Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@16:25:47 GMT

503 نفر در خراسان شمالی متقاضی بیمه بیکاری

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۵۴۰

503 نفر در خراسان شمالی متقاضی بیمه بیکاری

ایسنا/خراسان شمالی معاون امور روابط کار اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون 503 نفر از کارگرهای این استان متقاضی دریافت بیمه بیکاری بوده اند.

نباتیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوه ویروس کرونا و تعطیلی تعدادی از اصناف و به دنبال آن بیکاری کارگرها، اظهارکرد: این افراد در سامانه مربوطه برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشتر این افراد، کارگرهایی بوده اند که در هتل، رستوران و آشپزخانه ها مشغول به کار بوده اند.

نباتیان ادامه داد: بیشتر افراد ثبت نام کرده در این سامانه افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده اند که البته تعدادی از کارگرها نیز تحت پوشش بیمه قرار نداشته اند.

وی با بیان اینکه بیمه بیکاری به افرادی تعلق می گیرد که مشمول قانون کار و قانون بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: البته پیگیری ها در حال انجام است تا بیمه بیکاری برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت به افراد فاقد بیمه نیز تعلق گیرد.

این مقام مسئول به کارگران ساختمانی نیز اشاره کرد و افزود: این افراد نیز تحت پوشش بیمه کارگری ساختمانی هستند و آن ها نیز می توانند در سامانه ثبت نام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس بیمه بیکاری خراسان شمالي بیمه بیکاری بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند