Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@22:20:47 GMT

از برآورد خسارت به باغات تا لزوم افزایش سقف بیمه کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۲۵۱

از برآورد خسارت به باغات تا لزوم افزایش سقف بیمه کشاورزی

جلسه ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با هدف بررسی راهکارهای کاهش خسارات به باغ‌ها با توجه به بارندگی و کاهش دمای پیش رو، افزایش سقف بیمه و سقف برداشت جبران خسارات برای باغداران و پیگیری مسئله کوچ عشایر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیش از ظهر امروز جلسه ستاد مدیریت بحران برای بررسی خسارت‌های وارد شده به باغات استان در اثر سرمازدگی، ورود سامانه بارشی دیگر و کاهش مجدد دما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 بررسی راهکارهای کاهش خسارات به باغ‌ها با توجه به بارندگی و کاهش دمای پیش رو، افزایش سقف بیمه و سقف برداشت جبران خسارات برای باغداران و پیگیری مسئله کوچ عشایر از جمله موارد مورد بحث در این جلسه بود.

ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

چراغپور در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از میزان بارش‌ها در استان گفت: میزان بارش به نسبت میانگین سال‌های اخیر استان 12 درصد کاهش داشته که این مقدار به نسبت سال گذشته 38 درصد کاهش داشته است.

سرپرست اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: میانگین میزان بارش استان در سال جدید 37 میلی‌متر بوده و از روز دوشنبه نیز سامانه بارشی از سمت منطقه کوهرنگ وارد استان می‌شود که احتمال انسداد راه‌های کوهستانی در اثر بارش برف و کاهش دما و وزش باد بعد از خروج این سامانه را داریم که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به باغات استان اخطار و هشدارهای لازم داده شده است.

خسارت 79 میلیاردی به باغات استان

در ادامه جلسه ذبیح الله غریب اظهار داشت: از سال زراعی 98 حدود 136 هزار بیمه‌نامه برای محصولات باغی، زراعی و دامی صادر شده که میزان 80 درصد از کل باغات تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خسارت‌های وارد شده در اثر کاهش دمای روزهای قبل خسارات جدی نبوده‌اند و  به طور مدام از طریق پیامک هشدارهای لازم به باغداران داده می‌شود همچنین با توجه به سرمای پس از بارندگی‌های پیش‌رو هماهنگی‌های لازم برای تخصیص نفت و گازوئیل به باغداران برای چوم‌سوزی و جلوگیری از سرمازدگی باغات با شرکت نفت انجام شد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی خسارت به زمین‌های زراعی مجموع دو هزار و 365 هکتار بوده که حدود 15 تا 30 درصد ازین مقدار دچار خسارت شده و در حوزه باغات سه هزار و 520 هکتار پیش‌بینی خسارت شده بود که حدود 10 درصد ازین مقدار دچار خسارت شدند و برآورد خسارت‌های صورت گرفته 79 میلیارد تومان بوده است.

لزوم افزایش سقف بیمه کشاورزان

اقبال عباسی نیز در ادامه جلسه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط جوی نامناسب اطلاع‌رسانی برای ایجاد تاخیر در کوچ عشایر صورت گیرد و فرمانداران شهرستان‌ها اجازه ورود عشایر به استان را ندهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: افزایش سقف بیمه و سقف جبران خسارات در دستور کار بیمه‌ها قرار گیرد تا از ضرر و زیان جدی به کشاورزان و باغداران جلوگیری شود.

در آخر فرمانداران شهرستان‌ها به نوبت مشکلات خود را در این زمینه مطرح کردند و برای رفع آنها هم‌اندیشی صورت گرفت.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اقبال عباسی خسارت باغات غریب کشاورزی هشدار هواشناسی سرمازدگی چهارمحال و بختیاری افزایش سقف بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، 

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • عملیات بهسازی و نوسازی باغات استان بوشهر اجرا می‌شود
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی