Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:47:11 GMT

کرونا حمل و نقل مسافری مازندران را زمین‌گیر کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۵۷۲۰

کرونا حمل و نقل مسافری مازندران را زمین‌گیر کرد

گزارش میدانی خبرنگارایرنا ، حاکیست که تمام 58شرکت مسافربری برون شهری در سطح استان مازندران که در سنوات گذشته به خصوص 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه یکی پرکارترین روزهای خود را در طول سال به دلیل ازدیاد مسافر سپری می کردند، در این زمان در سال جاری فعالیتشان به طور کامل متوقف شد و به خواب بهاری رفتند، تا شاید پس از فروکش کردن ویروس کرونا و برداشتن محدودیت های سفر بار دیگر فعالیت خود را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


توقف کم سابقه فعالیت شرکت های مسافری 
رییس کانون شرکت های مسافربری استان مازندران می گوید: شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت جابجایی مسافر این شرکت ها را از اواسط اسفندماه سال گذشته تاکنون به تعطیلی کشاند.
مهدی شریفی در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: در استان حدود 58 شرکت مسافربری ( اتوبوس) با بیش از 250 دستگاه اتوبوس ملکی استانی وجود دارد که بیش از 500 نفر در این دو بخش اشتغال داشتند که در شرایط فعلی تمام این ها بیکار شدند.
وی آمار جابجایی روزانه مسافر را از ظریق این شرکت ها حدود 2 هزار نفر اعلام کرد.
وی اضافه کرد: با وجود تعطیلی شرکت های مسافربری، ما به عنوان مستاجران شهرداری باید در کنار نگرانی از بیکاری کارمندان و کارگران و ضرر و زیان ناشی از آن؛ نگران پرداخت اجاره شرکت نیز باشیم که متعلق به شهرداری هاست.
وی اضافه کرد : انتظار می رود حداقل شهرداری ها در مدتی که شرکت های مسافری فعالیت ندارند، از اخذ اجاره صرفنظر کنند تا ما بتوانیم به سایر کارمندان خود کمک داشته باشیم.
بیمه بیکاری رانندگان اتوبوس 
رییس کانون شرکت های مسافربری استان مازندران گفت : اکثر کارکنان و رانندگان اتوبوس در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که باید برای دریافت بیمه بیکاری به این سازمان معرفی شوند.
شریفی افزود : به هر حال این بسته به سازمان تامین اجتماعی دارد که به این کارگران و رانندگان بیمه بیکاری پرداخت کند یا نه، ولی تا تحقق این برنامه نیز زمان زیادی نیاز است و در این مدت این افراد نیاز به کمک دارند که تاکنون هیچ بسته حمایتی به آنها تعلق نگرفت.
روزهای پرکار مسافربرهای سواری 
معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و راهداری استان مازندران می گوید : شیوع ویروس کرونا سفرهای برون استانی را در همه استان ها از جمله مازندران کاهش داده است.
 علی نصیری در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت : لغو سفرهای برون استانی از سوی مردم به دلیل شیوع این ویروس و محدودیت های ایجادی برای سفر از سوی ستاد مقابله با کرونا باعث شده تا تمام شرکت های مسافربری ما به خصوص اتوبوس و مینی بوس به تعطیلی اجباری بروند.
وی اضافه کرد : با تعطیلی این واحدها نیز کارگران و رانندگان اتوبوس نیز بیکار می شوند و باید به دنبال بیمه بیکاری بروند که مقدمات این کار از سوی مدیران شرکت های مسافربری انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با تعطیلی شرکت های مسافربری اتوبوس و مینی بوس؛ فعالیت مسافربرهای سواری به خصوص شخصی ها تا پیش از طرح فاصله گذاری اجتماعی از رونق خوبی برخوردار بود که به نظر می رسد از این پس این خودروها نیز باید به تعطیلی اجباری بروند.
اگرچه با توقف فعالیت اتوبوس و مینی بوس و حتی قطار مسافربری ، خودروهای سواری شخصی و عمومی تا حدودی روزهای پررونقی را پشت سر گذاشتند، ولی با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کرونا که سفرهای برون شهری و استانی را نیز با محدودیت شدیدی مواجه کرد و با دستورالعمل روز جاری وزیر کشور مبنی بر محدودیت برای خودروهای سواری و تاکسی درون شهری به نظر می رسد تا حد زیادی اکثر شبکه های حمل و نقل دو تا سه هفته آینده به محاق خواهند رفت. 
براساس آمار رسمی سالانه ناوگان مسافری استان مازندران به طور میانگین حدود 600 هزار مسافر را به اقصی نقاط کشور جابجا می کند که بیشترین مسافران مازنی مربوط به استان های تهران و مشهد است.
طبق آمار رسمی در حال حاضر تعداد بیماران مشکوک به کرونا در استان مازندران یک هزار و 391 نفر رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا تاکسی حمل و نقل زمین شهرداری معاون حمل و نقل بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شرکت های مسافربری استان مازندران بیمه بیکاری حمل و نقل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد اعلام کرد: یک هیات تجاری متشکل از طرف ایرانی و روسی با ورود به بندر امیرآباد با مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد دیدار و در خصوص گسترش همکاری تجاری و سرمایه گذاری در بندر امیرآباد بحث و گفتگو کردند.

در ابتدا طرف روسی که در زمینه کشتیرانی و حمل ریلی کالا در روسیه فعالیت دارد، هدف از این دیدار را ترانزیت کالا از کشور‌های حوزه CIS از طریق کریدور شمال – جنوب به هندوستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و صادرات محصولات باغی استان مازندران به کشور روسیه عنوان کرد و اعلان نمود، این شرکت با دارا بودن ۲۳ فروند شناور و بیش از ۵۰۰ Teu کانتینر یخچالی در دریای خزر، در زمینه حمل ریلی نیز در روسیه فعالیت دارد و فعال سازی حداکثری خط دریایی استاراخان به امیراباد برای مبادلات تجاری را از اهداف و برنامه‌های اصلی خود بر شمرد و اظهار داشت برای تحقق این مهم نسبت به تشکیل شرکت بازرگانی و سرمایه گذاری مشترک دو ملیتی اقدام نموده اند.

محمدعلی موسی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این دیدار ضمن برشمردن مزایا و امکانات بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب و توان تجهیزاتی، موقعیت بندر امیرآباد را در دریای خزر تثبیت کرده و امروزه شاهد بالاترین میزان فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر هستیم.

او با استقبال از پیشنهادات طرف روسی ضمن ارائه آمار عملکردی و میزان فعالیت این بندر بعنوان یک بندر استراتژیک و تنها بندر متصل به ریل در شمال کشور، افزود: خوشبختانه موقعیت بندر امیرآباد در شمال ایران و اتصال به شبکه ریل سراسری این بندر را متمایز کرده و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل ترکیبی سبب شده تا جایگاه بسیار خوبی در کریدور شمال – جنوب داشته باشیم و با تکیه بر این عوامل در سال گذشته توانستیم به بالاترین رکورد تخلیه و بارگیری در ادوار فعالیت ۲۳ ساله بندر دست یابیم.

موسی پور یکی از اقدامات مهم بندر امیرآباد را در سال گذشته شروع صادرات مرکبات استان مازندران از طریق حمل دریایی به روسیه عنوان کرد و گفت: با انتقال چند محموله گلوگاه‌های مسیر شناسایی و طی سفر استاندار اسبق مازندران به کشور روسیه توافقات مناسبی در زمینه تسهیل فرایند واردات و صادرات بین بنادر دو کشور، امور گمرکی، استاندارد و دامپزشکی صورت پذیرفته است که با اقدامات انجام شده و برنامه ریزی‌های صورت گرفته مطمئنا در سال جدید شاهد توسعه تجارت در بخش دریایی و شقوق حمل و نقل چند وجهی خواهیم بود.

او در ادامه از اعلان آمادگی طرف روسی جهت سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی، خدماتی و لجستیکی استقبال کرد و بر اساس توافق بعمل آمده مقرر گردید طرفین نسبت به عقد تفاهم نامه و برگزاری نشست فنی و تخصصی در هفته‌های اتی اقدام و پس از بررسی‌های فنی و ارزیابی‌های اقتصادی در چارچوب دستورالعمل سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در سریعترین زمان ممکن قرارداد سرمایه گذاری امضا نمایند

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد همچنین به امکانات و تسهیلات بندر امیرآباد و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت صادرات میوه و مرکبات اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک واحد سردخانه و سورتینگ ۴ هزار و ۵۰۰ تنی و ۱۴۰ پلاک برای تامین برق کانتینر‌های یخچالی در بندر امیرآباد وجود دارد و با توجه به ظرفیت بالای طرف روس در تامین کانتینر یخچالی و شناور کانتینری شرایط بسیار خوب برای صادرات محصولات کشاورزی و مرکبات استان مازندران فراهم است و پیشنهاد ما به طرف روسی این است که فعالیت خود را در زمینه صادرات میوه و مرکبات و محصولات باغی استان مازندران شروع کند که این فعالیت تجاری مطمئنا شروعی برای گسترش همکاری‌ها خواهد بود.

موسی پور در پایان گفت: گسترش همکاری‌های تجاری بین دو کشور منجر به رونق و فعالیت بیش از پیش کریدور شمال – جنوب خواهد شد و این اطمینان وجود دارد که جایگاه ویژه بندر امیرآباد در این مسیر کمک شایانی به ترانزیت کالا‌های ایران و روسیه در این مسیر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان/ ۱۱ نفر مصدوم شدند
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در موته اصفهان ۱۱ مصدوم داشت
  • برخورد شبانه اتوبوس با تریلر در محور مهریز با ۱۰ زخمی