Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@20:42:34 GMT

از رمل‌های سوزان فکه و مدال جانبازی تا سردار سنگر دانشگاه

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۰۷۵

از رمل‌های سوزان فکه و مدال جانبازی تا سردار سنگر دانشگاه

جانباز دفاع مقدس در عملیات عاشورای 3 که اکنون در سنگر دانشگاه خدمت می‌کند، معتقد است که مسئولیت تمام نشده و تا آخرین لحظه از میدان مقابله با دشمن نباید گریخت.

گروه استان‌های خبرگزاری آنا- هر سال در طلیعه ماه شعبان و روزهایی که به برکت تولد فرزندان امیرالمؤمنین علیه‌السلام به نام روزهای پاسدار و جانباز نامگذاری شده است، توفیق رفیق راه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه می‌شد تا لحظاتی را در خدمت استاد محبوب و مهربان دانشگاه، تقویت روحیه و انگیزه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
پاسدار پرافتخاری که پرستاری و خدمت در بهداری رزمی را در دوران جنگ‌های شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیوی دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد.
 
فردی که در ۲۱ سالگی، وقتی ورق‌های تقویم روی شب جمعه ۲۵ مرداد  ۱۳۶۴ متوقف شده بودند در عملیات عاشورای 3 میان رمل‌های سوزان فکه به‌ دریافت مدال جانبازی نائل آمد. 
 
جانبازی که ویلچرش مانند بال‌های آهنی در رستاخیزی که زمین گواهی می‌دهد بر اعمال و رفتار، فخر خواهد فروخت بر زمینی که محروم مانده است از جای گام‌هایش. معلم مهربانی که خدمت در سنگر مقدس دانشگاه را برای خود تکلیف می‌داند.
 
«محمد بختیاری» نامی آشنا برای جامعه دانشگاهیست. او را با نام «سردار» می‌شناسند و چه آرامش عمیقی ایجاد می‌شود در وجود دانشجویان از قلب استادی که به واسطه مهربانی زاید‌الوصفش، هنگامی که آنان را «بابا» خطاب می‌کند. 
 

مرد با‌صلابت روزهای دفاع و استاد متین و خوش برخورد امروز، سخنان سنجیده و لحن گرم و صمیمی‌اش، نور امید را در دل روشن و آرامش را میهمان وجودت می‌کند.

او که حالا مسئولیت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، پیشوا و قرچک را بر عهده دارد، معتقد است که مسئولیت تمام نشده و تا آخرین لحظه از میدان مقابله با دشمن نباید گریخت.

حال که به سبب مهمان ناخوانده‌ای که آن را کرونا می‌‌گویند، سلب توفیق شد تا دقایقی از آرامش درونی و هم‌نشینی صمیمی با او بهره ببریم، لاجرم با برقراری تماس تلفنی این روزهای خجسته را به وی تبریک گفته و لحظاتی را فارغ از صحبت‌های کرونایی، دلی سبک کردیم. 
 
استاد بختیاری با تبریک ایام خجسته ماه شعبان به‌ویژه روزهای پرشکوه میلاد سه نگین درخشان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، به بزرگ جانباز انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای، پاسداران غیور، جانبازان سرافراز و ملت انقلابی ایران اسلامی، خاطرنشان می‌کند: «نامگذاری سوم و چهارم شعبان، سالروز میلاد سیدالشهدا و پرچمدار دشت کربلا، حضرت اباالفضل‌العباس به نام روز پاسدار و جانباز، نمادی از معنویت و قدرت غیور‌مردانی است که از نخستین ساعات پیروزی انقلاب، صادقانه وارد سلک پاسداری شدند و همدوش با سایر نیروهای مسلح و مردم در راه آرمان‌های الهی و انقلابی پیر و مرادشان سر و جان گذاشتند و مقتدرانه از دوران ارزشمند دفاع مقدس عبور کردند. جانبازان عزیز نیز با شجاعت و ایثار بی‌مثال‌شان، الگوی‌های ماندگاری شدند که به تعبیر مقام معظم رهبری مانده‌اند تا به ما در راه‌ماندگان، راه رستگاری بياموزند.»
  
