Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی روز یکشنبه در نخستین نشست در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در صورت تاخیر تامین سوخت مورد نیاز مناطق سخت‌گذر و بدون گاز استان، استفاده از چوب جنگل‌ها افزایش می یابد که در این شرایط جنگل در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای جبران خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر به جاده‌های دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ، دیناران شهرستان اردل و سایر زیرساخت‌های استان، درخواست تامین اعتبار داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی تصریح کرد: سرمازدگی‌ها و بارندگی‌های اخیر حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به باغات، کشاورزی و زیرساخت‌های استان وارد کرده است.

وی یادآور شد: باغداران و کشاورزان چهارمحال و بختیاری آمادگی دارند تا در تواقفی با شرکت‌های بیمه‌گذار، سهم پرداختی خود را افزایش دهند تا بتوانند در هنگام بروز خسارت از مزایای بیمه با سقف بیشتری بهره‌مند شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود قابل ملاحظه بارش‌های استان اظهار داشت: میزان بارش‌ها در این استان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد، بلند مدت ۱۲ درصد و سال‌زراعی (یکم مهرماه هر سال تا ۳۱ شهریورماه سال بعد) ۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی گفت: با توجه به آماده نبودن طبیعت چهارمحال و بختیاری و همچنین شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره آن ،اداره کل امور عشایر باید نسبت به تاخیر در ورود عشایر و جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به استان اقدام کند.

عباسی تاکید کرد: در صورت تلاش احتمالی برخی عشایر برای ورود زودهنگام به چهارمحال و بختیاری ،باید خودروهای آنان از سوی پلیس توقیف و جریمه ۵ میلیون ریالی مربوط به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی لحاظ شود.

وی افزود: در صورت ورود زودهنگام برخی عشایر به استان، رؤسای ادارات امور عشایر و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مربوطه باید پاسخگو باشند.

عباسی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان‌های مرتبط با عشایر استان موظفند تا زمان اعلام تقویم کوچ عشایر از ورود زودهنگام آنان به استان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره آن یادآور شد: در جلسات بعدی باید به اندازه یک سوم ظرفیت سالن از مسوولان دعوت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این مدت مدیران دستگاه‌های اجرایی و سایر دعوت‌شدگان برای حضور در جلسات، از آوردن افراد همراه خودداری کنند.

عباسی تاکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری برای تامین ناوگان مورد نیاز حمل سهمیه سیمان، کودشیمیایی و سایر اقلام اختصاصی استان باید از طریق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های مبدا اقدام کند.

به گزارش ایرنا، براساس پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری سامانه بارشی اخیر در استان تا روز سه‌شنبه فعال است و باعث اختلال در ترددهای جاده‌ای می‌شود.

در این راستا از مردم تقاضا شده تا از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و در صورت لزوم به حضور در جاده‌ها، باید تجهیزات ایمنی، ‌سوخت کافی، زنجیر چرخ و لباس گرم به‌همراه داشته باشند.

همچنین از دامداران و کشاورزان خواسته شده به‌ علت احتمال وقوع آذرخش و بارش برف، به ارتفاعات نروند و از ایتادن و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به‌ دنبال فعالیت این سامانه بارشی و با توجه به کاهش محسوس دما، باغداران چهارمحال و بختیاری باید تدابیر لازم برای جلوگیری از سرمازدگی باغات خود به‌ویژه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری را بیندیشند.

بارش‌های اسفندماه سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال و سرمازدگی فروردین‌ماه سال‌جاری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

در این نشست فرمانداران چهارمحال و بختیاری گزارشی از آخرین وضعیت پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌ها را از طریق ویدیوکنفرانس ارایه کردند.

ویروس کرونا کووید ۱۹ نام دارد، این ویروس اکنون به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها کوهرنگ لردگان اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری اردل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهرنگ لردگان اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری اردل اقبال عباسی کوهرنگ لردگان اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری اردل چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقۀ حفاظت‌شدۀ سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

به گفته وی، در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

یوسف پور اظهار داشت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

گفتنی است: منطقه حفاظت‌شدۀ سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و 6 منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱5 درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

این تصاویر توسط محیط‌بان ملک‌آرا خلیل طهماسبی در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است.

پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری توسط محمدرضا احمدی مسئول منطقه حفاظت شده سبزکوه در سال جاری ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903399

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • امدادرسانی به ۲ فرد عشایر گرفتار در پل زرمیتان اردل
  • خسارت ۳۰ میلیاردی بارندگی به عشایر در چهارمحال و بختیاری
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت آگاهی عشایر کوچ رو از مخاطرات کوچ در شرایط بارانی
  • پیش بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی ورزش باد و بارش رگبار در چهارمحال و بختیاری