Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@12:47:20 GMT

استمداد جامعه کارگری از محضر مقام معظم رهبری

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۰۲۷

استمداد جامعه کارگری از محضر مقام معظم رهبری

رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: استمداد جامعه کارگری از محضر مقام معظم رهبری این است که اجازه ندهند سهم کارگران را از صندوق توسعه ملی خرج جای دیگری شود به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دهقان کیا رئیس کانون مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران که حدود یک میلیون مستمری بگیر تامین اجتماعی را نمایندگی می‌نماید در واکنش به خبر نامه نگاری رئیس جمهور به رهبری نظام بابت اخذ مجوز برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی ابراز داشت که تجربه نشان داده است که دولت و وزارتخانه‌های متولی وبخصوص سازمان برنامه وبودجه همواره بیمه شدگان ومستمری بگیران را در توزیع منابع واعتبارات ملی نادیده میگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است مستمری بگیران تامین اجتماعی هم ایرانی هستند وبایستی قدرالسهم آنان از این منابع عمومی محفوظ باشد چرا این کارگران جزو اقشار مولد وزحمتکش جامعه بوده وقبل از اینکه بیمه شده ومستمری بگیر تامین اجتماعی باشند شهروند کشور جمهوری اسلامی ایران بود ودر منابع واعتباراتی که متعلق به ایرانیان است سهیم می‌باشند امری که همواره از سوی دولت مردان نادیده گرفته میشود. دهقان کیا افزود که باتوجه به بلای خانمان سوز کرونا که به جان کشور افتاده است ودر این شرایط بحرانی دولت نبایستی بین کارگران بازنشسته وکارمندان بازنشسته تبعیض قائل شود و کمک‌های حاصل از منابع صندوق توسعه ملی را بطور سرانه برابر بین کارگران وکارمندان بازنشسته توزیع نماید وبه همین منظور جامعه کارگری از محضر مقام معظم رهبری استدعا دارد که در دستوری که برای صدور مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی میدهند تصریح فرمایند که سرانه مربوط به کارگران ومستمری بگیران تامین اجتماعی لحاظ گردد. اوخاطر نشان ساخت که طبق قانون تامین اجتماعی بدهی‌های مربوط به حق بیمه کارگران جزو دیون ممتازه است واگر دولت مولی به دستش میرسد باید اول حق کارگران را بدهد، ولی متاسفانه الان دولت ابربدهکار به کارگران است وسالهاست که در ارتباط با پرداخت حق بیمه کارگران بدحسابی میکند وبرهمین اساس جامعه کارگری از محضر مقام عظمای ولایت عاجزانه درخواست داریم که حق وحقوق ما کارگران و مستمری بگیران را بطور مجزا به خودمان بدهند ودر اختیار دولت بدحساب قرار ندهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارگران جامعه کارگری بیمه مستمری بگیران تامین اجتماعی صندوق توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟

زی‌سان: از چند روز گذشته خبری تحت عنوان «خبر خوش برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد/ واریز این مبلغ تا ساعاتی دیگر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی» در برخی رسانه‌های زرد و فیک‌نیوزها منتشر شده است. اما شواهد نشان می‌دهد دستکم تا هفته آینده خبری خوبی برای مددجویان کمیته امداد و مستمری بگیران بهزیستی مخابره نخواهد شد. 

ماجرا از این قرار است که هنوز تکلیف اضافه حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد مشخص نشده است و محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) درباره میزان افزایش حقوق مستمری بگیران توضیحاتی ارائه داد.

محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) گفت: در روز‌های گذشته، نشستی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان ایشان در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و نرخ این افزایش داشتیم که به جمع‌بندی نرسیدیم؛ این نشست نتیجه‌ای نداشت و قرار شد هفته آینده مجدداً نشستی برگزار و در مورد میزان افزایش مستمری ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

خواسته‌ی ما، اجرای دقیق مر قانون است؛ ما به صراحت خواستار اجرای قانون هستیم؛ به طور مشخص بایستی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی شده و مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی میزان افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

انتظار می‌رود نرخ افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته آینده با مدیرعامل و مدیران و کارشناسان سازمان تعیین تکلیف شود

tags # افزایش حقوق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری