Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:04:32 GMT

طرح ملی "نظامنامه بهداشت و سلامت" در کشور تدوین شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۰۰۱

طرح ملی 'نظامنامه بهداشت و سلامت' در کشور تدوین شود

موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان بوشهر طی صدور بیانیه ای از ریاست قوه مجریه خواستار تدوین طرح ملی "نظامنامه بهداشت و سلامت" در دو بخش روحی و روانی و با رویکرد مولفه های اجتماعی در ایران جهت مقابله با ویروس کرونا شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر،  امروز دهم فروردین ماه 1399، موسسات فرهنگی قرآن و عترت و رسانه های قرآنی استان بوشهر به عنوان نمایندگان جامعه قرآنی طی صدور بیانیه ای از ریاست قوه مجریه، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی؛ خواستار تدوین طرح ملی "نظامنامه بهداشت و سلامت" در دو بخش روحی و روانی و با رویکرد مولفه های اجتماعی در ایران به منظور پیش بینی شرایط فوق العاده و مقابله با ویروس کرونا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مقدمه مطالبات دانش بنیان موسسات فرهنگی قرآن و عترت؛ بهترین تدبیر را پیش بینی اوضاع و تقسیم خدمات عمومی به مساوات دانسته اند و همچنین خواسته های علمی و جهادی بیانیه جامعه قرآنی استان بوشهر در پنج فصل شیوه نامه به شرح ذیل آمده است:

 

یک: تهیه و تنظیم و پایش پرونده الکترونیکی سلامت مردم جامعه به منظور تسریع در اجرای تصمیمات جهادی در شرایط فوق العاده و اضطراری.

دو: حذف دفترچه های بیمه و صدور کارت هوشمند خدمات درمانی بر بستر سامانه های فناوری سایبری شبکه ملی اطلاعات ویژه سایر اقشار جامعه.

سه: اهتمام ویژه به بالا بردن دانش اجتماعی حوزه درمانی نسل جدید در مراکز تحصیلی و آموزشی توسط کارشناسان مجرب جهت مراقبت و مواظبت در بهداشت عمومی و فردی.

چهار: برگزاری دوره های عمومی با موضوعات سبک زندگی در حوزه تغذیه و داروشناسی به عنوان دفاع از حقوق شهروندی.

پنج: داشتن برنامه برای برقراری تعادل بین کار و زندگی مردم به منظور عدم تداخل و ادغام مسائل کاری با زندگی که باعث اختلالات جسمی و روحی می شود.

 

خبرنگار  خبرگزاری شبستان دربوشهر،  در رابطه بیانیه جامعه قرآنی با «زهرا کشاورزنیا» نماینده موسسات قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به گفتگوی صمیمانه نشست که شرح آن در ادامه آمده است:

 

نماینده موسسات قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به رابطه توکل به خدا با کاهش اضطراب اشاره و اظهار کرد: در مفاهیم اسلامی اصل توکل را بایستی در اعتماد به خدا جستجو کرد. تا وقتی که انسان به خدا اعتماد نکند، نمی تواند اداره امورش را به او واگذارد و اگر هم به زبان بگوید که امور خود را به او واگذار کردم، دلش آرام نمی گیرد. به علاوه اگر فردی از قوانین علت ک معلولی که خداوند در جهان قرار داده است اطلاع نداشته باشد و نداند که خواست و سنت خدا به استفاده از اراده خود و اسباب و علل شناخته شده استوار است، باز نمی تواند موقعیت رفتار متوکلانه را تشخیص داده و مصداق های آن را در زندگی پیدا کند.

 

این پیشکسوت قرآنی با اشاره به اینکه در آیه بیست و سوم سوره مائده آمده است«اگر ایمان دارید، به خدا توکل نمایید»، افزود: رابطه توکل به خدا و اعتماد به حضرت باریتعالی، با توکل؛ بسیار قوی است. و وظایف انسان ها بعد از توکل به خدا؛ تقویت روحیه تعاون و همدلی و به یاری همنوعان شتافتن است.

 

کشاورزنیا ابراز کرد: توکل عبارت است از اعتماد کردن و مطمئن بودن دل بنده در جمیع امور خود به خدا و خادمان کارگزار به خلق خدا و حواله کردن همه کارهای خود به پروردگار بر حول و قوه الهی است.

