Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهوری در تماس تلفنی با استانداران سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر، بر ضرورت آمادگی همه جانبه آنان برای مدیریت بارش‌های و مهار سیل تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «اسحاق جهانگیری» در تماس تلفنی با استانداران سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر، بر ضرورت آمادگی همه جانبه آنان برای مدیریت بارش‌های و مهار سیل تاکید کرد و با اشاره به بارش های شدید و احتمال جاری شدن سیل، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها، از استانداران این استان‌ها خواست، پیش بینی های لازم را انجام دهند تا خسارات و آسیب ها به منازل مسکونی و زیرساخت ها به حداقل ممکن کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون اول رییس جمهوری همچنین در این تماس های تلفنی در جریان آخرین تعداد مبتلایان، بهبودیافتگان و جانباختگان بیماری کرونا در این استانها قرار گرفت و از آخرین اقدامات برای مدیریت و مقابله با این بیماری و نیازهای هر استان به امکانات و اقلام بهداشتی و درمانی مطلع شد.


استانداران سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان و بوشهر نیز در این تماس های تلفنی، گزارشی از آخرین وضعیت بارش ها ارائه کردند و از آمادگی استان برای مدیریت سیل و کمک رسانی به سیل زدگان خبر دادند.


استانداران این پنج استان همچنین به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت استان در مقابله با ویروس کرونا پرداختند و توضیحاتی در خصوص تعداد افراد بستری، ترخیص شدگان و جانباختگان ارائه کردند.


معاون اول رییس جمهور همچنین پیش از تماس با این استانداران، در مکالمه تلفنی با رییس سازمان هواشناسی، از آخرین وضعیت شرایط جوی کشور و پیش بینی بارش ها در روزهای آینده مطلع شد و از این سازمان خواست هشدارها و توصیه های لازم را به صورت مستمر به مردم و مسئولین اطلاع رسانی کند تا تمهیدات لازم اندیشیده و از میزان بروز خسارات کاسته شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل اسحاق جهانگیری جهانگیری برای مدیریت بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌ها به تناوب تا روز شنبه در استان ادامه دارد.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت جوی استان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، ادامه بارش‌ها به صورت رگبار باران، در برخی نقاط همراه با رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید لحظه‌ای با احتمال بروز خسارت به تناوب تا روز شنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین حجم بارش‌ها طی امروز رخ خواهد داد، تشریح کرد: طی امروز در برخی نقاط آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها دور از انتظار نیست.

وی گفت: تا اواسط هفته آینده به‌ویژه در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد افزایش یافته و در برخی از نقاط بادخیز و شرقی استان، وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت، خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

غیوری‌خواه افزود: دمای کمینه به صورت تدریجی تا اواسط هفته آینده کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص میزان بارش‌ها گفت: از ۳۰ شهرستانی که تاکنون گزارش شده، شاهد بارش در ۲۳ شهرستان بوده‌ایم. بیشترین بارش مربوط به صالح‌آباد با ۲۲ میلی‌متر، کاخک گناباد ۲۱ میلی‌متر و مشهد ۲۰.۷ میلی‌متر بوده است.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کاخک با ۸ درجه و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب کمترین و بیشترین دما را در استان داشته‌اند. همچنین بیشترین وزش باد در رشتخوار با ۶۵ سرعت کیلومتر بر ساعت بوده است. دمای مشهد هم بین ۱۴ تا ۲۳ بوده است.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی