Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@07:43:58 GMT

طرح مجلس برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۶۷۹۸

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، طیبه سیاوشی، با اشاره به برگزاری سومین جلسه مجازی مجلس گفت:‌ در این جلسه ۱۳۱ نماینده حضور داشتند و بنابراین جلسه از نصاب لازم برخوردار نبود و رسمیت پیدا نکرد و بعد از یک ساعت و نیم ختم جلسه اعلام شد.


وی افزود: تعدادی از نمایندگان در این جلسه تذکر دادند که تشکیل جلسات به این شکل و مخالفت ستاد مقابله با کرونا برای تشکیل جلسات صحن علنی باعث شده مجلس بیشتر از گذشته به حاشیه برود و معتقد بودند جلسات مجلس باید به شکل علنی برگزار شود که گفته شد بعد از تعطیلات نوروز قطعا جلسات علنی با رعایت فاصله بین نمایندگان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این نماینده مجلس همچنین یادآور شد:‌ موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد مربوط به درخواست وام ایران از صندوق بین المللی پول بود که یکی از نمایندگان معتقد بود براساس اصل ۸۰ قانون اساسی مجلس باید در جریان باشد ولی رییس مجلس گفت با توجه به پولی که در گذشته ایران به این صندوق پرداخت کرده است مبلغی از این وام از حساب خود ایران و مابقی درخواستی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد. موضوع دیگری هم مطرح شد که در صورت عدم اخذ وام این مبالغ از کجا قابل تامین است لذا باید جواب قاطعی به معترضین داده شود.


سیاوشی در پایان خاطرنشان کرد:‌ موضوع مطروحه دیگر در این جلسه مسائل و مشکلات کسب و کارها و موانعی بود که با آن برخورد کرده‌اند و بحث بیمه بیکاری و مواردی که قرار است در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ مورد بررسی قرار گیرد. قرار است نظرات نمایندگان در این زمینه جمع‌آوری شود و آن را به صورت طرح در مجلس مطرح کنند.

 

ایسنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نوروز کرونا کسب و کار بحران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود

هادی سلیمی مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: خانواده هایی که خانه‌های آنها در حادثه آتش سوزی بامداد امروز این روستا از بین رفته در چادرهای هلال احمر گیلان اسکان داده می‌شوند.

وی با اینکه برای اسکان تمام خانواده های خسارت دیده آمادگی داریم، افزود: توزیع غذای گرم نیز در دستور کار قرار گرفته و از امشب بین خانوارهای حادثه دیده توزیع می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: توزیع سایر بسته های غذایی نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان هم در این پیوند گفت: بر اساس آخرین آمار ۶۰ خانواده ساکن روستای امام زاده ابراهیم شفت که در این منطقه ساکن هستند و جای دیگری ندارد آسیب دیده و ساکنان سایر منازل آسیب دیده به صورت فصلی به این روستا می آیند و ساکن دایمی آن نیستند.

محمدرضا حق بین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه خانواده‌ ها ساکن این روستا که منازل آنان آسیب دیده اند در چادرهای هلال احمر و حسینیه امام زاده ابراهیم شفت اسکان داده می شوند و غذای گرم در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های مربوطه پای کار هستند، افزود: در نشست با استاندار گیلان تصمیم‌های بعدی گرفته می شود.

در آتش سوزی بامداد پنجشنبه در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت واقع در غرب گیلان ۱۲۰ خانه، مغازه و واحد اقامتی دچار خسارت گسترده شد؛ این حادثه تلفات جانی نداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • بازدید استاندار گیلان از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • فقط صدای رضا عنایتی! (عکس)