Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:07:56 GMT

تمدید خودکار کارت‌های بازرگانی تا پایان اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۴۲۹

تمدید خودکار کارت‌های بازرگانی تا پایان اردیبهشت

با موافقت وزارت صمت، کارت‌های بازرگانی در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور به شکل خودکار تا پایان اردیبهشت تمدید شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی ایران، این اتاق پس از درخواست خود در اسفند ماه، بار دیگر از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست تمدید خودکار کارت‌های بازرگانی را کرده که با موافقت این وزارتخانه مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب صاحبان کارت‌های بازرگانی در اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، نیاز به حضور فیزیکی برای تمدید کارت‌هایشان ندارند و این کارت‌ها به شکل خودکار تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده‌اند.

حسین مدرس خیابانی - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت - طی نامه ای به روسای سازمان های توسعه تجارت در سراسر کشور اعلام کرد که بنابر درخواست مجدد اتاق بازرگانی ایران با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا در کشور و به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری متقاضیان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اعتبار کارت‌های بازرگانی که تاریخ انقضای آن‌ها از اول فروردین لغایت ۳۱ اردیبهشت است تا پایان اردیبهشت ۹۹ به طور خودکار تمدید و دارای اعتبار است.

پیش از این در اسفند ماه سال گذشته نیز اتاق بازرگانی ایران از وزارت صمت خواسته بود کارت‌های بازرگانی که تاریخ اعتبارشان از اول تا پایان فرودین ماه سال ۱۳۹۹ تمام می‌شود، بدون حضور فیزیکی تا پایان فروردین تمدید شوند که این درخواست نیز با موافقت وزارت صمت مواجه شد.

پس از شیوع کرونا در ایران، اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران اعلام کرده اند که تمام اجلاس، همایش‌ها و برنامه‌های حضوری خود را لغو کرده اند و تنها جلسات به منظور پیگیری حمایت‌های لازم برای غلبه بر کرونا تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارت بازرگانی تمدید کارت بازرگانی کروناویروس تا پایان اردیبهشت کارت های بازرگانی بازرگانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان

دولت پاکستان اقامت پناه‌جویان افغانستانی‌ دارنده کارت ثبت آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (پی‌او‌آر) را تا کمتر از دو ماه دیگر، تمدید کرده است.

وزارت ایالات و سرحدات پاکستان  در بیانیه‌ای نگاشت مدت اقامت این پناهجویان افغانستانی تا ۳۰ ماه جون تمدید شده است.

گفتنی است که دولت پاکستان در ۲۷ حمل سال جاری مرحله دوم اخراج پناه‌جویان از این کشور را آغاز کرده بود.

مقام‌های پاکستانی در آن زمان به پلیس این کشور دستور داده بودند تا اطلاعات را در مورد محل زندگی افغان‌های دارنده کارت اقامت موقت به‌سرعت تهیه کند.

انتظار می‌رود که در این مرحله حدود ۴۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستانی‌ از پاکستان اخراج شوند.

بربنیاد آمار نهادهایی بین‌المللی، حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغانستانی‌ دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستریشن و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زندگی می‌کنند.

این در حالی است که از زمان آغاز اخراج اجباری پناه‌جویان از پاکستان تا کنون، بیش از ۵۴۳ هزار پناه‌جوی افغانستانی‌ از این کشور اخراج و یا مجبور به بازگشت داوطلبانه به افغانستان شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نظام ارزی ،صادرکننده را با محدودیت مواجه کرده است
  • مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • ثبت نام نمایندگان رسانه‌ها به منظور پوشش دیدار ایران و ازبکستان
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت رفع تعهد ارزی سال ۱۴۰۱
  • سازمان ملی مهاجرت اعلام کرد؛ تمدید زمان ارسال کد استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی