Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایان تابستان؛ زمان پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان، نبرد با کرونا در شعب بانک‌ها، سرعت اینترنت خانگی ۴ برابر می‌شود، کاهش معاملات مسکن با ورود ویروس کرونا به پایتخت برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۱۰ فروردین ماه شبستان به شرح زیر است:

پایان تابستان؛ زمان پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان

«مهدی قمصریان» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد: تا پایان فروردین ماه برای افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی سازمان برنامه و بودجه، پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان نیمه نخست امسال به طول می انجامد.

وی خبر برخی رسانه‌ها را که به اشتباه اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه که پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان را تا پایان فروردین ماه اعلام کرده بود را هم اصلاح کرد.

به گزارش ایرنا، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در صفحه خود در اینستاگرام از چرایی پرداخت نشدن ۵۰ درصد افزایش حقوق به بازنشستگان سخن گفت و افزود: مطالب بسیاری  این روزها از سازمان برنامه و بودجه پرسیده می شود در خصوص ۵۰ درصد افزایش حقوقی است که به بازنشستگان پرداخت نشد.

وی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۷۰۰ هزار تومان گفت: این رقم با تلاش‌ دولت به ۵ هزار میلیارد تومان رسید. برای سال ۹۹ این رقم ۱۰۰ درصد افزایش داده و به ۱۰ هزار میلیارد تومان رساندیم تا به حقوق این افراد اضافه کنیم. در این افزایش حقوق‌ها برخی بازنشستگان بیش از ۷۰۰ هزار تومان به حقوقشان افزوده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان تا سقف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت، افزود: سال گذشته رقم پاداش بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان بود که رقم آن هنوز مشخص نیست.

 

نبرد با کرونا در شعب بانک‌ها

از روز سی‌ام بهمن‌ماه و همزمان با شناسایی اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم، توصیه‌های بسیار مهمی به مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی و به حداقل رساندن تردد در معابر عمومی شد.

در مرحله بعد دولت تصمیم گرفت تا مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرده و از دورکاری، کاهش ساعت کار و حضور شیفتی برای کارکنان ادارات و سازمان‌ها استفاده کند. با این حال با توجه به کاهش نیافتن شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت از بین رفتن زنجیره انتقال این ویروس، ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تصمیمات سخت‌تری گرفت و تمامی ادارات و سازمان‌ها را از روز هفتم تا روز ۱۵ فروردین ماه تعطیل کرد.

با این حال مشاغلی مانند پزشکی و پرستاری، نیروهای نظامی و انتظامی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، برخی کسب‌وکارهای تولید و فروش مواد غذایی و لوازم ضروری مردم، تولید کنندگان مواد دارویی و ضدعفونی کننده و همچنین بانک‌ها از این تصمیمات مستثنی شدند.

بدون تردید بانک‌ها قلب تپنده تمامی فعالیت‌های اقتصادی هستند و این موضوع تنها مختص به ایران نیست و به عنوان مثال بانک‌ها در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و روسیه هم تعطیل نیستند.

بدون فعالیت بانک‌ها تقریبا هیچ معامله‌ای امکان انجام ندارد ولی کارمندان بانک‌ها از جمله افرادی هستند که به شدت در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و بنا بر اعلام رییس کل بانک مرکزی، حدود ۳۰ نفر از کارمندان بانک‌ها طی ۴۰ روز گذشته جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. این رقم اگر بیشتر از کادر درمانی فوت شده به دلیل این ویروس نباشد، کمتر نیست.

 

سرعت اینترنت خانگی ۴ برابر می‌شود

«محمدجواد آذری جهرمی» در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: سرعت اینترنت خانگی را حداقل ۴ برابر می‌کنیم. 

 

وزیر ارتباطات افزود: امروز عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شد. در هفته آینده نیز سایت ثبت‌نام شروع به کار می‌کند.

 

او اضافه کرد: اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل ۴ موبایل در آن‌ها از متوسط کشوری پایین‌تر است.

 

وزیر ارتباطات چند ماه قبل نیز در این‌باره اعلام کرده بود سرویس VDSL در شهر دزفول انجام شده و ظرف چند روز ِآینده در قم نیز اجرایی می‌شود اما این اتفاق رخ نداد و اکنون در فرودین ۹۹ قرار است جایگزینی این سرویس انجام شود.

 

کاهش معاملات مسکن با ورود ویروس کرونا به پایتخت/ بیشترین معاملات تهران در مناطق ۵، ۲ و ۴/ ثبت ۴۴۹۴ معامله در سه منطقه پرمعامله پایتخت

دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت بازار مسکن شهر تهران را طی در اسفندماه سال ۹۸ اعلام کرد.

بر اساس آمار ارایه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در اسفند ۹۸ تعداد ۱۰ هزار و ۲۴۲ واحد ثبت شده که این رقم نسبت به  ماه قبل که رقمی معادل ۱۳ هزار و ۵۵۰ معامله بوده کاهش ۲۴.۴ درصدی و نسبت به اسفند ۹۷، نیز که ۱۳ هزار و ۳۳ مبایع نامه به ثبت رسید، کاهش ۲۱.۴ درصدی یافته است. این در حالی است که در آذر تا دی ماه نرخ معاملات مسکن روند صعودی یافته و مثبت شده بود.

در عین حال، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در اسفند ۹۸، ۱۵میلیون و ۶۵۸ هزار تومان معامله شد که این رقم در مقایسه با بهمن که ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان ثبت شده ۸.۷ درصد افزایش قیمت و نسبت به اسفند ۹۷ که هر مترمربع حدود ۱۱ میلیون تومان معامله می شد، ۴۲.۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

بر اساس آمار ارایه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن معاملات در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در اسفند، بیشترین معاملات در مناطق ۵، ۲ و ۴ شهرداری تهران به ترتیب با ۲۱۶۱، ۱۱۸۸ و ۱۱۴۵ معامله بوده است. کمترین معاملات پایتخت را نیز مناطق ۱۹ با ۸۱ مبایعه نامه، منطقه ۲۲ با ۱۱۹ مبایعه نامه، و منطقه ۱۶ با ۱۷۱ مبایعه نامه به خود اختصاص داده است. در منطقه ۹ شهرداری تهران نیز ۱۸۶ مبایعه نامه ثبت شد.

این گزارش حاکی است که بیشترین قیمت هرمترمربع واحد مسکونی نیز به مناطق یک با هر مترمربع ۳۳ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان، منطقه ۳ با ۲۷ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان، منطقه ۲ با ۲۳ میلیون و ۳۶۵ هزار تومان اختصاص یافته است. کمترین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی نیز به مناطق ۱۸ با ۷ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان، منطقه ۱۷ با ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و منطقه ۱۶ با ۸ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان اختصاص یافت.

 

احداث کمربندی غربی دماوند با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی / ۳۰۰۰میلیارد ریال اعتبار لازم برای تکمیل رینگ غربی و شرقی پروژه

«رضا نگهبان» درخصوص پیشرفت ۶۰ درصدی احداث کمربندی غربی دماوند اظهار داشت: طرح باند دوم محور فیروزکوه - رودهن دارای کمربندی غربی و شرقی است که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران احداث کمربندی غربی را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرد و در حال حاضر پروژه به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی متوقف است.

وی ادامه داد: اعتبار لازم برای پایان دادن به کمربندی غربی۷۰۰ میلیارد ریال است که اگر اعتبار تأمین شود تا پایان دولت تدبیر و امید و شاید زودتر این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: کل اعتبار مورد نیاز برای این پروژه یعنی احداث رینگ کامل (غربی و شرقی) ۳۰۰۰ میلیارد ریال است که مطالعات کمربندی شرقی نیز انجام شده و آماده انجام مناقصه جهت اجرایی شدن کامل این پروژه هستیم.

وی تأکید کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح بار ترافیکی موجود که معضل ترافیک شرق استان تهران است، مرتفع خواهد شد و شاهد پس‌زدگی ترافیک عبوری در ایام پیک سفرها در شهرهای دماوند و رودهن نخواهیم بود.

 

نرخ مرغ در تهران به زیر ۱۰ هزار تومان رسید

در حال حاضر قیمت مرغ کامل تازه در میادین میوه و تره بار در بسته‌بندی کیسه نایلونی، هر کیلوگرم ۹ هزار و ۹۷۰ تومان و مرغ کامل تازه در بسته‌بندی بشقابی، هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

براساس این گزارش، قیمت اجزا و قطعات مرغ نیز در میادین میوه و تره بار، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است و در حال حاضر، هر کیلوگرم ران مرغ ۱۶ هزار و ۴۰۰ و سینه مرغ ۱۸ هزار تومان عرضه می‌شود، ضمن اینکه هر کیلوگرم جوجه کباب با استخوان ۱۸ هزار تومان و جوجه کباب بی استخوان ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

این گزارش می‌افزاید، قیمت هر کیلوگرم فیله مرغ ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان، ساق مرغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مغز ران  ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار، نرخ‌گذاری شده و هر کیلوگرم بال کبابی به قیمت ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان و بازوی کبابی ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان به شهروندان عرضه می‌شود.

گفتنی است، به دلیل رعایت ملاحظات پیشگیرانه بهداشتی، در واحدهای عرضه گوشت مرغ میادین میوه و تره بار، مرغ به صورت کامل در کیسه نایلونی یا بسته‌بندی بشقابی ارائه می‌شود و خُرد کردن آن ممنوع است.

 

کار جهادی برای تامین کالاهای مرتبط با کرونا انجام شد/ کاهش ۷ درصدی شکایات مردمی

«رضا رحمانی» برای بررسی روند توزیع و عرضه کالا از چند فروشگاه‌ بزرگ شهر تهران بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر موجودی مناسب کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های سطح کشور، بیان کرد: تعدادی از شعب فروشگاه‌ها برای عرضه مناسب و تامین مایحتاج مردم در این شرایط و ایجاد اطمینان در جامعه، شبانه روزی شده اند و حتی ظرفیت کافی برای شبانه روزی شدن تعداد بیشتری از شعب فروشگاهی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم عزیز ما بسیار مدیریت شده و با فرهنگ بالا نسبت به خرید و تامین مایحتاج عمومی خود اقدام کرده اند، افزود: اما متاسفانه برخی در فضای مجازی علاقه‌ای به حفظ آرامش بازار ندارند و سعی در برهم زدن این آرامش دارند‌.

کمبودی در تامین اقلام ضروری عید و ماه مبارک رمضان نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: انبارهای کالاهای استراتژیک موجودی کافی دارد و تمام کالاهای اساسی از گندم گرفته تا سایر اقلام اساسی ذخیره شده است و برای اقلام ضروری ایام نوروز و ماه مبارک رمضان کمبودی وجود نخواهد داشت.

کار جهادی برای تامین کالاهای مرتبط با کرونا انجام شد

رحمانی همچنین یادآوری کرد: با ورود ویروس کرونا مشکلاتی در تامین برخی اقلام به وجود آمد که با برنامه ریزی های انجام شده اکنون روند مناسبی طی شده و به زودی کاملا برطرف می‌شود . شایان ذکر است که کار جهادی برای تامین اقلام و کالاهای مرتبط با درمان و پیشگیری این بیماری انجام شد که حتی بسیاری از کارخانجات ما برای تولید این اقلام تغییر خط تولید داده‌اند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سازمان برنامه و بودجه میادین میوه و تره بار ورود ویروس کرونا اینترنت خانگی راه و شهرسازی معاملات مسکن کمربندی غربی استان تهران افزایش حقوق مبایعه نامه درصد افزایش فروردین ماه هزار تومان تا پایان انجام شد بانک ها ۱۰ هزار ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟

سید ابوالفضل موسوی‌پور رییس پلیس راهور پایتخت در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه‌ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودرو‌های شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کار‌های مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه‌ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • دو منطقه تهران در صدر جدول لیگ تصادفات پایتخت قرار گرفتند
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