محمد بختیاری با تأکید بر نقش مهم ملت شهید‌پرور انقلاب اسلامی ایران به خبرنگار آنا در ورامین می‌گوید: «حضور فعال و انقلابی مردمان این سرزمین در برهه‌های متعدد تاریخ نیز نشان از روحیه و منش ایثار، ازخود‌گذشتگی و شهادت‌طلبی آنان دارد. از مقابله با فتنه‌ها و دسیسه‌های خصمانه دشمن تا فعالیت‌های جهادگونه و انسان‌دوستانه‌شان در بلایای طبیعی و‌ بحران‌‌هایی مانند آنچه که اکنون به‌عنوان یک ویروس، جهان را درگیر کرده است.»
 


وی این روحیه همبستگی و نوع‌دوستی مردم را مهم‌ترین عامل موفقیت در حوزه‌های مختلف و بزرگ‌ترین سد مقابل توطئه‌ها و تهدیدات سخت و نرم دشمنان برای نفوذ دانسته و با یاد‌آوری به مسئولیت  همه آحاد جامعه در صیانت از ارزش‌های انقلاب اظهار می‌کند: «امروز دشمن در‌صدد دگرگون کردن ارزش‌ها و مدیریت افکار جوانان ماست، مسئولیت تمام نشده و تا آخرین لحظه از میدان مقابله با دشمن نباید گریخت.»
 
جانباز ۷۰درصد دوران دفاع مقدس وظیفه خود را در شرایط جنگ نابرابر و نرم دشمنان، بسیار سنگین‌تر از گذشته می‌داند و معتقد است که امروز از وظایف مهم استادان است که تا با حضور مؤثر و با‌بصیرت خود، ارزش‌های الهی و انقلابی را برای جوانان امروز تشریح کرده و نیروهای انقلابی تربیت کنند.
 
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک، راه پیش‌رو را همان راه است برشمرده و می‌افزاید: «رسالت ما تغییری نکرده است، اگر چه جانبازان ما بخشی از جسم خود را در جبهه‌ها جا گذاشته‌اند؛ اما اگر برای نشر فرهنگ شهدا و زنده ماندن اهداف آنان، دوباره از لحاظ جسمانی سلامت شویم با تمام وجود برای رهبر انقلاب امام خامنه‌ای و میهن اسلامی سربازی خواهیم کرد.»
 
استاد اخلاق دانشگاه هیچ‌گاه خود را لایق تعریف و تمجیدها ندانسته و همواره صبر و بزرگ منشی دوستان جانباز خود و خانواده‌هایشان را می‌ستاید و می‌گوید: «درست است که جانبازان، شهدایی هستند که با دردها و مشقت‌ها ذره ذره در آسایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و منازل شهید می‌شوند؛ اما باید به همان اندازه از قدر و منزلت و مجاهدت‌های خانواده‌هایشان هم یاد کرد که گمنامند و با اعتقاد در این راه جانفشانی می‌کنند.»

به تعبیر بختیاری، دلیل تحمل این همه سال سختی جانبازان و خانواده آنان، عهد و پیمانی است که با آرمان‌های امام راحل، شهدا و امام خامنه‌ای عزیز بسته‌اند و این مطلب را برای مردم امیدوارکننده و برای مسئولان تلنگر می‌پندارد.»

استاد پیشکسوت و جانباز دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفتگوی تلفنی خود با آنا از خداوند متعال توفیق پیمودن راه شهدای والامقام را در سایه منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئلت کرد.
 
آری... به درستی که جانبازی نتیجه ممارست خالصانه برای جلب رضای الهی و مجاهدت عاشقانه در راه خدایی است که مدال شهامت، شجاعت و پایمردی‌اش را بهره شیفتگان مخلصش می‌گرداند و چه خوش گفت:
 
از دوست به یادگار دردی دارم 
کان درد به صد هزار درمان ندهم

انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: روز پاسدار روز جانباز محمد بختیاری تولد امام حسین دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی

سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.

وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.

سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • پاسخ جانشین فرمانده کل سپاه به سؤالی درباره صنعت خودروسازی
  • خاطرات جانباز آزاده‌ای که چهره سال هنر انقلاب فارس شد
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد