Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بهتر است که در این شرایط نظرات گوناگون ندهیم و فضای لیگ را دچار چالش نکنیم. تاریخ انتشار: 15:28 - 10 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۸۸۴۶

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان، حمید مطهری در گفت‌وگو با اپلیکیشن رسمی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که عملکرد کادرفنی جدید پرسپولیس را در نیم‌فصل دوم لیگ برتر چطور ارزیابی می‌کند اظهار داشت: می‌دانید که ما در زمان کمی تا شروع مسابقات نیم‌فصل دوم لیگ به پرسپولیس اضافه شدیم و حتی روزی که من سر تمرین آمدم پرسپولیس با تیم بادران در ورزشگاه هما بازی داشت و ما با لباس شخصی در محل تمرین و بازی دوستانه حاضر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم حدوداً ۸ روز تا بازی با تراکتور که اولین بازی ما بود زمان داشتیم، اما از نظر مدل فوتبالی و نتیجه عملکرد خوبی داشتیم. هرچند که بهتر است در این خصوص کارشناسان و هواداران نظر بدهند، اما به نظر خودم ما عملکرد خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: هرچه زمان جلوتر می‌رفت بهتر بودیم و تاکتیک‌های مد نظر کادرفنی بیشتر در تیم نمود پیدا می‌کرد. خوشبختانه تیم ما پیشرفت خوبی داشت هر چند که از روز اول مقابل تراکتور از نظر زرنگی فوتبال خیلی خوب بودیم، اما در بحث مالکیت توپ باب میل ما نبود چراکه ما دوست داریم مالکیت توپ و میدان بیشتر در اختیار ما باشد. البته مقابل تیم‌های عربی در لیگ قهرمانان آسیا ما بالای ۶۰ درصد مالکیت توپ داشتیم که این مسئله نشان می‌دهد که پیشرفت خیلی خوبی در این مدت انجام شد. خوشبختانه بازیکنان هم با برنامه‌های کادرفنی و در رأس آن یحیی گل‌محمدی خیلی خوب هماهنگ شدند.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا احتمالاً بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در یک کشور به صورت متمرکز برگزار خواهد شد و این موضوع قطعاً به ضرر پرسپولیس است چراکه از حضور هواداران پرشور محروم خواهد شد گفت: به هر حال تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده، اما اگر چنین مسئله‌ای رخ بدهد این موضوع کار را برای ما سخت می‌کند. یکی از زیبایی‌های فوتبال در چنین تورنمنت‌هایی انجام بازی‌های رفت و برگشت است و مطمئناً اگر بازی‌ها در تهران برگزار شود هواداران از ما حمایت بی‌نظیری خواهند کرد و از بازی پرسپولیس لذت می‌برند.

مطهری ادامه داد: اگر مقابل شارجه در ورزشگاه آزادی بازی می‌کردیم به جرأت بالای سه گل به این تیم می‌زدیم. مطمئناً حمایت هواداران پرسپولیس از تیم خودشان حق آنها است. آنها باید از میزبانی تیم محبوب‌شان لذت ببرند. از طرفی حضور تماشاگران پرشور پرسپولیس می‌تواند به نفع ما باشد چراکه انرژی فوق العاده‌ای از حضور آنها می‌گیریم اما با این همه باید تابع تصمیمات قانونی باشیم و ببینیم که در آینده چه رخ خواهد داد.

وی در خصوص وضعیت نامعلوم لیگ‌برتر و اینکه تکلیف چه خواهد شد خاطرنشان کرد: قبل از هر چیز از اعضای کادرفنی سابق پرسپولیس و همچنین بازیکنان تشکر می‌کنم که زحمات زیادی کشیدند. ما از روزی که به پرسپولیس آمدیم تلاش زیادی کردیم، اما به هر حال همانطور که می‌دانید این ویروس نه تنها کشور ما بلکه کل دنیا را درگیر خود کرده است و در حال حاضر مهمترین موضوع به سلامتی مردم و جامعه خواهد بود.

