها به‌صورت محدود عرضه شده است.
• نسبت موجودی انواع دستکش (یکبار مصرف) و ماسک یکبار مصرف و الکل در داروخانه‌ها موجود نیست و بعضاً با قیمت خیلی بالا عرضه می‌شود.

• بیشتر سوپر مارکت ها، ابزار فروشی ها، لوازم بهداشتی‌ها و فروشگاه‌های عمده نیز محصولات نامبرده رو با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند.

گزارش بعدی قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان، از اوضاع ارائه اقلام پر مصرف مبارزه با کرونا در استان اصفهان، به زودی و در روز‌های آینده، به محضر مردم عزیز اصفهان، ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان کرونا قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی درصد از داروخانه ها مقابله با کرونا داروخانه ها استان اصفهان توزیع اقلام یکبار مصرف شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است