Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@16:03:44 GMT

ذکری ناب برای رسیدن به آرامش

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۴۰۳

ذکری ناب برای رسیدن به آرامش توصیه شده که در این گزارش به آن پرداخته ایم. ناطقان: خیلی از بزرگان در گرفتاری‌ها مردم را به گفتن ذکر «یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ» توصیه کرده اند.

توصیه مرحوم کشمیری
مرحوم کشمیری در باب توسل به حضرت ابوالفضل علیه السلام می‌فرماید: دو رکعت نماز حاجت خوانده شود و به حضرت ابوالفضل علیه السلام هدیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس تسبیح حضرت زهراسلام الله علیها خوانده و ثوابش هدیه شود و سپس ۱۳۳ مرتبه این ذکر را  بخوانند.
یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ...

یکی از موضوعات مهم این است که حسین(ع)  وقتی به چهره عباس(ع) نگاه می‌کرد آرامش می‌یافت و این ذکر اشاره به همین مطلب دارد، یعنی «ای کسی که غم‌ها را از چهره حسین میزدودی، مشکل مرا هم به حق برادرت حل کن.»

چرا ۱۳۳ بار ذکر را  می گوییم؟
نام مبارک عباس به ابجد برابر ۱۳۳ است و اسراری در اعداد نهفته است که در علم ابجد به آن پی می‌برند، جالب‌تر آنکه نام مبارک اباصالح هم به ابجد ۱۳۳ است .

در شب سوّم عاشورا وقتی آقا علی بن الحسین (ع) تشریف آوردند، بدن پدر بزرگوارشان امام حسین (ع) را در بوریا قرارداده و به خاک سپردند و به  علقمه تشریف فرما شد و فرمود بدن عمویم عباس را هم باید خودم کارهایش را انجام بدهم و قبر مبارک آقا بطور مستقل در علقمه است و دست‌های مبارکش در جایی که از بدن مطهرش قطع شده بود همانجا به خاک سپرده شده است؛ بطوریکه امروز در سه مکان حضرت ابوالفضل العباس (ع) را زیارت می‌کنیم؛ دو جا مقام دست‌های اوست و بعد بدن مطهرش. یعنی هر دستش برای خودش علمدار است و هرگز علمش نمی‌افتد تا روز ظهور آقا امام زمان (ع) فرزند نهم امام حسین (ع) که آن روز هم مقام صاحب بن الحرمین دلهاست و علمدار است. الی یوم القیامه... عدد ابجد نام مبارک حضرت عباس(ع) برابر ۱۳۳ است و با نام مبارک ابا صالح برابر است.

حجت الاسلام محمود ریاضت سخنران و کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت این ذکر گفت: حضرت عباس (ع) کسی است که وقتی امام حسین (ع) به او نگاه می‌کرد تمام غم و اندوهش از بین می‌رفت، همان برادری که در زمان دلگیر بودن اباعبد الله (ع) معروف بود به «یا کاشف الکرب عن وجه الحسین» یعنی نقشی که حضرت زهرا (س) برای امیرالمومنین (ع) داشتند و امیرالمومنین (ع) فرمودند: «وقتی به چهره فاطمه (س) نگاه می‌کنم تمام غم و اندوه از یادم می‌رود؛ این ویژگی را نیز قمر بنی هاشم (ع) برای امام حسین (ع) داشتند».

این کارشناس مذهبی افزود: حالا در چنین زمانی جا دارد ما هم از این جمله استفاده کنیم «یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ»، ای کسی که باعث می‌شد غم، اندوه و خستگی از چهره امام زمانت زدوده شود؛ به حق برادرت ابا عبد الله (ع) این گرفتاری و بلا را از جامعه ما دور بگردان و به برکت این اعیاد شعبانیه ریشه این ویروس منحوس را از جوامع بشری ریشه کن و دوباره آرامش را به جامعه ما بازگرداند. برچسب ها: ذکر ناب ، آرامش ، گرفتاری ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آرامش گرفتاری ها امام حسین نام مبارک ال ح س ی ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد

هادی محمود نژاد با اشاره به بهره‌برداری و رونمایی برخی از از پروژه‌ها در ایام دهه کرامت،گفت: مقرنس کاری در بالای سر رواق قرار دارد که توسط هنرمندان قمی مرمت، تذهیب و نقاشی شده که فاز اول آن در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

معاون آستان حضرت معصومه (س) افزود: درب مزین به قلم‌کاری، طلاکاری، گره چوب، میناکاری و خطاطی با همکاری هنرمندان قم و اصفهان و نظارت مهندسان آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای تقدیم به حرم امام رضا علیه السلام ساخته شده است.

محمودنژاد با بیان اینکه دو تن از خیرین و خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها هزینه‌های این کار را به عهده داشتند، گفت: این درب در دهه کرامت رونمایی و برای نصب به حرم حضرت رضا علیه السلام ارسال می‌شود.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به رونمایی پروژه کاشی کاری صحن جوادالائمه علیه السلام، بیان کرد: ضریحی برای محلی به عنوان رأس الحسین در کشور سوریه ساخته شده است که در این ایام رونمایی و ارسال می‌شود. هزینه‌های آن را یکی از خیرین و خادمین حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عهده داشته است.

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) تصریح کرد: در ایام دهه کرامت از ساختمان چند منظوره موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها رونمایی می‌شود. در این ساختمان امکانات مورد نیاز زائران اربعین مانند وضوخانه، دفاتر خدماتی، محل مراسمات و... در نظر گرفته شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس؛ محور پنجمین کنگره امام رضا(ع)
  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقا علی عباس
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • شمه ای از کرامات امام صادق(ع)