مربی تیم پرسپولیس گفت: من هم نظرات گوناگونی را در روز‌های اخیر دیدم و خیلی‌ها حرف‌هایی می‌زنند و در خصوص آینده لیگ اظهارنظر می‌کنند، اما بهتر است که در این شرایط نظرات گوناگون ندهیم و فضای لیگ را دچار چالش نکنیم. ما در صدر جدول هستیم و ۱۰ امتیاز با تیم‌های دیگر فاصله داریم، اما با این همه به تصمیم مراجع و نهاد‌های تصمیم‌گیر احترام می‌گذاریم. مطمئناً هر تصمیمی که مقامات بگیرند ما آن را می‌پذیریم. اگر قرار باشد تصمیمی هم گرفته شود به نظرم به دلیل ۱۰ امتیاز اختلافی که داریم این حق پرسپولیس است که قهرمان باشد هرچند که با این همه به تصمیمات آتی احترام می‌گذاریم.

مطهری در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد از همین طریق به سیدجلال حسینی بابت موفقیت در نظرسنجی کنفدراسیون فوتبال آسیا را تبریک بگویم و این قطعاً یک اتفاق خوشایند برای این بازیکن ارزشمند و هواداران پرسپولیس خواهد بود. همچنین از یحیی گل‌محمدی و سایر همکاران در کادرفنی، اعضای باشگاه و تیم تشکر و قدردانی می‌کنم که با همه توان برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کنند. در این روز‌ها که فوتبال تعطیل است ما به بازیکنان برنامه داریم تا در منزل به صورت اختصاصی تمرین کنند هرچند که این تمرینات مثل تمرینات تیمی و گروهی خیلی کارساز نیست، اما به هر حال باید به نوعی بدن بازیکنان را حفظ کرد و چاره‌ای جز این نداریم.

بیشتر بخوانید: استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو در انتظار تصمیم حساس AFC

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرسپولیس حمید مطهری پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است

به گزارش مبلغ دینِ انسانیت عبارتی است که به گوش بسیاری از ما آشناست و افراد زیادی پیدا می شوند که با این اعتقاد که اصل در زندگی انسانیت است، کم کم به این باور رسیده اند که می توانند همین اعتقاد خود را به عنوان دین برگزینند. نشست «چالش‌های فراروی اخلاق دینی در عصر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی» از سلسله نشست‌های دین و چالش‌های روز با ارائه حجت الاسلام المسلمین دکتر حسینعلی رحمتی عضو هیئت علمی پژوهشگاه قرآن و حدیث در تاریخ ۲۹ فروردین سال جاری به همت پژوهشگاه قرآن و حدیث برگزار شد و به موضوع مهم نسبت اخلاق و دین پرداخته است:

حسینعلی رحمتی در ابتدای این نشست به پاسخ این سوال پرداخت که با توجه به گستردگی و فراگیر شدن فضای مجازی و هوش مصنوعی کدام یک از آموزه‌های اخلاقی و دینی ما به چالش کشیده شده است؟

دکتر رحمتی در تعریف چالش گفت: هر سوال و دغدغه جدی نظری یا موقعیت دشوار علمی چالش محسوب می‌شود و فضای مجازی امروزه زمینه ساز چالش شده‌ است. ایشان در این جلسه چند نمونه از چالش‌های نظری و عملی مربوط به اخلاق را عنوان کردند. بخشی از این چالش‌ها از جمله جهت دهی فضای مجازی به معرفت اخلاقی، سبقه تئوریک و نظری دارند؛ با ورود هوش مصنوعی این چالش جدی شده است. از دیدگاه دینی بین عمل و نظر ارتباط است و این نشان می‌دهد سامانه معرفتی شما می‌تواند روی باورها، جهت‌گیری‌ها و رفتار اخلاقی شما اثر بگذارد. امروزه بوسیله هوش مصنوعی یکی از کارهایی که ممکن است رخ دهد، اینست که وقتی اطلاعاتی به شما می‌دهد اطلاعاتی با سمت و سوی مشخص می‌دهد و اگر سنخ این اطلاعات متناسب با خداناباوری باشد و کم کم سامانه معرفتی شما را تغییر دهد، مثلاً عمداً یا سهوا به شما دروغ بگوید یا حریم خصوصی دیگران را نقض کند و به شما این ایده را دهد که اشکالی ندارد، با توجه به رابطه‌ای که بین نظر و عمل هست نظر شما را تغییر می دهد و روی عمل شما تاثیر می گذارد.

چالش دوم در این حوزه، تضعیف نظریه نیاز اخلاق به دین است، ما معتقدیم بین دین و اخلاق رابطه است و مکمل یکدیگرند. فضای مجازی و داده‌هایی که در آن است به مرور زمان مخاطب خداباور را به این می‌رساند که برای اخلاقی بودن نیاز به دین نیست، دین انسانیت را مطرح می‌کند و دوگانگی‌های بین دین و اخلاق ایجاد می‌کند و کم کم مخاطب را به این می‌رساند که می‌شود انسان اخلاقی باشد بدون اینکه دین‌دار باشد.

چالش بعدی، بی‌نیازی از تدوین متون دینی یا آموزه‌های اخلاقی از دین است؛ یعنی به کمک هوش مصنوعی اصول اخلاقی زندگی را مشخص کنیم، دستورات اخلاقی را از آن بگیریم و نیاز به کتاب دینی نداشته باشیم.

چالش دیگر تضعیف عواطف اخلاقی است، وقتی عاطفه داشته باشیم، نسبت به هم نوع خود و موجودات دیگر شفقت و دلسوزی داریم و نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت می‌کنیم. فضای مجازی می‌تواند عاطفه را ضعیف و رابطه ماشینی را تعریف کند. در آموزه‌های دینی گفته شده که دیدن چهره پدر و مادر عبادت است و صله رحم و حضور در محضر علما سفارش شده است. فضای مجازی این آموزه‌های اخلاقی را تضعیف می‌کند و به مرور زمان بی‌عاطفه بودن را به انسان می‌دهد.

و چالش دیگر نسبی گرایی است. آموزه‌های دینی قائل به مطلق بودن اصول اخلاقی است، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ما را به نسبی‌گرایی معرفتی و فرا اخلاقی می‌رسانند. در این فضا ترویج انواع دیدگاه‌های اخلاقی دیده می‌شود و کم کم مخاطب به این نتیجه می‌رسد که چرا فقط نگاه اخلاقی ما درست باشد و این نسبی‌گرایی در هر عرصه‌ای که باشد، تبعیت‌ها و پیامدهایی دارد که ممکن است با آموزه‌های دینی ما سازگار نباشد.

چالش بعدی بحث فاعل اخلاقی است، دستورات اخلاقی ناظر به انسان بوده است. با آمدن ماشین‌های هوشمند، ماشین‌ها انسان گونه و انسان نما می‌شوند و این سوال مطرح می‌شود؛ آیا آموزه‌های اخلاق دینی ما برای ماشین‌های هوشمند هم کاربرد دارد یا خیر؟ اگر این ماشین‌ها را صرفاً ابزار بدانیم مانند کامپیوتر هیچ‌گاه نمی‌گوییم که فاعل اخلاقی است، اما هوش مصنوعی یک وسیله نیست و از شی بودن تبدیل به موجود شده‌است و صرفاً یک ابزار محسوب نمی‌شوند، زیرا قدرت پردازش دارد، آگاهی دارد و ممکن است قدرت اختیار برای آنها به وجود آید و بتوانند مستقل عمل کنند؛ به همین دلیل است که در برخی کشورها ربات‌ها را به عنوان شهروندهای آینده می‌پذیرند. پس این چالش مطرح می‌شود که آیا این ماشین‌ها صرفاً ابزار هستند یا فاعل اخلاقی هستند.

چالش دیگر جاودانگی انسان است. در نگاه دینی ما هرچه مربوط به خدا است جاودان است و مابقی فانی‌اند. با فراگیر شدن فناوری‌های جدید، مانند هوش مصنوعی این بحث ذکر شده است که جلوی فرایند پیر شدن انسان‌ها و مرگ آنها را بگیریم و این ایده به جایی برسد که انسان‌ فناناپذیر است، این در مقابل دیدگاه دینی ما چالش‌های بسیار جدی ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از چالش‌هایی که فضای مجازی به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است اخلاق و جنسیت و خانواده است. فضای مجازی و محتوایی که در آن وجود دارد در دیدگاه‌ها و باورهای ما در مورد اخلاق مربوط به خانواده تاثیر بسیار گذاشته است. فضای مجازی و فناوری جدید اصل ازدواج، فرزندآوری، وظایف زن و مرد را دچار تهدید کرده است و بحث‌هایی مانند ازدواج سفید و روابط غیر متعارف که چالش در این زمینه بسیار است.

وی در ادامه به بحث چالش‌های عملی نسبت به فضای مجازی پرداخت. تضعیف الگوهای اخلاقی سنتی؛ در اخلاق سنتی و دینی ما الگوها و اسوه‌های اخلاقی جایگاه مشخص دارند. پیامبر اکرم، ائمه، عالمان اخلاق، انسان‌های با فضیلت و... الگوهای اخلاقی اند. وجوه اشتراک این‌ها این است که شناخته شده‌اند . فضای مجازی و گسترش شبکه‌های اجتماعی میدانی را فراهم کرد که الگوهای اخلاقی جدیدی پا به عرصه وجود گذاشتند. این الگوها سابقه سلوک اخلاقی ندارند و نزد اساتیدی آموزش ندیده‌اند و چه بسا غیر اخلاقی هم باشند و آنچه که به اسم اخلاق ترویج می‌کنند با هیچ اخلاق دینی و غیر دینی سازگاری ندارد و این ناشی از فضایی است که ایجاد شده است.

چالش بعدی در حوزه عملی مربوط به توسعه هوش مصنوعی است، هوش مصنوعی را تا چه اندازه می‌توان توسعه داد. در اخلاق دینی ما هر کاری حدومرز دارد. توسعه فناوری این را زیر سوال می‌برد و بحث منفعت و سودآوری را تا هر کجا که بتواند پیش می‌برد و این پیامد خطرناکی دارد و خلاف آموزه‌هایی است که در اخلاق دینی ما است. حتی کسانی که نگاه دینی ندارند نسبت به این موضوع دغدغه دارند؛ زیرا هوش مصنوعی ایجاد چالش‌هایی در زندگی فردی و اجتماعی افراد می کند.

بحث بعدی تصمیم گیری اخلاقی و تزاحم‌ها به طور خاص است. یک کاربر ساده هر لحظه در معرض این دوگانگی‌های تصمیم گیری قرار می‌گیرد، پدر و مادرها بر سر دوراهی تصمیم‌گیری نسبت به اجازه فرزندش برای حضور در این فضا قرار می‌گیرند.

بحث بعدی قباحت زدایی از رذائل است، در این فضا قباحت می‌ریزد و زشتی‌ها کمرنگ شده است و کم کم از این فضا به زندگی واقعی و فیزیکی می‌رسد.

چالش بعدی احترام است در آموزه‌های دینی انسان سفارش به احترام شده است حال در این فضا ویدیوهایی می‌بینید که بسیار در آن به پدر و مادر استاد و شاگرد و... بی‌احترامی شده است.

دکتر رحمتی در پایان سخنان خود با بیان اینکه برای مواجهه با این چالش‌ها باید همدلی و همفکری زیادی بین سیاستگذاران و برنامه‌ریزان فرهنگی کشور صورت گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898685

دیگر خبرها

  • حمید مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم
  • مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم!
  • پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد
  • چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس: حذفی و پنالتی!
  • جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم | فوتبال تدافعی هوادار ندارد
  • هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند
  • دینِ انسانیت در حال فراگیر شدن است
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • هدایت تراکتور کادوی تولد 50 سالگی!
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم