Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:10:13 GMT

تخصیص بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۱۹۵

تخصیص بیش از ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از کرونا

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار مهر از تخصیص و هزینه بیش از ۱۷ میلیارد ریالی بهزیستی استان کرمانشاه در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت: پس از اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر شیوع بیماری کرونا، با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان بهزیستی کشور نسبت به تشکیل اولین جلسه ستاد پیشگیری از بیماری واگیر کرونا با حضور همه اعضا اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سرانه مشخص شده برای افراد جامعه هدف بهزیستی استان (شامل مددجویان مراکز توانبخشی، کودکان کار و خیابانی، فرزندان مراکز شبه خانواده و مددجویان حوزه پیشگیری و …) جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: تاکنون مبلغ بیش از ۱۷ میلیارد ریال در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا توسط بهزیستی استان و در راستای اقدامات پیشگیرانه جهت طیف‌های مختلف جامعه هدف بر طبق دستورالعمل‌های مربوطه هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مدیریت روانی-اجتماعی جامعه در بحران‌ها از وظایف ذاتی این نهاد حمایتی به شمار می‌رود و ریاست کمیته روانی-اجتماعی ستاد کرونای استان با ابلاغ استاندار بر عهده مدیرکل بهزیستی است، بیان داشت: اختصاص خط تلفن ۱۴۸۰ (صدای مشاور بهزیستی) با هدف ارائه مشاوره‌های لازم و تخصصی به افراد جامعه به منظور کاهش هجمه استرس و آسیب‌های روح- روانی ناشی از کرونا، تولیدو انتشار پیام‌های روانشناختی در فضای مجازی، معرفی شماره‌های روانشناسان همکار بهزیستی خارج از مرکز ۱۴۸۰( جهت مشاوره رایگان به مردم در فضای مجازی) و حضور روانشناسان معرفی شده توسط بهزیستی استان در برنامه‌های شبکه استانی از اهم اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.

این مسئول با اشاره به اینکه خط مشاوره ۱۴۸۰ در همه شهرستانها و روستاهای استان به صورت رایگان قابل دسترسی است و در حال حاضر روانشناسان و مشاوران مجرب سازمان خط مشاوره‌ای ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح الی ۲۴ شب آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به هم استانی‌ها است، گفت: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون تعداد ۳۰۳۶ تماس با مرکز صدای مشاور گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در جلسات ستاد پیشگیری از شیوع کرونا تأکیدات لازم بر اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت سازمان در خصوص اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در بحران ویروس کرونا صورت گرفته است، گفت: تصمیمات مهمی در این راستا اتخاذ و نسبت به اجرایی نمودن آن به شرح ذیل اقدام شده است.

رضوان مدنی ادامه داد: در مرحله اول نسبت به تعطیلی مهدهای کودک سراسر استان از روزهای اولیه شیوع کرونا با هماهنگی بهزیستی کشور و ستاد استانی کرونا اقدام کردیم.

وی اقدام دیگر را تشکیل گروه‌های ارتباطی در فضای مجازی با محوریت مراکز و واحدهای نگهداری مددجویان استان جهت اطلاع رسانی دستورالعمل‌های مربوطه و رصد مداوم سلامتی مددجویان تحت پوشش عنوان کرد و گفت: همچنین نسبت به گندزدایی و ضد عفونی واحدهای زیرمجموعه بهزیستی اعم از مراکز دولتی و غیر دولتی، ادارات و مراکز تابعه بهزیستی استان به کرات اقدام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه شیفتی شدن حضور کارکنان با رعایت حداقل حضور بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از ستاد کرونای استان را یکی دیگر از اقدامات بهزیستی استان بیان کرد و افزود: تجهیز ادارات و مراکز تحت نظارت بهزیستی به تب سنج الکتریکی و لیزری، دستگاه پالس اکسی متری، باکس‌های بهداشتی (شامل دستکش، ماسک و …)،ثبت وضعیت سلامت تمامی مددجویان در سامانه سلامت و درج تغییرات به صورت روزانه، لغو ملاقات با مددجویان و مرخص به آنها در کلیه مراکز و ارزیابی بالینی کلیه مددجویان و پرسنل مراکز تحت نظارت بهزیستی از دیگر اقدامات بهزیستی استان است.

این مسئول همچنین از توزیع پک های بهداشتی بین کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی تحت پوشش بهزیستی استان خبر داد و اظهار داشت: تا کنون توسط پایگاه‌های سلامت اجتماعی استان بین ۵۰۸ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان اقلام خوراکی و پک بهداشتی مورد نیاز شامل مواد ضدعفونی کننده و … توزیع شده است.

وی همچنین گفت: از طرف خیرین در این ایام به میزان ۴۵۰ کیلوگرم گوشت گرم بین مددجویان تحت پوشش بهزیستی توزیع شده است.

رضوان‌مدنی از افتتاح اولین تعاونی تولید ماسک و گان خبر داد گفت: این کار توسط ۱۰ نفر از مددجویان بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب انجام گرفته است که هم اکنون روزانه تعداد ۱۰۰۰ عدد ماسک و ۱۰۰ عدد گان را تولید و توزیع می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به دنبال انعقاد تفاهم نامه با بسیج اصناف جهت افتتاح دو کارگاه تولید ماسک و گان توسط مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان درشهرستان کرمانشاه و همچنین برنامه ریزی جهت افتتاح دومین کارگاه تولید هستیم.

کد خبر 4888409

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان بهزیستی کشور کرمانشاه ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان سال جهش تولید ماسک طبی سیلاب شهرکرد ضدعفونی طرح غربالگری بارش باران نوروز تحت پوشش بهزیستی بهزیستی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است

وزیر کشور با اشاره تشیکل استان تهران شرقی و غربی گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود و این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضاً رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملاً اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملاً با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلاً دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

کد خبر 749710

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  •  میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد تخصیص یافت
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است