 

این فعال اجتماعی و قرآنی هدف از صدور بیانیه جامعه قرآنی را به منظور اعلام آمادگی تشکیل حلقه کار و خدمت بین تشکل های مردم پایه با سایر خدمتگزاران قوای سه گانه نظام جمهوری اسلامی ایران برای ریشه کنی و مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرها و روستاهای کشور عنوان کرد و گفت: پیام های فرهنگی و بهداشتی در قالب فلش کارت های آموزشی ویژه پویش «در خانه می مانیم» در چهار بخش "تصویری و نوشتاری - دیداری و شنیداری" در حوزه فناوری سایبری و پیام رسان های ایرانی شبکه فضای مجازی حوزه موسسات قرآنی معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و با همکاری موسسه تدبر شهر قم و همچنین از طریق شبکه استانی صدا و سیمای مرکز بوشهر به صورت روزانه تا پایان ماه مبارک رمضان به عنوان بخشی از فعالیت های جهادی جامعه قرآنی ویژه ایام کرونایی است.

 

فعالیت بانوان جهادی و قرآنی در مقابله با ویروس کرونا

 

مدیریت موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها استان بوشهر اضافه کرد: راه اندازی کارگاه های تولید ماسک های تنفسی و بسته بندی مواد بهداشتی یکی دیگر از فعالیت های حمایتی بانوان جهادی و قرآنی در نهاد خانواده که در راستای جهش تولید در سطح مناطق شهری و روستایی به صورت خانوادگی و با تدبیر آیت الله صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر رقم خورد و راه اندازی شده، به منظور مقابله با ویروس کرونا در استان بوشهر حال اجرا است.
 

کشاورزنیا در ادامه افزود: شبکه های ترویج معارف علوی و فرهنگ قرآنی به همت معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و با مشارکت ﺩﺑﯿﺮ ﺳﺘﺎﺩ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﺟﺒﻬﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺍﻧﻘﻼ‌ﺏ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﻮﺷﻬﺮ و جامعه فرهنگی - قرآنی امام عصر (عج) شهرستان بوشهر و همکاری رسانه ای نشریه الکترونیکی «جوانان انقلابی و جهادگران قرآنی» موسسه قرآنی طاها و خبرگزاری بین المللی قرآن و شبستان در تمامی شعبات موسسات فرهنگی قرآن و عترت شهری و روستایی این استان تشکیل شده است.

 

تشکیل کانون فرهنگی خانوادگی نهج البلاغه خوانی ویژه پویش "در خانه می مانیم"

 

وی عنوان کرد: با توجه به سازنده بودن فرهنگ علوی در گفتار و رفتار شخصیتی انسان ها از اهمیت جایگاه ویژه ای برخوردار است و کسب آموزه های کتاب نهج البلاغه موجب جهش اندیشه و ایجاد عزت و سعادتمندی در افراد جامعه می شود، و در همین راستا به دنبال تشکیل کانون فرهنگی خانوادگی نهج البلاغه خوانی برای خانواده هایی باشیم که در پویش «در خانه می مانیم» مشارکت و همکاری کردند به منظور تقویت استحکام بنیان های سبک زندگی توحیدی برگزار می شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در پایان گفت: اجرای پویش«هر خانه؛ یک مسجد - یک نماز جماعت»، آموزش چهل نفر مربی تدبر در کل قرآن کریم، برگزاری مسابقه نوروزی «قرآن، نهج البلاغه و رسانه» ویژه پویش «در خانه می مانیم» در برنامه های رادیو و تلویزیون شبکه استانی، تولید فلش کارت های آموزشی «کار و خدمت» به منظور کار جهادی و تکریم ارباب رجوع، ترویج فرهنگ آموزه های نبوی، علوی، فاطمی، حسینی، رضوی و مهدوی؛ بخشی از طرح ها و فعالیت های موسسات قرآنی و هنری در راستای تقویت فرهنگی عمومی جامعه تشکیل شده، که در سطح استان بوشهر در حال اجرا می باشد.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: مطالبات جامعه قرآنی طرح ملی بیانیه استان بوشهر خبرگزاری شبستان جامعه قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر موسسات فرهنگی قرآن و عترت مقابله با ویروس کرونا خانه می مانیم جامعه قرآنی موسسات قرآن نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان