Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تعداد مبتلایان به کرونا در امریکا سر به فلک گذاشته و انگشت اتهام به سمت دولت ترامپ برای کم کاری در مقابل شیوع ویروس است. شیوع بیماری کرونا در آمریکا شتاب زیادی گرفته است. در یک روز ۱۸ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و تعداد مبتلایان در آمریکا به ۱۰۳ هزار نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۷۰ نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش دویچه وله، پزشکان و نیروهای امدادگر درباره کمبود دستگاه‌های تنفسی، ماسک و پوشش‌های ایمنی هشدار داده‌اند. قرار است دونالد ترامپ در اوایل هفته آینده با مشاوران خود درباره راهکار مقابله با بیماری کرونا در آمریکا گفت‌وگو کند.  دونالد ترامپ به کارخانه‌های خودروسازی جنرال موتورز و فورد آمریکا دستور داده است تا خط تولید خود را به تولید دستگاه تنفسی تغییر دهند. نگرانی ها بابت اینکه کرونا چه تاثیری بر اقتصاد و سیاست در ایالات متحده بگذارد بسیار زیاد است. مشکلات بیمه درمانی در این کشور هم باعث شده تا سالمندان و افرادی که دارای بیمه کامل نیستند، نگران جان خود باشند.

چرا امریکا رکورد زد؟

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از واشنگتن این سوال را مطرح کرد که چرا موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا بیشتر از دیگر کشورهای جهان است.

طبق آمار و ارقامی که روز جمعه مقامات بهداشتی آمریکا منتشر کردند، از اواخر ژانویه که اولین مورد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا ثبت شد، بیشتر از یکصد هزار شهروند آمریکایی به این بیماری مبتلا شده اند و به این ترتیب آمریکا عنوان غم انگیز بالاترین موارد تاییدشده آلودگی به کروناویروس جدید را در جهان از آن خود کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط مقامات آمریکایی، تا جمعه شب نزدیک به یکهزار و ششصد نفر بر اثر ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده بودند با این حال نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری همه گیر مهلک در آمریکا به مراتب پائین‌تر از چند کشور اروپایی است.
اما آمریکا تحت تاثیر چه عواملی به این مرحله رسیده و در این شرایط قرار گرفته و آمریکایی‌ها در ادامه باید منتظر چه شرایطی باشند؟

تاخیر در انجام آزمایش‌های غربالگری کرونا

خبرگزاری صدا و سیما در اینباره گزارش داد: کارشناسان بهداشت عمومی می‌گویند هنوز اوج همه گیری کرونا در آمریکا نرسیده است، اما علل مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهند چرا موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا از همین حالا رشد انفجاری داشته است.

در همان آغاز شیوع ویروس کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور متهم شد که وخامت بحران را جدی نگرفته است. ترامپ در آن زمان اعلام کرد شیوع محلی ویروس کرونا در کشور " اجتناب ناپذیر" است، اما این دیدگاه کاملا مغایر با نظرات کارشناسان و مسئولان بهداشت عمومی است.

در شرایطی که شیوع بیماری کووید-۱۹ در ایالت‌های واشینگتن و کالیفرنیا در غرب آمریکا آغاز شده بود، نظام بهداشتی آمریکا برای ردیابی بیماری و شناسایی افرادی که با مبتلایان به این بیماری در تماس بوده اند در مقیاس گسترده اقدام به آزمایشات غربالگری نکرد و به همین علت کارآیی لازم را برای جلوگیری از شیوع این بیماری از خود نشان نداد.

این وضعیت موجب تاخیر در روند تشخیص موارد جدید کووید-۱۹ می‌شد.

بیست و نهم فوریه بود که اولین مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ در آمریکا گزارش شد در حالی که از ثبت اولین مورد ابتلا به این بیماری در آمریکا بیشتر از یک ماه می‌گذشت. آخر فوریه پس از تایید اولین قربانی کووید-۱۹ در آمریکا، دولت ترامپ محدودیت‌های موجود در انجام غربالگری کرونا را برداشت و در ادامه بخش خصوصی نیز وارد میدان شد.

نبود یک پاسخ در سطح ملی محسوس بود

ایالت نیویورک با ثبت نزدیک به چهل و پنج هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و پانصد مورد مرگ و میر ناشی از این بیماری تا روز جمعه، به عنوان کانون اصلی ویروس کرونا در آمریکا شناخته می‌شود، اما آمار و ارقام مبتلایان و قربانیان این ویروس در آمریکا به سرعت تغییر می‌کند.

پس از نیویورک ایالت‌های نیوجرسی، کالیفرنیا، واشنگتن، میشیگان و ایلینویز قرار می‌گیرند و به گفته مقامات بهداشتی آمریکا تراکم نرخ ابتلا و مرگ و میر این بیماری عمدتا در شهرهای بزرگ مثل نیویورک است.

دکتر توماس تاکید کرد:" من تصور می‌کنم که تلاش‌ها و تدابیر ناهماهنگ برای مقابله با شیوع ویروس کرونا می‌تواند ایالت‌ها و مناطق دیگری را نیز به این ویروس آلوده کند. "

دکتر گابور کلن می‌گوید از نقطه نظر علمی، این احتمال وجود دارد که به مرور و با گذشت زمان کرونا به شکل یک ویروس کمتر تهاجمی جهش پیدا کند. ضمن این که گرما و رطوبت نیز می‌تواند سرعت شیوع این ویروس را کاهش دهد.

کارشناسان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نیز پیش بینی می‌کنند که اگر روند شیوع بیماری به همین ترتیب ادامه داشته باشد، احتمالا اوج همه گیری ویروس کرونا اواسط آوریل در آمریکا اتفاق خواهد افتاد و از ماه ژوئن شمار قربانیان این بیماری به حدود هشتاد هزار نفر خواهد رسید. طبق مدلی که کارشناسان این دانشکده تهیه کرده اند، شمار قربانیان کووید-۱۹ در آمریکا بین حداقل سی و هشت  تا حداکثر یکصد و شصت و دو هزار متغیر خواهد بود.
برای مقایسه می‌توان گفت که شیوع آنفلوآنزا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در آمریکا جان سی و چهار هزار نفر را در این کشور گرفت.

ترس از گسترش شیوع در نیویورک و لس آنجلس


به گزارش آسوشیتدپرس، "اریک گارستی"، شهردار لس آنجلس اعلام کرد اگر همین رویه در لس آنجلس ادامه یابد، تعداد مبتلایان به کرونا در این شهر هر دو روز دو برابر شده و ظرف ۵ روز، تعداد مبتلایان در این شهر به اندازه نیویورک می‌شود.
گارستی گفت:" ما به آنجایی می‌رسیم که آن‌ها الان هستند. ما پزشکانی خواهیم داشت که تصمیمات دشوار می‌گیرند. ما در تلاشیم تا بفهمیم با این افزایش تعداد چه کنیم و چطور دستگاه اکسیژن و تخت‌های بیمارستانی را تامین کنیم. "
پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست در گزارشی نوشت براساس آمارها، در دو روز گذشته هر ۱۷ دقیقه یک نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا در نیویورک جان باخته است.
براساس این گزارش، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۸۴ نفر در شهر نیویورک براثر ابتلا به ویروس کرونا مرده اند.
ث
 
روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه در گزارشی نوشت؛ اگر سرعت شیوع ویروس کرونا در مناطق پرجمعیت نیویورک ادامه یابد، شیوع این ویروس در نیویورک به مراتب بیشتر از ووهان چین یا منطقه لومباردی ایتالیا می‌شود.

بر اساس این گزارش، اگر چه هیچ قطعیتی درباره ادامه روند کنونی وجود ندارد. آنچه تاکنون رخ داده را نمی‌توان برای پیش بینی مراحل بعدی درنظر گرفت. ممکن است ایجاد فاصله اجتماعی به زودی شیوع ویروس کرونا را کُند کند. اما آنچه می‌توان گفت این است که در منطقه کلان شهر نیویورک در توقف منحنی شیوع ویروس کرونا، موفقیت کمتری حاصل شده و در این مقطع از منحنی، شیوع کرونا در نیویورک بدتر از ووهان یا لومباردی بوده است. به نظر می‌رسد برخی از مناطق کلانشهر در آمریکا نیز همین رویه را دارند.

در مراحل اولیه شیوع بیماری، ابعاد جمعیتی مهم نبود، یک فرد مبتلا احتمالا تعداد کمی را در یک منطقه کلان شهر با ۱۰۰ هزار یا یک تا ۱۰ میلیون جمعیت آلوده می‌کرد. اما همزمان با پیشرفت اپیدمی این بیماری، تعداد موارد مبتلا بر اساس جمعیت می‌تواند معیار مناسبی برای شیوع ویروس کرونا در یک جامعه باشد.

نماینده آمریکا: بسته اقتصادی سنا شرم آور است

"الکساندریا اوکازیو-کورتز"، نماینده دموکرات ایالت نیویورک روز جمعه در نشست مجلس نمایندگان، بسته کمک اقتصادی دو تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلاری را که اوایل هفته در سنا تصویب شد ”شرم آور“ خواند و آن را ”بزرگترین بسته نجات اقتصادی شرکت ها“ در تاریخ آمریکا دانست.

کورتز در نشست مجلس نمایندگان برای بررسی این بسته پیشنهادی گفت: من نماینده یک منطقه در شهری هستم که بیشترین تلفات بیماری را در کشور داشته است. در منطقه کوئینز شهر نیویورک، فقط در بیمارستان المهرتز، در یک شب، ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند. اگر کاری نکنیم، واقعیت امروز منطقه، آینده‌ای است که در انتظار کشور است. کارکنان بیمارستان‌ها تجهیزات محافظ ندارند. ما دستگاه‌های اکسیژن که ضروری است، نداریم. ما باید با چشمان باز این طرح را بررسی کنیم. چیزی که اکثریت سنا برای تصویب آن مبارزه کرد، یکی از بزرگترین بسته‌های نجات اقتصادی شرکت‌ها با کوچکترین شروط ممکن در تاریخ آمریکاست. این شرم آور است.نتایج نظرسنجی خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس که روز جمعه منتشر شد, نشان می‌دهد، از هر چهار آمریکایی یک نفر به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش، با شیوع ویروس کرونا تقریبا از هر چهار آمریکایی یک نفر از کار اخراج بیکار و یا به مرخصی فرستاده شده است و این در حالی است که اکثر آمریکایی‌ها از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه خواهان آن هستند که به منظور مقابله با شیوع کرونا توقف فعالیت‌های اقتصادی به رغم تاثیری که بر اقتصاد کشور داشته است همچنان ادامه یابد.

درماندگی کادرهای پزشکی آمریکا برای نجات کرونایی‌ها

شبکه تلویزیونی العربی گزارش داد: آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در آمریکا، اخطار دهنده است و کادرهای پزشکی این کشور نیز در تلاش‌ها برای نجات جان کرونایی‌ها درمانده شده اند.
 به گزارش این شبکه‌‏ آمریکا ظرف چند روز در صدر کشورهایی قرار گرفت که کرونا در آن‌ها شیوع یافته است. مؤسسه جان هاپکینز با ثبت ۳۵۴ مورد مرگ ظرف ۲۴ ساعت و ثبت حدود ۱۸ هزار مبتلا به کرونا ظرف ۲۴ ساعت یک رکورد زنی کرونایی کرده است. همین موضوع آمریکا را به تماس با چین برای مبادله مهارت مجبور کرد. در این گزارش آمد است که آمریکا صدر نشینی را دوست دارد و برای آن تلاش می‌کند، اما شاید این بار این صدرنشینی را برای رقیبش در شرقی‌ترین نقطه جهان یعنی چین آرزو می‌کند همان کشوری که کرونا با سرعت تمام، طی کرد و به آمریکا رسید.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد، ایالت نیویورک در آمریکا کانون اصلی شیوع ویروس کرونا است، اما در دو روز اخیر، کانون جدید دیگری برای شیوع بیماری کووید-۱۹ در آمریکا شکل گرفته است. ویروس کرونا در ایالت لوئیزیانا به سرعت در حال گسترش است. فقط در یک روز شمار جان باختگان مبتلا به کرونا در این ایالت، بیش از چهل درصد افزایش یافت. بر اساس این گزارش، کار به جایی رسیده است که مسئولان شهری در شهر نیواورلئانز، مرکز این ایالت، تصمیم گرفته اند سالن معروف این شهر را به بیمارستان موقت تبدیل کنند. فرماندار ایالت نیواورلئان درباره افزایش شدید شمار مبتلایان به این بیماری در این ایالت به صورت جدی هشدار داده است. پرستاران و دیگر اعضای کادر درمانی در این ایالت مجبورند از ماسک‌های خود به صورت مرتب در روزهای متوالی استفاده کنند.


 

کمبود تجهیزات بهداشتی در آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، کادر درمانی آمریکا از کمبود تجهیزات محافظتی ازقبیل ماسک به شدت ناراضی اند. پزشکان و پرستاران آمریکایی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور هشدار داده اند.
کادر درمانی آمریکا می‌گویند تجهیزات و اقلام لازم برای محافظت از خودشان را در اختیار ندارند. یک پرستار آمریکایی در نیویورک با انتشار پیامی ویدئویی اعلام کرد احساس می‌کنیم ما را رها کرده اند.

تماس کادر درمانی با بیماران مبتلا به ویروس کرونا بویژه هنگام کار با دستگاه تنفسی آن‌ها چهره به چهره است و هرگونه ترشح ناشی از سرفه این بیماران به صورت کادر درمانی برخورد می‌کند. به پرستاران نیویورک گفته شده است که به علت کمبود ماسک، هر پنج روز یک ماسک به آن‌ها داده می‌شود! کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا، بیمار می‌شوند. رئیس بیمارستان ماساچوست اعلام کرده است چهل و یک نفر از کادر درمانی این بیمارستان به ویروس کرونا آلوده شده اند و تست آن‌ها مثبت بوده است.

شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد؛ آمریکا، قدرت نخست جهان، به اولین کانون گسترش ویروس کرونا در جهان مبدل شده و با بحران سلامت و اقتصادی کم سابقه‌ای دست به گریبان است.

این شبکه خبری افزود،علاوه بر بحران بهداشت و سلامت، بحران اقتصادی نیز گریبانگیر آمریکا شده است. هفته قبل بیش از ۳ میلیون نفر از کار مرخص شده اند. کشور با اخراج بی سابقه کارکنان روبروست. کنگره آمریکا با هدف خروج این کشور از بحران، برای حمایت از شرکت‌ها و افراد خاص بودجه ۲ هزار میلیارد دلاری تصویب کرد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی اعلام کرد کمبود شدید تجهیزات پزشکی، جان کادر درمانی آمریکا را در معرض خطر داده است. واقعیت با آنچه که کاخ سفید هر روز می‌گوید مطابقت ندارد. بسیاری از پزشکان و پرستاران به خاطر مشاهده شرایط حیرت آوری که در مبارزه با این ویروس مواجه هستند، مجبور هستند جان خود را در معرض خطر قرار دهند.

 به پرستاران در ایالت نیویورک گفته شده هر ماسک را به مدت پنج روز استفاده کنند، زیرا در این زمینه کمبود وجود دارد. با این شرایط کادر درمانی که در خط مقدم قرار دارند بیمار می‌شوند.

در ادامه مدیر یکی از بیمارستان‌های آمریکا گفت: ما حدود ۴۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا (کادر درمانی) در بیمارستان خود داریم.

گزارشگر در ادامه گفت: بسیاری از اعضای کادر درمانی در حالی با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند که کمترین سطح تجهیزات محافظتی را هم ندارند، از جمله ماسک صورت، محافظ پلاستیکی صورت، پوشش محافظتی بدن.
گزارشگر در ادامه گفت: ذخایر (اقلام پزشکی و بهداشتی) در سراسر کشور رو به اتمام است.

آریا چاودوری، پزشک اورژانس در ایالت آریزونا گفت: می‌توانم به شما بگویم که بزرگترین نگرانی من به عنوان پزشک اورژانس در حال حاضر، کمبود تجهیزات محافظتی کادر درمانی است. گزارشگر گفت: بزرگترین پرسشی که ما می‌شنویم این است: «ذخایر راهبردی که رئیس جمهور و دولتش از آن صحبت می‌کنند، کجاست؟»

مرگ یک جوان قلب امریکایی ها را به درد اورد

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به جان باختن یک نوجوان آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا پرداخت که بیمارستان به سبب نداشتن بیمه از پذیرش او خودداری کرده بود.
در این گزارش آمده است: یک نوجوان هفده ساله آمریکایی با وجود نداشتن بیماری زمینه ای، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و این اتفاق در شرایطی رخ داد که مقامات بیمارستان، این نوجوان را به سبب نداشتن بیمه پذیرش نکرده بودند.

یورونیوز از قول رسانه های امریکایی  نوشت یک نوجوان ۱۷ ساله آمریکایی در حالی به نظر می‌رسد در اثر ابتلا به ویروس کرونا در کالیفرنیا جان باخته است که پیش از آن، یک مرکز درمانی اورژانس در کالیفرنیا به دلیل نداشتن بیمه حاضر به پذیرش او نشده بود.طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی این نوجوان هیچ گونه بیماری زمینه‌ای نداشته است. شهردار شهر لنکستر که این نوجوان در آنجا فوت کرده با انتشار ویدئویی مرگ او را تایید کرده و از ساکنان خواسته است که بیماری کووید-۱۹ را جدی بگیرند و خود را در خانه قرنطینه کرده و تدابیر مرتبط با فاصله اجتماعی را رعایت کنند. شهردار لنکستر گفته است این نوجوان روز جمعه قبل از مرگش، سالم بود اما روز چهارشنبه فوت کرد. وی افزوده است که این نوجوان بیمه درمانی نداشته است به همین دلیل مرکز درمانی اورژانس حاضر به پذیرش او نشده است و کارکنان درمانی به این نوجوان گفته‌اند که به بیمارستان دولتی محلی مراجعه کند. مرگ این پسر جوان باعث شده تا سوالاتی در مورد بیمه های درمانی در امریکا ایجاد شود و نگرانی در مورد حمایت مالی دولت از بیماران گسترش یابد.

این اتفاق در حالی افتاده که  کنگره آمریکا بزرگ‌ترین بسته مشوق‌های مالی تاریخ را برای مقابله با تبعات بحران شیوع ویروس کرونا تصویب کرده. این بسته شامل حدود دو تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار کمک مالی است. این طرح یک روز قبل در مجلس سنا با اتفاق آرا تصویب شده بود و روز جمعه در مجلس نمایندگان به رای گذاشته شد. به نوشته بی بی سی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با قدردانی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بابت این طرح، آن را امضا و برای اجرا ابلاغ کرد. او از پیش گفته بود به محض تصویب این طرح در کنگره، آن را امضا و ابلاغ می‌کند. این طرح شامل پرداخت کمک نقدی به اغلب شهروندان آمریکایی است. هر خانوار که درآمدش بیش از ۱۰۰ هزار دلار به ازای هر فرد بزرگ‌سال باشد، شامل این کمک نمی‌شود. خانوارهایی که به ازای هر فرد بزرگ‌سال عضو خانوار، ۷۵ هزار دلار یا کمتر درآمد دارند، بیشترین میزان کمک‌ها را دریافت می‌کنند که ۱۲۰۰ دلار برای هر عضو بزرگ‌سال و ۵۰۰ دلار برای هر عضو زیر ۱۸ سال است. هم‌چنین این طرح شامل وام به کسب‌وکارهای خُرد، بیمه بیکاری، وام به شرکت‌های لطمه‌دیده، کمک نقدی به بیمارستان‌ها و ایالت‌های زیر فشار شیوع ویروس کرونا است.

