Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد هاشمی شهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خیران سلامت  اقلامی مانند مایکروفر، پک های بهداشتی، فلاسک، پمپ های گندزدا، دستگاه پالس اکسی متر، ماسک، البسه محافظتی بیمارستانی و آب معدنی تهیه و در اختیار دانشگاه برای مقابله با کرونا قرار داده اند.

وی با قدردانی از تلاش داوطلبان سلامت گفت: هفت هزار و ۶۰ داوطلب سلامت محلات در قالب داوطلبان متخصص و روحانیون به آموزش مردم در خصوص خودمراقبتی در مقابل این بیماری، علائم و مسائل مرتبط پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این داوطلبان به صورت خانه به خانه موفق به آموزش ۱۱۱ هزار و ۵۷۹ نفر و شناسایی و معرفی ۵۱۸ فرد مشکوک به بیماری به مراکز درمانی شدند.
هاشمی شهری با قدردانی از خیران سلامت گفت: از دیگر فعالیتهای این داوطلبان حضور فعالانه در کنار مراقبان سلامت برای  غربالگری بیماری کرونا است به صورتی که برخی از آنان تحت عنوان داوطلب متخصص در ادارات با تشویق پرسنل برای ثبت در سامانه خوداظهاری در امر آموزش و اطلاع رسانی تلاش می کنند.
وی از غربالگری ۹۵ درصد جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در طرح غربالگری خبر داد و افزود: یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۶۷۵ نفر از جمعیت زیرپوشش دانشگاه یعنی ۹۵ درصد جمعیت این محدوده در طرح غربالگری کرونا قرار گرفتند.

هاشمی افزود: افزون بر هشت هزار نفر از نیروهای بهداشت و درمان استان در طرح غربالگری کرونا مشارکت دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: سرپرست خانوارهای سیستان و بلوچستان می توانند با شماره ۴۰۳۰ در طرح غربالگری کرونا این دانشگاه را در تحقق اهداف یاری کنند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۶۵ هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان معادل ۱۲ درصد به صورت خود اظهار اطلاعات خود را در این سامانه وارد کرده اند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۸۵ نفر رسید.

حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز امروز در نشست شورای اطلاع رسانی استان گفت: با همکاری هیات امنا مساجد و افراد خیر یک میلیارد ریال کمک مردمی برای مقابله با ویروس کرونا جمع آوری و صرف تهیه ماسک و موادضدعفونی کننده شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان ماسک وزارت بهداشت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان طرح غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • پیش بینی غربالگری ۵ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در لردگان
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است