همچنین وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد شمار نظامیان آمریکایی مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) به ۳۰۹ نفر افزایش یافته است.  شبکه خبری فاکس‌نیوز، پنتاگون روز جمعه اعلام کرد شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در بین نیروهای نظامی آمریکا اکنون به 309 نفر رسیده است. پنتاگون مدعی شده است که تاکنون 34 نفر از نظامیان آمریکایی مبتلا به کرونا بهبودی خود را بازیافته‌اند و 12 نفر نیز به دلیل شدت بیماری همچنان بستری هستند. بر اساس آمارهای جدید وزارتخانه، تاکنون 652 نفر از افراد زیرمجموعه این وزارتخانه (اعم از نظامی، کارمند یا پیمانکار) به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

312 310

کد خبر 1370227

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا دونالد ترامپ اثر ابتلا به ویروس کرونا ابتلا به ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا کووید ۱۹ در آمریکا کرونا در آمریکا بیماری کووید ۱۹ تعداد مبتلایان شبکه تلویزیونی اساس این گزارش ایالت نیویورک داد مبتلایان دونالد ترامپ خود را از دست کادر درمانی شیوع بیماری رئیس جمهور جان خود مرگ و میر روز جمعه ایالت ها شرکت ها شده اند بر اساس یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است

سخنگوی کرملین امروز (پنج‌شنبه) گفت، ایالات متحده به اعمال فشار بر کشورهایی که با روسیه همکاری می‌کنند، ادامه می‌دهد، اما این نمی‌تواند بر روابط دوجانبه تأثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، اظهارات «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در حالی مطرح می‌شود که وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه تعدادی از شرکت‌های روسی و همچنین تعدادی از شرکت‌های چینی، بلژیکی و ترکیه‌ای به اتهام تامین تجهیزات برای تشکیلات نظامی-صنعتی روسیه اعمال کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «همه، همه چیز را درک می‌کنند. و در واقع، ایالات متحده به فشارهای پنهان خود بر این کشورها ادامه می‌دهد و شرکت‌ها و بنگاه‌ها در رنج هستند، اما این نمی‌تواند توسعه روابط دوجانبه ما با این کشورها را مختل کند. کشورها به این امر علاقمند هستند، حاکمیت خود را حفظ می‌کنند و ما روی همکاری بیشتر، به‌گونه‌ای حساب می‌کنیم که به تدریج خطرات ناشی از چنین مظاهر غیر دوستانه یا بهتر بگوییم خصمانه را به حداقل برسانیم.»

سفر پوتین به چین

سخنگوی کرملین همچنین گفت در جریان مذاکرات آتی بین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای به هر طریقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا موضوع کنترل تسلیحات در دستور کار مذاکرات قرار دارد یا خیر، گفت: «به هر طریقی، مسائل امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای مورد اشاره و بررسی قرار خواهد گرفت.»

پوتین پیشتر گفته بود سفرش به چین برای ماه مه برنامه‌ریزی شده است.

«بیگانه‌هراسی»

سخنگوی کرملین همچنین گفت اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد «بیگانه‌هراسی» در روسیه منعکس‌کننده واقعیت در این کشور نیست.

بایدن که روز چهارشنبه در یک گردهمایی کمک‌های مالی در واشنگتن صحبت می‌کرد، گفت ژاپن متحد ایالات متحده، با مسائل اقتصادی مواجه است، زیرا این کشور «بیگانه‌هراس» است و این را می‌توان در مورد چین و روسیه هم گفت.

پسکوف در همین رابطه به خبرنگاران گفت: «معتقدیم که این بیانیه بایدن واقعیت را دقیقا برعکس منعکس می‌کند.»

کنفرانس «صلح»

سخنگوی کرملین امروز همچنین به مسائل مرتبط با اوکراین اشاره کرده و گفت، کنفرانس صلح اوکراین در سوئیس به وضوح نتیجه‌محور نیست و نمی‌توان در مورد انتظارات جدی بدون مشارکت روسیه صحبت کرد.

او در پاسخ به اینکه آیا مسکو برای چنین گفت‌وگویی آماده است، به خبرنگاران گفت: «درباره چه نوع کنفرانس جدی با انتظارات جدی، چه نوع اثربخشی بدون مشارکت روسیه می‌توان صحبت کرد؟ مطلقا غیرممکن است. واضح است که این نوعی ابتکار است که برای نتیجه طراحی نشده است. در مورد بقیه، موضع ما در مورد مذاکرات کاملا مشخص است، کاملاً شفاف است و بارها توسط رئیس جمهور ما (ولادیمیر پوتین) تأیید شده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است